Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ErikRijpma
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-03-2016
Alles naar mijn idee goed aangesloten, de fans gaan aan en de lampjes op het moederbord gaan branden maar ik krijg geen beeld en hij restart om de +- 10 seconden. Het moederbord piept ook niet, heeft nog geen geluid gemaakt wat ik ook doe.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- Videokaart eraf
- RAM eruit, 1 RAM, RAM in ander slot
- Alles van het moederbord gehaald en op karton in elkaar gezet met alleen voeding, RAM, CPU koeler (en monitor aangesloten)

In geen van de bovenstaande gevallen heeft mijn moederbord gepiept maar hij start wel altijd "op"

Mijn opstelling:

CPU: i5 6600k
Moederbord: Gigabyte GA-Z170XP-SLI
Videokaart: MSI GTX 970 Gaming 4G
Voeding: Sharkoon WPM 600 Bronze
CPU koeler: Scythe Mugen 4 PCGH
Kast: NZXT Source 340
RAM: Crucial Ballistix Sport - DDR4
HDD: WD Blue WD10EZEX
SSD: Samsung 850 EVO Series

Iemand nog tips/dingen om te proberen? Alles wat ik op internet lees zegt eigenlijk dat het moederbord kapot is maar die heb ik 1 dag geleden nieuw gekocht dus dat lijkt (hoopt) me niet.

• Acid Vendetta
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:21
Al een BIOS reset gedaan?

• ErikRijpma
gedaan op 2 manieren, batterij eruit gehaald voor +- 20 minuten en toen er weer in en ook volgens instructies uit de handleiding contact gemaakt met de CLR CMOS. Leverde niks op

• ASUS_fan
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:02
Dat probleem had ik ook met mijn GTX 970 van MSI. Het bleek dat de BIOS alleen over het DVI-VGA verloopje beeld geeft in combinatie met mijn MSI moederbord. Ik weet niet waarom, maar het is altijd zo geweest bij mij. HDMI wil gewoon niet.

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21-10 03:34

sHELL

Canon sletje

Wanneer je de pc aan zet, draaien de fans dan op volle toeren en na een korte tijd langzamer?

Ik krijg namelijk de indruk dat je pc prima op start maar dat je simpelweg geen beeld krijgt.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• ErikRijpma
@ASUS_fan GTX 970 heb ik afgekoppeld omdat hij zonder ook de BIOS in zou moeten kunnen

@ sHELL De fans draaien op volle toeren tot hij weer automatisch uit gaat. Er is nog geen besturingssysteem geïnstalleerd geweest.

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:31

Harrie

NederVlaming

ErikRijpma schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:31:
@ASUS_fan GTX 970 heb ik afgekoppeld omdat hij zonder ook de BIOS in zou moeten kunnen

@ sHELL De fans draaien op volle toeren tot hij weer automatisch uit gaat. Er is nog geen besturingssysteem geïnstalleerd geweest.
En dan je scherm op de on-board DVI connector? Of de hdmi connector? Al heb ik geen idee of dat dan nog iets uitmaakt.

• ErikRijpma
@ Harrie Scherm op VGA en HDMI geprobeerd, beide niks. DVI niet omdat ik alleen een DVI-I verloop heb en op het moederbord zit een DVI-D.

• Anoniem: 683497
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Het geheugen staat niet in de QVL lijst van Gigabyte:
http://www.gigabyte.us/pr...6#memory%20support%20list
Nu hoeft dat het niet te zijn maar het zou dus kunnen dat geheugen dat wel in die lijst staat wel gewoon werkt.

Laat maar staat er denk ik wel in, had erover heen gekeken.

Wat is de precieze naam van je geheugen modules? dus bijv: BLS16G4D240FSB

Wellicht overbodig om te vragen, maar dat het in ieder geval duidelijk is:
Heb je wel het speakertje op je moederbord aangesloten?

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 05-12-2015 18:48]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

JVRadeon schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:42:
Het geheugen staat niet in de QVL lijst van Gigabyte:
http://www.gigabyte.us/pr...6#memory%20support%20list
Nu hoeft dat het niet te zijn maar het zou dus kunnen dat geheugen dat wel in die lijst staat wel gewoon werkt.

Laat maar staat er denk ik wel in, had erover heen gekeken. Wat is de precieze naam van je geheugen modules? dus bijv: BLS16G4D240FSB.16FAD

Wellicht overbodig om te vragen, maar dat het in ieder geval duidelijk is:
Heb je wel het speakertje op je moederbord aangesloten?
hmm, er staan toch verschillende Crucial Balistics Sport op die lijst. En is ook het geheugen aangeraden in de BBG. Dus dat zal inderdaad wel niet het probleem zijn.

edit: ok, ik had even moeten herladen voor te reageren ;)

[Voor 3% gewijzigd door Harrie op 05-12-2015 18:49]

• Niet online
Yep, heb m'n post al aangepast :)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 05-12-2015 18:49]

• ErikRijpma
@ JVRadeon; Ik heb het moederbord, de koeler en het werkgeheugen gekocht op aanraden van de best buy lijst van tweakers:

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015

Dus ik denk dat dat wel moet kunnen (weet ik natuurlijk ook niet zeker)

Ik had je aanpassing nog niet gezien

---
Ik heb geen speakertje aangesloten want die heb ik niet. Is het verstandig er 1 te kopen?

[Voor 5% gewijzigd door ErikRijpma op 05-12-2015 18:50]

• Niet online
Er zat geen speaker bij je kast of moederbord? Die moet je wel aansluiten om überhaupt een piep te krijgen.

• ErikRijpma
Zat geen speaker bij de kast of moederbord. Ik zal even kijken of ik er 1 uit een oude pc kan halen.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Misschien een onnozele vraag, maar heb je beide voedingskabels aangesloten? Dus zowel de ATX als de 12V kabel?

• ErikRijpma
Zijn beide aangesloten. Ik heb even wat foto's toegevoegd hoe het er nu uitziet. Misschien zie ik iets enorm simpels over het hoofd, ben nog niet zo ervaren in het zelf bouwen, maar ik denk het niet.

http://nl.tinypic.com/r/2qlvn1g/9
http://nl.tinypic.com/r/209msgn/9
http://nl.tinypic.com/r/mju6ut/9

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Om zeker te zijn dat alles juist is met de frontpanel aansluitingen, zou ik die eens allemaal eraf doen en enkel de powerswitch aansluiten. Voor hetzelfde geld heb je per ongeluk een LED op je reset switch gezet ofzo. Of is dat een grote connector?

Je zei dat je ook al had geprobeerd met een enkel RAM reepje en je RAM in een ander slot. Heb je ook met alleen het andere reepje geprobeerd? (om uit te sluiten dat niet net dit reepje van de 2 kapot is) Ik zie niet direct iets raars...

• ErikRijpma
@ Harrie, bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist alles er af gehaald en alleen de power switch er op gezet en weer hetzelfde. Hij start, fans gaan aan maar geen beeld en hij sluit weer af na +-10 sec (gaat eindeloos zo door)

Ook zojuist het andere reepje geprobeerd maar ook niks helaas.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar PMG.

• DanielsWrath
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
Heb je dit al opgelost? Een vriend van mij heeft hetzelfde moederbord met 4 modules van 4GB DDR4 RAM. Als hij alle 4 erin doet gebeurt precies hetzelfde. Hij gaat aan, piept en sluit af. Gaat weer aan, piept en sluit weer af... etc. Als hij er maar 2 van de 4 in doet werkt hij, wonderbaarlijk genoeg wel :/
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True