Denon AVR 1911 of Denon PMA-680R & DCD-895 & TU-580 RDS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste,

Zoals in de titel te lezen is ben ik op zoek naar een versterker met CD / DVD speler.
Het gebruik is voor muziek vanaf een CD / DVD en radio. Ook zou het handig zijn als ik bijvoorbeeld via een usb stick of ander apparaat kan afspelen. Dan hoeft er niet eventueel een CD / DVD aangemaakt te worden.

De meer moderne versterkers bieden meer afspeelmogelijkheden, bij de oudere ben ik afhankelijk van de CD / DVD. Nu heb ik twee setjes op het oog, maar ze verschillen eigenlijk enorm. Het kan best zo zijn dat ik nog wat anders tegenkom wat meer aansluit bij mij wensen, maar deze ben ik serieus aan het overwegen.

Denon AVR 1911
135 euro

OF

Denon PMA-680R
• Denon DCD-895 CD speler
Denon TU-580D tuner
150 euro

In eerste instantie zal ik gebruik maken van een 2.0 opstelling en zal zien of ik later misschien behoefte heb aan een 2.1 opstelling, maar dat denk ik niet. Als er maar wel wat bass komt uit die 2 speakers. Dat lijkt me wel toch?

Een opsomming van voorkeuren, omdat daar de twijfels zitten:

Denon AVR 1911:
• + Moderne aansluitmogelijkheden, zoals een USB aansluiting.
• + Moderne look
• - Veel gericht op video, in hoeverre is er nog aandacht voor de audio?
• - Zowel versterker als reciever, deze laatste ondersteund geen RDS / DAB+ ?
• - Veel meer vermogen dan ik zal gebruiken
• - 7.1 maar ik gebruik 2.0

De oudere variant:
• + Meerdere componenten
• + 2.0
• + Gemaakt voor audio (niet video)
• + Vermogen in de richting die ik wens te gebruiken (50W per box)
• - Minder moderne look
• - Minder moderne aansluitmogelijkheden
• - De tuner ondersteund geen DAB+

Persoonlijk neig ik ondanks bovenstaande opsomming naar de Denon AVR 1911. Wat ik wel jammer vind is dat er een tuner bij ingebouwd is, en het een bijzaak lijkt voor dit component. Er is volgens mij geen ondersteuning voor DAB+ of bijvoorbeeld internetradio. Beide functionaliteiten zou ik wel zoeken in een los component. Misschien kan dat alsnof, door een los component aan te schaffen? In eerste instantie zou ik nog op zoek gaan naar een CD / DVD speler.

Verder zou dit m'n eerste set worden met losse componenten en kan uiteraard later altijd nog eens wat anders kopen voor wat er nu is. Ik ben wel erg benieuwd naar jullie kijk op deze twee nogal verschillende Denon versterkers, en wat jullie adviseren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De audio mensen liggen lekker uit te slapen. ;)
Ik heb besloten de Denon AVR 1911 af te halen vanmiddag.
Qua prijs lijkt het me niet dat ik totaal een miskoop kan begaan en er komt direct 'geluid' uit.
In de zin dat er niet een tuner of CD speler nodig is.
Er zit een internetradio in en standaard AM / FM, met daarbij een USB aansluiting.

Samen met 2 x B&W V201i speaker set, Die haal ik ook vanmiddag op, Samen € 180,-.

[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 06-12-2015 14:17 ]

...