Mijn vraag:
Mag ik ontslagen worden als er nog externe medewerkers zijn die exact hetzelfde werk doen als ik ?
Mag ik ontslagen worden als er nog externe medewerkers zijn die exact hetzelfde werk doen als ik ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 17:18 ]
Natuurlijk mag dat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:06:
Mijn vraag:
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 17:25 ]
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:03 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 17:46 ]
Dat zou ik zeker doen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:45:
Ok RocketKoen , daar heb ik wat aan.
Heeft het misschien zin om het UWV te bellen ?
[ Voor 15% gewijzigd door RocketKoen op 05-12-2015 17:49 ]
Ey!! Macarena \o/
Wat er ook gebeurt. Over 4 maanden sta je dus alsnog op straat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:50:
Ze gaan idd het werk uitbesteden maar de overdracht duurt 4 maanden langer.
Komt er op neer dat de interne medewerkers weg moeten en de externen blijven overdragen
aan het andere bedrijf.
Dus, is hiermee je vraag beantwoord?Uw werkgever krijgt de vergunning <ontslag wegens bedrijfseconomische omstandigheden> alleen als alle tijdelijke, oproep- en uitzendcontracten zijn geëindigd. Heeft u een payroll- overeenkomst of bent u uitzendkracht? Dan is de opdrachtgever of het uitzendbureau verplicht om u opnieuw in dienst te nemen als er binnen 26 weken weer werk voor u is.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Bij outsourcing van een hele afdeling is het niet vreemd als de medewerkers van die afdeling in dienst gaan bij het bedrijf dat die afdeling overneemt. Althans, in de IT is dit redelijk gangbaar. Je kan dan meegaan naar het andere bedrijf, maar je kan ook weigeren. Dan wordt je boventallig verklaart en moet je een andere functie vinden in het bedrijf of je wordt alsnog afgekocht om te vertrekken. Het ligt een beetje aan het sociaal plan wat voor opties je hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:50:
Ze gaan idd het werk uitbesteden maar de overdracht duurt 4 maanden langer.
Komt er op neer dat de interne medewerkers weg moeten en de externen blijven overdragen
aan het andere bedrijf.
Ja daar is mijn vraag bij beantwoord. Ik heb echt lopen zoeken googlen maar kon het niet vindenArdana schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:34:
Stellarc, je bent nogal karig met het verstrekken van informatie.
Wat heeft je werkgever laten weten? Gaan ze jullie ontslaan via het UWV? Gaan ze jullie een beëindigingsovereenkomst voorleggen en verzoeken daarmee akkoord te gaan? Gaan ze de arbeidscontracten overdragen aan een ander bedrijf en dat vervolgens opheffen?
Heb je zelf al gegoogled? De eerste hit die ik krijg als ik google op "ontslag" is die van het Juridisch Loket.
Daar staat oa.
[...]
Dus, is hiermee je vraag beantwoord?
de externen zijn voor 5 maanden dus minder dan die 26 weken ingehuurd , dus ik kan ander werk gaan zoeken... Wel vreemd dat dat wel mag maar dat de werkgever mij niet mag inhuren volgens de regels...Eerst andere contracten beëindigen
Wilt u een werknemer met een vast contract ontslaan?
Dan moet u eerst afscheid nemen van anderen die
hetzelfde werk doen op basis van een flexibele
arbeidsrelatie. De contracten van deze werknemers of
contracten voor ingeleend personeel moet u dan eerst
beëindigen alvorens u de werknemer met een vast
contract kan ontslaan.
Werknemers en ingeleend personeel waarvan u eerst
afscheid moet nemen voordat u een werknemer met een
vast contract kunt ontslaan zijn:
• werknemers met een tijdelijk contract dat maximaal 26
weken zal voortduren die hetzelfde werk doen.
• flexibele arbeidskrachten die hetzelfde werk doen. Het
gaat dan om zelfstandigen, oproepkrachten of
medewerkers die u heeft ingeleend van derden zoals
bijvoorbeeld uitzendkrachten. Payrollwerknemers
vallen niet onder ‘ingeleend personeel’, aangezien zij
gelijkgesteld zijn aan werknemers die rechtstreeks in
dienst zijn van de opdrachtgever (van u).
Uitzondering
• Verrichten deze werknemers of ingeleend personeel
gedurende maximaal 26 weken werk van tijdelijke aard?
In dit geval kunnen ze hun werkzaamheden voltooien
en hoeven ze geen plaats te maken voor de werknemer
met een vast contract.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 11:42 ]
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq