Toon posts:

CardExpert Gforce 2 MX Installatie wil niet (Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een Cardexpert Gforce 2 MX met tv-out aangeschaft maar driver wilde niet installeren op windows 2000 Proffesional.
start nu ook alleen nog alleen nog op VGA mode,anders stopt alle activiteit na vullen van de zgn "blauwe blokjes" in het win2k intro scherm.
Iemand enig idee?Suggesties of ervaringen?

Ben op 3d-card-gebied nog geen expert,rest wel aardig op hoogte.

Bios instellingen,nu wel op niet op assign IRQ voor VGA en wel of geen BIOS RAM SHADOW.

Config : Chaintech 6BTM,64MB RAM,WD 6.4G IDE,Win 2000 Proffesional

Kan nu dus helemaal niet in mijn win2k systeem,slechts VGA modem af en toe maar verschillende manieren van herisntalleren driver/nieuwe driver site cardexpert boodt ook geen relaas...?

bij voorbaat zeer hartelijk dank,
WH

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een CardExpert en Windows 2000 ervaring/troubles??
Met zoek functie zijn er genoeg reacties :)
Maar nog niet iets waar ik echt iets aan heb nog...

Groeten!
WH

Verwijderd

Sorry, win98se.
Werkt prima

Verwijderd

'k hem hem gewoon lopen onder zowel win2k al win98. Geen problemen, ben zeer tevreden over het kaartje.

Verwijderd

ik neem trouwens aan dat je de win2k drivers heb geinstalled en niet de win98 drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ja win2000 drivers van CD en nvidea detonators van www.hastec.nl
maar probleem is denk ook dat hij nie eerst als standaard vga lukt om te installeren en dan driver change hij herkent kaart gelijk als Gforce 2 MX kaart..

Iemand tips ofzo?

Verwijderd

Mischien ben ik gek, maar in Win2k moet je hem niet meer op VGA kaart zetten wan tdat kan niet..
Je moet gewoon driver update nemen !!

Verwijderd

Topicstarter
na de driver update (update driver in device manager) start hij of niet op na intro scherm win2k proff. of hij geeft aan "device cannot start"??

Hulp is geboden gevraagd :)
dank bij voorbaat

Verwijderd

doet hij het wel onder win98 ??
Ik heb hetzelfde probleem gehad alleen kon ik hem onder geen 1 windows installeren.
Kwam door mijn agp slot die niet genoeg stroom gaf aan de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
nog niet onder 95/98 geprobeerd,
maar had jij oplossing ervoor?
Wat voor configuratie had/heb je?
suggesties!?

Dank je alvast!
WH

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Is een bekend probleem. Heb ik ook gehad met m'n Chaintech 6BTM en Hercules GF2MX, maar dan in w98.
Heeft niks te maken met te weinig stroom ofzo. Je kan het oplossen door een paar contactjes op je videokaart af te plakken (het contactje dat het verst van de bracket afzit, aan beide kanten van de kaart).
Zie ook de geforcefaq http://www.geforcefaq.com

Verwijderd

Topicstarter
Net onder windows 95 geprobeerd ff snel ging eerste keer gelijk goed,waarom windows 2000 niet dan?
Mischien toch afplakken ofzo?
Gaarne suggesties,reacties?
Pagina: 1