Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb sinds begin 2012 een Time Capsule 4e generatie (de laatste platte uitvoering voordat die toren versie verscheen). Sinds enige tijd merk ik dat de time capsule regelmatig reboot, zo'n 2 a 3x per week. Nu moet ik zeggen dat de time capsule goed wordt gebruikt. Zo'n 40 actieve netwerk componenten in huis met 3 opgroeiende kinderen.

Iemand ervaring hiermee? Het einde nabij? Ik heb niet het idee dat er wat veranderd is in huis. Ik draai de laatste firmware (7.6.4) en gebruik het in combinatie met 2x een Airport Express voor een betere WiFi dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 20:51
hier zelfde verhaal, maar dan een 5e generatie Airport extreme (ook firmware 7.6.4.)
ca. 7 actieve verbindingen. (gekocht 2013 €155,00)
aantal keren per week spontane reboot.

[ Voor 21% gewijzigd door Bushie op 05-12-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bushie schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:04:
hier zelfde verhaal, maar dan een 5e generatie Airport extreme (ook firmware 7.6.4.)
ca. 7 actieve verbindingen. (gekocht 2013 €155,00)
aantal keren per week spontane reboot.
Toeval? Had gehoopt dat de nieuwe generatie wellicht wat stabieler was. Ik heb hiervoor een Dlink gehad die na een aantal jaren ook begon te rebooten. Vervangen toen voor de TimeCapsule die het eigenlijk altijd prima heeft gedaan met uitzondering van sporadische problemen met de 5Ghz Wifi netwerk die regelmatig uitviel.