Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSchuurman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-02-2023
Goedemiddag,

Na al een paar dagen zoeken wil ik hulp inschakelen via het Tweakers forum. Ik wil graag weten of ik mijn Medion PC zou kunnen upgraden zodat het richting een streaming PC kan komen.

Hier onder de specificaties:
- CPU: i5 3350p @ 3.10 GHz
- Geheugen: 8GB DDR3
- Chipset: C216 SATA
- Videokaart: NVDIA GeForce 650

Hier is nog geen moederbord specificaties aan toegevoegd, omdat ik die nergens kan vinden.

Graag zou ik willen weten:
- Is het mogelijk om mijn videokaart te vernieuwen door een GTX 970?
- Of ik nieuwe hardware zou moeten aanschaffen zodat hij de videokaart aankan of andere hardware om alles compatible te maken.

Ik hoop op een paar goede reacties.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Post even de specs van de voeding. Niet een onbelangrijk onderdeel als je wilt upgraden.
Probeer ook even uit te vogelen of de videokaart wel is te upgraden of dat de GTX 650 gelocked is in het bios. Als dat laatste het geval is kan alleen de GTX 650 er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:50

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 660294 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:46:
Post even de specs van de voeding. Niet een onbelangrijk onderdeel als je wilt upgraden.
Probeer ook even uit te vogelen of de videokaart wel is te upgraden of dat de GTX 650 gelocked is in het bios. Als dat laatste het geval is kan alleen de GTX 650 er in.
Medion heeft volgens mij altijd een FSP Fortron voeding, met een wattage wat vaak nét voldoende is voor het systeem zoals die in de winkel te koop is. Vaak missen de nodige kabels voor meerdere HDD's en/of videokaart (6 pin nog wel soms, maar 6+2 ontbreekt vaak).

Daarnaast inderdaad mogelijke BIOS beperkingen waardoor upgraden moeilijk word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Dat weet ik ook wel maar laat TS maar even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En let ook op fysieke formaat - een GTX970 is doorgaans een stuk langer dan een GTX650, bovendien neemt nagenoeg iedere GTX970 twee slots naast elkaar in beslag waar veel GTX650jes maar een enkele innemen. Die ruimte moet aanwezig zijn, en dat is in een low-end OEM-systeem allerminst gegarandeerd het geval.

Oslik blyat! Oslik!