Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

bellen whatsapp

Pagina: 1
Acties:

• daanl1995
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-12-2016
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben allebei een Windows phone en aangezien zij voor een paar maanden in Afrika zit en om mbs te besparen ten opzichte van Skype proberen we te bellen via whatsapp. Echter gaat de telefoon bij ons nooit over als we proberen te bellen. Eens in de zoveel keer lukt het wel maar dat is echt maar 1 op de 30 keer. Haar groepsgenoten die allemaal een iPhone of android apparaat hebben hebben hier geen problemen mee. Dus vroeg ik mij af of het aan de instellingen van onze telefoons kan liggen. Hebben jullie tips waar dit aan kan liggen? Of alternatieve apps?

Ps. Via Wechat en Skype lukt het ook niet

Groetjes Daan

• coller
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-09 16:04
Tango geprobeerd?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:31
Als al drie van de standaard apps niet werken dan is er toch iets mis met op zijn minst één van de telefoons (qua instellingen/software gok ik, al geen idee wat).

Heb je al gekeken wat er gebeurd als iemand anders jullie beide telefoons belt, en andersom. Dus kijken bij welke van de twee telefoons het probleem zit. Skype gebruik ik zelf standaard niet voor bellen, maar weleens gedaan en toen ging het prima. Whatsapp gebruik ik meerdere keren per week voor bellen zonder enig probleem.

• daanl1995
Goed idee gaan we dat vandaag eerst maar een keer proberen om te kijken aan welke telefoon het ligt

• rikislief
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:53
Zou het niet geblokkeerd zijn op het Afrikaanse internet? Of te trage verbinding?

• sinasappel
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18-09 21:35
Wellicht skype proberen? Is ook gratis?

• shejaidon
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:01
quote:
sinasappel schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:40:
Wellicht skype proberen? Is ook gratis?
Skype gebruikt meer data ten opzichte van WhatsApp.
Maar je kan ook kijken naar Viber. Voordat WhatsApp kon bellen gebruikte ik altijd Viber en daar heb ik alleen maar positieve ervaringen mee gehad. Zij gebruiken ook actieve databesparing.

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
En normale berichten via Whatsapp komen wel aan ?

• daanl1995
Ja tekstberichten komen wel gewoon aan inderdaad

• regtur2
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-09 03:33
Batterijbesparing uit? Draait Whatsapp op de achtergrond?

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Is het alleen met je vriendin of ook met andere mensen waarmee je whatsappt?

• geekeep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:39
Misschien vereisen de apps een minimum aan snelheid/bandbreedte en/of is het netwerk verstopt, hoewel ik dat vreemd zou vinden. Whatsapp gebruikt bij mij zo'n 20MB per uur bellen, dus zo'n 5.5KB/sec. Wat in mijn ogen extreem weinig is, gezien de algemene audiokwaliteit.

Hoe zit het met haar browsesnelheid in Afrika? Het feit dat Whatsapp berichten aankomen zegt niet zoveel over snelheid, aangezien ze zowel enorm klein zijn als met een vertraging afgeleverd kunnen worden.

geekeep wijzigde deze reactie 06-12-2015 15:53 (27%)

• daanl1995
Is alleen met mijn vriendin. Hebben het nog niet onderling in Nederland geprobeerd dus dat kan ik niet als vergelijking gebruiken.
quote:
geekeep schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:51:
Misschien vereisen de apps een minimum aan snelheid/bandbreedte en/of is het netwerk verstopt, hoewel ik dat vreemd zou vinden. Whatsapp gebruikt bij mij zo'n 20MB per uur bellen, dus zo'n 5.5KB/sec. Wat in mijn ogen extreem weinig is, gezien de algemene audiokwaliteit.

Hoe zit het met haar browsesnelheid in Afrika? Het feit dat Whatsapp berichten aankomen zegt niet zoveel over snelheid, aangezien ze zowel enorm klein zijn als met een vertraging afgeleverd kunnen worden.
Dit zou kunnen natuurlijk. Maar bij de personen waarmee ze daar is werkt het wel goed dus vermoed dit niet.

Als je zelf als laatste gereageerd heb, zou je dan de "wijzig" knop willen gebruiken in plaats van er een neiuwe post onder te plaatsen?

PaT wijzigde deze reactie 07-12-2015 10:10 (81%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True