Toon posts:

HDD Staat niet in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers.
Ik had een vraagje ik heb een Western Digital Blue 1TB en ik heb al een paar maanden die HDD als opslag schijf. Toen ik hem voor het eerst erin had gezet heb ik een nieuw volume in windows aan gemaakt voor die HDD maar als ik in de bios kijk onder boot zie ik hem nergens staan? Overgens werkt de HDD in de praktijk wel goed alleen heb wel soms in games dat ze niet openen / vastlopen bij load screens als je de game opstart. Ik heb ook al gezocht op Google maar ik kon niks vinden..
Kunnen jullie me een stukje verder helpen?

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ideen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aan welke poort van welk moederbord heb je hem hangen? Sommige moederborden hebben extra SATA controllers die een eigen firmware hebben. Dan zie je die ook niet in het BIOS bij de disken als je daar een disk op aansluit.

https://discord.com/invite/tweakers

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je ze in boot niet ziet zegt nog niks. In je boot opties staan tenslotte alleen je boot devices. Extra disks hoeven hier niet zichtbaar te zijn als deze niet als boot optie toegevoegd zijn. En dat is per BIOS weer anders. Overigens kan het ook een andere SATA controller zijn die dan niet als disk gepresenteerd wordt maar als bijvoorbeeld een PCIe device. Er is zo veel mogelijk.

Maar als de disk onder Windows zichtbaar is, dan is er geen issue.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:47:
Wanneer je ze in boot niet ziet zegt nog niks. In je boot opties staan tenslotte alleen je boot devices. Extra disks hoeven hier niet zichtbaar te zijn als deze niet als boot optie toegevoegd zijn. En dat is per BIOS weer anders. Overigens kan het ook een andere SATA controller zijn die dan niet als disk gepresenteerd wordt maar als bijvoorbeeld een PCIe device. Er is zo veel mogelijk.

Maar als de disk onder Windows zichtbaar is, dan is er geen issue.
Oke, bedankt voor je reactie!