Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackOo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2024
Dag, goedenavond!

Ik zit met het volgende probleem, wanneer ik een correct gepartitioneerde en geformatteerde ( link ) USB stick (2Gb) of schijf (2Tb) koppel aan mijn WNDR4500(v2) dan crasht de router, pas wanneer de USB ontkoppelt wordt functioneert de router weer naar behoren.

Ik maak gebruik van de firmware: DD-WRT v3.0-r28211 giga (11/16/15)

Wanneer ik geen specifieke partities maak en 'm gewoon koppel werkt dit zonder problemen, alleen is dat net niet wat ik wil. Ik wil 'm graag gepartitioneerd hebben om een "opt" partitie te maken en zo wat losse modules te installeren.

Helaas kom ik er zelf niet achter voor zover ik gezocht heb, ook weet ik niet goed waar ik verder moet zoeken en ben daarom benieuwd of iemand me hierbij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 17:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik zou inloggen op die router, eens kijken of je een continue uitdraai van de logs kunt maken met

tail -f /var/log/messages

en dan die harde schijf er aan hangen en hopen dat je wat ziet in de log,

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackOo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2024
Dag Thunder7, dank voor je suggestie.

Helaas is er in het messages logboek niks anders terug te vinden van netwerk meldingen van connecties en dergelijke.

Ik kan zowel de USB stick als USB HDD middels NTFS zonder enige problemen koppelen. De USB poort(en) functioneren dus naar behoren. Maar ik wil juist net middels de gepartitioneerde usb stick wat extra mogelijkheden creeën middels de opt en swap partitie.

Mocht iemand nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.