Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Een collega van mij meldde laatst dat na het ontvangen van een windows update al zijn virtual box VM's geen netwerk meer konden gebruiken. Een snelle oplossing was het de-installeren van de updates en alles werkte weer. Nu heb ik hetzelfde. Het lijkt mij geen handig idee om zo maar alle updates terug te draaien want allereerst komt het probleem elke patchtuesday weer terug en daarnaast kunnen we best handige updates tussen zitten en botweg alles wissen is dus geen verstandige keuze.

Heeft iemand dezelfde problemen? of is het toeval dat wij beiden dezelfde dingen hebben met dezelfde kenmerken en oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Welke versies? Windows. Virtual Box.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
vbox 5.0.10 en vbox 5.0.8 op windows 10 Home 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je achterhalen welke update het is? Een Windows update kun je wel "hiden" zodat deze niet meer wordt uitgevoerd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Nee dat is het probleem als ik kijk wat er allemaal is geupdate dan is het een hele waslijst Ik ben juist op zoek naar die ene entry in de lijst van pakweg 50 updates.

De update is bij mij op 4-12 uitgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt niet a.h.v. de update details iets herleiden? Verder is er niet veel over te vinden maar je had vast ook al gezocht. Ook draai je de laatste versie zo te zien...

Welke versie zit je precies? Is dit 1511 CU4?

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 05-12-2015 22:32 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kun je wanneer het niet meer werkt niet een nieuwe netwerk-interface maken en die koppelen?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
k heb 2 'netwerk kaarten' in ubuntu geinstalleerd. Een host only en een bridged adapter. Beide geven geen errors maar krijgen ook geen dhcp ip-adres. Het lijkt wel of ze 'in de lucht hangen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VB installatie repareren? Wat doet NAT, doet die het wel?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Het feit dat het bij mij net zo stuk gaat als bij de collega doet mij vermoeden dat het niet aan vbox ligt maar aan het onderliggende OS.

Ik heb 't door toeval gevonden. Als het start met beide kaarten actief is het fout. Als de VM start met de hostonly disconnected, dan komt de zaak wel op. Zelfs de hostonly kun je dan weel op connected zetten. Dus vlak voor shutdown eerst hostonly uit :(

Heel erg vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door boner op 06-12-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
Komt mij bekent voor. Heb op Win10 al een aantal vreemde dingen gehad met virtualbox. Vaak is het opnieuw openen van de settings van de VM voldoende. De host-only adapters verwijder ik vaak en maak ik ze opnieuw aan.

Dat heeft tot nu toe dit soort problemen steeds wel opgelost. In een extreem geval heb ik geloof ik VirtualBox nog een keer opnieuw geïnstalleerd.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien interessant om hier doorheen te bladeren: https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=6&t=68590. Dat is het W10 Host topic op het VB forum. Het zou gesloten worden als er officieel support zou komen, maar gezien de laatste post van 3 december is, vermoed ik dat het open is gebleven vanwege meerdere problemen, zoals deze.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1