Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zojuist heb ik mijn ouders geholpen met hun internetaansluiting, maar ik begrijp iets niet.

Er is een XS4ALL VDSL verbinding en Ziggo coaxverbinding. Beiden zijn aangesloten op een Draytek 2860. Daarachter zit een kleine Netgear PoE switch voor o.a. de 4 WiFi AP's en een Yealink T46G telefoon. De Ziggo Ubee staat in bridge mode.

De XS4ALL SIP accounts zijn geconfigureerd op de Yealink T46G. Via de Draytek loadbalancingregels gaat SIP altijd over de XS4ALL verbinding en alleen als failover naar Ziggo. Dit is getest en ook de failback naar XS4ALL werkt goed. Ook DNS-verkeer gaat bij een failover naar de juiste verbinding.

Bij Ziggo wordt ook telefonie geleverd. Echter dat is nogal afwijkend. De Ziggo klantenservice beweert dus dat de Yealink T46G moet worden aangesloten aan de Tel-poort op de Ziggo router. Ook wil de klantenservice mij niet de SIP accountgegevens verstrekken of de wachtwoorden resetten. De Yealink T46G moet en zal op de Ubee worden aangesloten. Maar dat past niet. De Yealink heeft een RJ-45 aansluiting, de Ziggo Ubee een RJ-11 aansluiting. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat de Tel-poort voldoende voltage levert voor een telefoontoestel (adapter lijkt mij niet krachtig genoeg). De Yealink in een van de LAN poorten van de Ubee werkt niet: Die zijn niet PoE.

Hoe configureer ik die Ziggo gegevens in die Yealink? Kan Ziggo telefonie ook failoveren naar XS4ALL? Hoe krijg ik die netwerkkabel van de Yealink in de RJ-11 poort van de Ubee? Ik heb inmiddels al drie verschillende medewerkers gesproken, maar ze begrijpen SIP niet. Hoe kom ik aan de SIP gegevens? Of zijn alle klantenservicemedewerkers zo dom en moet ik gewoon heel hard op zoek naar de oorspronkelijke brief met wachtwoorden? Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:31
Ziggo gebruikt geen SIP voor hun telefoniedienst. Ze gebruiken Packetcable. Je hebt dan een PBX nodig die voor de fail-over zorgt. Is een SIP provider niet beter? Dan wisselt het alleen van route naar SIP provider.

[ Voor 24% gewijzigd door plizz op 05-12-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het is een consumentenverbinding. Welke consument heeft er anno 2015 nog een PBX? :S

Is het uberhaupt makkelijk op te lossen? Want anders voldoet het XS4ALL telefoonnummer prima en dan laat ik het maar. Ik was meer benieuwd naar dat Ziggo telefoonnummer. Hoe lossen andere Ziggo consumenten dit op? Ik heb nog nooit gehoord van de packetcable telefoonstandaard. Is dat compatible met een hosted PBX zoals RoutIT?

[ Voor 73% gewijzigd door Trommelrem op 05-12-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:31
Dit is een voorbeeld hoe men zijn telefonie via Ziggo regelt. https://rem.co/blog/2009/...ing-voor-ziggo-telefonie/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:46
Ziggo telefonie kun je inderdaad alleen ontvangen door de telefoniepoort te gebruiken.

Dit hoeft geen probleem te zijn. Ik heb het opgelost door de telefoniepoort door te lussen naar een Fritzbox(met een y-kabel), en de FritzBox vervolgens te gebruiken als SIP server. Er staan ook nog enkele SIP-providers ingesteld. Als een oproep via de SIP-provider mislukt, schakelt hij automatisch over op de "Fixed line"(in dit geval dus de Ziggo lijn via de telefoniepoort op het modem). Ik krijg alle oproepen van alle nummers ook gewoon binnen op alle toestellen die ik aanmeld bij de Fritzbox, dus ook op mijn smartphone via 3G.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Thanks, en omfg. Ik ben hier gestopt met lezen:
maar beschikt over 2 POTS poorten op RJ11 connectoren.
POTS? Dat is technologie van de vorige eeuw. Dus als ik een Ericsson T-65 uit het museum haal, dan gaat dat werken? Wat is Ziggo denkende? Ze ondersteunen zeker default Pulse en met een beetje geluk DTMF?
Afbeeldingslocatie: http://www.jvanschaikconsultancy.nl/radiomuseum/ptt/telefoon/T65.JPG

Ik heb echt al in tijden geen DTMF of Pulse telefoon meer gezien...

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 05-12-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
offtopic:
POTS staat voor Plain Old Telephony Service, of Public Operated Telephony Service. Hoewel voor de taalpuristen dit terug slaat op het analage circuit switched netwerken, wordt het in dagelijks taalgebruik ook vaak gebruikt als acroniem voor het centraal (intra-operator) geschakelde telefonie netwerk (PSTN). Dus de puristische uitleg, is weleens waar correct, maar niet gebruikelijk in het dagelijks taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 23:44
Die Ziggo lijn ga je nooit op je Yealink toestel krijgen, behalve eventueel via omwegen. Wil je het perse op het Yealink toestel hebben, dan zou ik het nummer porteren naar bijvoorbeeld Cheapconnect en als extra account toevoegen in het toestel. Ben je op jaarbasis ook nog iets goedkoper uit en kun je ook makkelijk meerdere gesprekken tegelijk afhandelen (mocht dat ooit voor komen).
Pagina: 1