In Ubuntu 15.10 krijg ik niet tegelijk de drivers voor een HD4000 gpu op een 3770K tegelijk aan de praat met een Nvidia GTX 560TI. Probleem zit 'm in het feit dat ik drie non-displayport monitoren tegelijk moet aansturen. Zowel de iGPU als de 560TI kunnen tegelijk maar twee DVI/HDMI poorten aandrijven.
In Windows had ik ze tegelijk aanstaan, en kon ik tegelijk mijn desktop naar alle monitoren verdeeld over de twee GPU's sturen, in Ubuntu krijg ik dit niet voor elkaar. Krijg wel beeld op ze, maar niet mijn desktop (1 monitor wel, de rest zwart beeld met witte underscore bovenin).
De drivers laden niet tegelijk.
Outputs van lspci:
Ik draai de proprietary Nvidia drivers en Intel drivers (Nouveau voldoet niet voor mij)
Ben relatief nieuw in Linux, maar in ieder geval niet bang te experimenteren.
Iemand enig idee?
Edit:
Die 980TI in de outputs is inmiddels vervangen door de 560TI, maar probleem is nog altijd hetzelfde.
In Windows had ik ze tegelijk aanstaan, en kon ik tegelijk mijn desktop naar alle monitoren verdeeld over de twee GPU's sturen, in Ubuntu krijg ik dit niet voor elkaar. Krijg wel beeld op ze, maar niet mijn desktop (1 monitor wel, de rest zwart beeld met witte underscore bovenin).
De drivers laden niet tegelijk.
Outputs van lspci:
code:
1
2
| rd@LINUX:~$ lspci | grep VGA 01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GM200 [GeForce GTX 980 Ti] (rev a1) |
code:
1
2
3
| root@LINUX:/home/rd# lspci -nn | grep '\[03' 00:02.0 Display controller [0380]: Intel Corporation Xeon E3-1200 v2/3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0162] (rev 09) 01:00.0 VGA compatible controller [0300]: NVIDIA Corporation GM200 [GeForce GTX 980 Ti] [10de:17c8] (rev a1) |
Ik draai de proprietary Nvidia drivers en Intel drivers (Nouveau voldoet niet voor mij)
Ben relatief nieuw in Linux, maar in ieder geval niet bang te experimenteren.
Iemand enig idee?
Edit:
Die 980TI in de outputs is inmiddels vervangen door de 560TI, maar probleem is nog altijd hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door computer1_up op 05-12-2015 22:45 ]
Did you try turning it off and on again?