e.surf.biz gaat niet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

• Rainier28
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
Hallo,

Ongeveer 2 maanden geleden maakt ik een domme download en waar ik nu veel voorzichtiger op ben, maar ik ben hier niet om daarover te blijven praten.
Het volgende gebeurde: Ik kreeg op alle browsers op mijn pc een hijackervirus ofso ( weetniet precies hoe te noemen)
Dit was esurfbiz en als je refreshte soms nog een heleboel andere sites..
Ik heb destijds alles gedaan en zitten zoeken om het te verwijderen: Spyhunter scannen, anti-malware laten scannen en werken net zoals een heleboel andere programma's bij eigenschappen van de browsers de standaard pagina aangepast etc. ...

Maar vandaag kom ik terug van de voetbal en ik wil op de computer gaan en dan zie ik die vervelende :( website esurfbiz weer. Na een paar keer de pagina refreshen is hij er ineens weer ni meer maar ik voel me er helemaal niet goed bij.

Weten jullie misschien nog opties of handelingen die ik moet ondernemen om dit te verwijderen of iets dergelijks.

Alvast bedankt :)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Er is maar 1 goede oplossing en dat is een nieuwe installatie van je besturingssysteem en de aanschaf van een goede anti virus scanner.

Het kan theoretisch nog zijn dat het een virus is die in je oude bestanden, documenten, games/software zit, dus voorzichtig met het bewaren en terugzetten.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had een tijdje terug hardnekkige spyware op mijn computer. Ik had met meerdere programma's gescand, maar kreeg het er niet af. Uiteindelijk bleek het in de link aan de opstartlocatie toegevoegd te zijn: firefox startte als firefox.exe -site: http://www.....

Zowel voor chrome, als internet explorer als firefox. Eigenlijk een low tech hack. De naam van jouw site zou het kunnen zijn.

Anders zou ik met ADWcleaner, malwarebytes en superantispyware opnieuw scannen. Succes

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06

TheVMaster

Moderator WOS
Een topic is meer dan genoeg. Dus hier even verder : esurfbiz hijacker

Dit topic is gesloten.