(Vreemd) geluid Asus Zenbook UX305CA, help!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLWM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-12-2015
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een Asus Zenbook UX305CA aangeschaft en ben daar erg tevreden mee, er viel me net alleen iets irritants op, waar ik me steeds meer aan ga ergeren. Ik hoor wanneer de laptop aanstaat, een geluid (als ik geen geluid aan het afspelen ben, geen geluid uit de speakers.)

Ik vraag me dus af: Is het normaal dat er geluid uit de laptop komt, zo nee, hoe kan ik het oplossen?

Ik heb op Google gezocht of het probleem vaker voorkomt en of het überhaupt een fout is. Maar ik kon eigenlijk niks vinden hierover. Volgens mij zou de laptop namelijk geruisloos moeten zijn, omdat er geen bewegende onderdelen in zitten. Namelijk een SSD en een Intel Core M processor die passief gekoeld is.

verder weet ik niet precies waar het vandaan komt, maar als ik m'n oor bij het toetsenbord houd, klinkt het het hardst. Ik denk dus dat het onder het toetsenbord vandaan komt. Het is moeilijk te omschrijven wat voor soort geluid het is, maar het is een soort elektronisch geluid, onregelmatig gekraak/hoge toon. Een beetje als het lezen van een HDD, alleen dan hoger(denk ik). Maar dit kan het dus niet zijn, omdat er een SSD in zit en een M processor, dus lijkt mij ook geen geluid?

Het is ook niet heel hard, je hoort het net als hij op normale afstand staat en het stil is. Ik hoor het wel redelijk goed als ik m'n oor houdt bij het toetsenbord. Verder is het zo dat het er nu altijd is als de laptop aanstaat, maar het volgens mij ook erger/harder wordt als ik een nieuwe pagina laad of een programma open.

Hopelijk kunnen/willen jullie me helpen en alvast bedankt!

Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Waarschijnlijk is het coil whine van een buck converter oid, onderdeel van de voeding in de laptop. Op zich niet schadelijk, maar het moet natuurlijk niet te irritant gaan worden!

Beetje dit idee:

[ Voor 17% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-12-2015 01:08 . Reden: Voorbeeldje ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Probeer het eens met je telefoon op te nemen. Waarom zou elektronica geen geluid mogen maken?

Geluiden hebben allerlij oorzaken. Iets is pas kapot als het niet meer werkt. Periodieke backup maken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLWM
Ha,

bedankt voor jullie reacties! Het lijkt inderdaad precies op het geluid zoals in dat voorbeeld, alleen niet zo hard gelukkig. Is daar iets tegen te doen? Ik ga het proberen op te nemen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:33

sphere

Debian abuser

donderdraak schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:13:
Waarom zou elektronica geen geluid mogen maken?
Dat mag best maar dit ding is fanless dus je koopt hem voor minimale dB. Verder is dit model zo nieuw dat als het echt erg is je beter garantie kan claimen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Garantie claimen is geen garantie dat dit geluid niet terug komt. Het is zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Er is wel wat aan te doen, je kunt de spoelen fixeren met lak of epoxy :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkev
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-02-2020
Dit probleem heb ik ook gehad, en na veel speurwerk, verholpen met een tweak in het power management van Windows. Check deze link voor de tweak: http://forum.notebookrevi...tweak.517917/#post6700345

Hiermee pas je de power instellingen van de CPU aan (waar het geluid waarschijnlijk vandaan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLWM
remkev schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:47:
Dit probleem heb ik ook gehad, en na veel speurwerk, verholpen met een tweak in het power management van Windows. Check deze link voor de tweak: http://forum.notebookrevi...tweak.517917/#post6700345

Hiermee pas je de power instellingen van de CPU aan (waar het geluid waarschijnlijk vandaan komt)
Thanks dat ga ik zeker proberen, er staat wel dat het voor windows 7 is bedoeld, werkt het dan ook bij windows 10, wat op mijn laptop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkev
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-02-2020
TomLWM schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:01:
[...]

Thanks dat ga ik zeker proberen, er staat wel dat het voor windows 7 is bedoeld, werkt het dan ook bij windows 10, wat op mijn laptop staat?
Dat werkt ook bij windows 10, ik draai ook win10 en heb het probleem een paar dagen geleden opgelost.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716091

Hello! I found this post from google and google translated it.

:( :( I bought Asus Zenbook UX305CA signature edition from Microsoft Store, and it has the exact problem as TomLWM's.

remkev, did you fixed the problem for UX305CA, or some other laptop?

Also, TomLWM, did you fix the problem?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 716091 op 13-12-2015 23:00 ]

Pagina: 1