Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste spellen kunnen spelen op full hd met een acceptabele framerate bij medium tot hoge detail-settings, ook wil ik graag VR-bril(Oculus Rift) ready zijn. Ook wil ik snel kunnen schakelen tussen bijvoorbeeld een game en mijn browser. ( vandaar dat ik zelf denk 16GB geheugen nodig te hebben )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet veel meer dan 1000 euro maximaal
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een 2.5 of 3.5 inch harddisk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf de volgende samenstelling gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prioriteit is eigenlijk klein, daarnaast zo stil mogelijk en het liefst in witte kleur en natuurlijk alles binnen de juiste temperatuurgrenzen houden.
Er moet bovendien ruimte zijn voor een SSD, een harde schijf en een slimline optical diskdrive.
Ga je overklokken?
Alleen als het budget het toelaat zou ik die mogelijkheid wel willen hebben om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen zijn eigenlijk op volgorde van belangrijkheid:
1) Gaat dit volgens jullie passen in de behuizing?
2) Om alles voldoende te koelen, kan ik hiervoor misschien beter een andere CPU fan plaatsen en of een extra case fan?. Zou een watercooler misschien beter zijn? Graag zou ik hier dan concrete voorstellen voor zien.
3) Ook twijfel ik nog over de gekozen voeding. Wellicht is hier een goedkopere variant mogelijk (die wellicht iets groter is, of niet modulair is).
4) Waar moet ik verder op letten tijdens de build?
Alvast bedankt voor de input!
Groetjes Vincent
Ik wil de nieuwste spellen kunnen spelen op full hd met een acceptabele framerate bij medium tot hoge detail-settings, ook wil ik graag VR-bril(Oculus Rift) ready zijn. Ook wil ik snel kunnen schakelen tussen bijvoorbeeld een game en mijn browser. ( vandaar dat ik zelf denk 16GB geheugen nodig te hebben )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet veel meer dan 1000 euro maximaal
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een 2.5 of 3.5 inch harddisk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf de volgende samenstelling gemaakt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Gigabyte GA-Z97N-WIFI | € 127,- | € 127,- |
1 | Asus GTX970-DCMOC-4GD5 | € 349,19 | € 349,19 |
1 | Silverstone Sugo SG05-Lite Wit | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Samsung SN-506AB Zwart | € 49,83 | € 49,83 |
1 | Silverstone SX500-LG | € 84,80 | € 84,80 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 995,52 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prioriteit is eigenlijk klein, daarnaast zo stil mogelijk en het liefst in witte kleur en natuurlijk alles binnen de juiste temperatuurgrenzen houden.
Er moet bovendien ruimte zijn voor een SSD, een harde schijf en een slimline optical diskdrive.
Ga je overklokken?
Alleen als het budget het toelaat zou ik die mogelijkheid wel willen hebben om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn belangrijkste vragen zijn eigenlijk op volgorde van belangrijkheid:
1) Gaat dit volgens jullie passen in de behuizing?
2) Om alles voldoende te koelen, kan ik hiervoor misschien beter een andere CPU fan plaatsen en of een extra case fan?. Zou een watercooler misschien beter zijn? Graag zou ik hier dan concrete voorstellen voor zien.
3) Ook twijfel ik nog over de gekozen voeding. Wellicht is hier een goedkopere variant mogelijk (die wellicht iets groter is, of niet modulair is).
4) Waar moet ik verder op letten tijdens de build?
Alvast bedankt voor de input!
Groetjes Vincent