Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Usenet downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:48

Saven

Administrator

Topicstarter
Holaa,

Kort door de bocht: ik heb een 120mbit usenet abo bij wondernews. Valt me sinds een paar dagen op dat er af en toe voor langere tijd de downloadsnelheid niet boven de ~1000kb/s uitkomt. Wondernews geeft aan dat er geen storingen oid bekend zijn, en dat het in mijn netwerk moet zitten. Via mijn eigen webservers e.d. haal ik gewoon mijn maximumsnelheid (30mbit lang leve vdsl), en ook speedtest.net komt daarbij in de buurt.

Kan het zijn dat mijn ISP usenet traffic capt op 10mbit ofzo als zij daar zin in hebben? Ik draai usenet via SSL, maar zowel bij met als zonder SSLkomt mn usenet downloadsnelheid niet boven de 1MB/s uit. Of ligt het toch echt aan wondernews? Ik kan er niet over uit :X

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:37

Detmer

Professioneel prutser

Maakt het nog wat uit wat je download? Sommige gaan bij mij namelijk langzamer dan anderen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:24
Heb je wel meerdere threads aanstaan?

Misschien kappen ze op 10Mbit per thread ofzo?

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Alles netjes ingesteld, en alle threads worden gebruikt. Tot voor kort werkte alles prima :) Ik begreep inderdaad dat vooral oude usenet files wel eens trager kunnen gaan als ze semi incompleet zijn, maar het maakt eigenlijk niet uit wat het is. Nu ligt het rond de 1200kb/s overigens.

• Pharminepulse
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 25-10 11:40
Zit ook bij Wondernews, geen problemen hier. Je newsreader al opnieuw geinstalleerd? Zijn het voornamelijk bestanden ouder dan bijvoorbeeld 3 jaar? Wondernews heeft retentie van 900 dagen. Andere newsreader geprobeerd?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Pharminepulse schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:37:
Zit ook bij Wondernews, geen problemen hier. Je newsreader al opnieuw geinstalleerd? Zijn het voornamelijk bestanden ouder dan bijvoorbeeld 3 jaar? Wondernews heeft retentie van 900 dagen. Andere newsreader geprobeerd?
Hmm zie eerlijk gezegd niet in hoe het probleem ineens in de newsreader kan zitten, maar zal het eens proberen. Heeel erg vreemd.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
Het kan zij dat het verwijderde data is , dan loopt je snelheid ook terug.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

jan99999 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:39:
Precies dit. DMCA? Al eens eem file geprobeerd van 1 uur oud? Hoe snel gaat dat?

Hoi!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:39:
Ja klopt, dat gaf ik al aan in mijn post. Maar dat lijkt me erg sterk, dat heb ik in die 5 jaar usenetgebruik misschien één keer meegemaakt. Lijkt me erg stug dat dat voor meerdere, recentere bestanden het geval is

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
EWK schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:43:
[...]

Precies dit. DMCA? Al eens eem file geprobeerd van 1 uur oud? Hoe snel gaat dat?
Jup natuurlijk heb ik getest daarmee :) Same issue. Nu haal ik weer de 2500kb/s overigens. Maar ik kan me niet voorstellen dat de ISP de snelheid van ALLEEN usenet kan cappen, vooral niet omdat ik via SSL download

edit; sorry dubbelpost :P

[Voor 3% gewijzigd door Saven op 06-12-2015 10:45]

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Saven schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:45:
[...]

Jup natuurlijk heb ik getest daarmee :) Same issue. Nu haal ik weer de 2500kb/s overigens. Maar ik kan me niet voorstellen dat de ISP de snelheid van ALLEEN usenet kan cappen, vooral niet omdat ik via SSL download

edit; sorry dubbelpost :P
Om de reader uit te sluiten (want dat lijkt me ook vreemd) zou je eens een trail bij een ander kunnen proberen (pak even andere tier1).

Hoi!

• Mollenkamp
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 02-03-2018
Modbreak:Dit noemen we dus spam. Ongewenste reclame voor een dienst waar niet om gevraagd wordt. Stop daarmee.

[Voor 75% gewijzigd door Equator op 05-01-2016 07:17]

• jaaoie17
  • Laatst online: 25-10 11:37
Vrij duur, supernews is goedkoper das 6,99 per maand.

[Voor 52% gewijzigd door Equator op 05-01-2016 07:18]

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:20
Usernetdiscounter heb je al voor €2,75 per maand, of €2,05 per maand (12 maanden €24,60).

• jaaoie17
  • Laatst online: 25-10 11:37
8mile13 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:58:
Usernetdiscounter heb je al voor €2,75 per maand, of €2,05 per maand (12 maanden €24,60).
Heb et wel over als je het vergelijkt met vanaf 500Mbit.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:09

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Tja, een ouder topic omhoogschoppen met een spamlink is dus niet de bedoeling.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True