Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[b]Ik zoek een geluidskaart
Omdat de geluidskaart om mijn moederbord vaak uitvalt, zoek ik een nieuwe geluidskaart.
Het is logisch dat de keus erg beperkt is.
Ik zou het liefst een interne kaart willen hebben, omdat dat er gewoon mooier uitziet, dan een losse kast die uit je usbpoort hangt.
Ik gebruik hem alleen voor mijn hoofdtelefoon en heel af en toe (2 a 3 keer per jaar voor mijn externe speakers)
Qua reviews komt deze er wel goed uit:
pricewatch: Asus Xonar DG

Maar snap niet goed wat nu precies het verschil is met een kaart als deze budget kaart:
pricewatch: Gembird SC-5.1-3 Audio Card
Of deze die een stuk kostbaarder is:
pricewatch: Asus Xonar D2

Krijg ik spijt van de goedkope kaart?

Ik gebrui het vooral voor het luisteren naar muziek en het kijken van films.

Wat is je budget?
nvt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is niet heel belangrijk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3870K Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock AMD A75 A75 PRO4€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 46,-€ 46,-
1Sharkoon Vaya€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 112,95€ 112,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 45,95€ 45,95
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 24,95€ 24,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 54,95€ 54,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,80

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoe bedoel je dat de kaart op je bord uitvalt? Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.

Ik zou wel voor de betere kaart gaan. Dat merk je wel in geluidskwaliteit. Je ziet het ook aan de hoeveelheid componenten op de print ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

sebastius schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:16:
Ik zou wel voor de betere kaart gaan. Dat merk je wel in geluidskwaliteit.
Ligt ook maar net aan de headset van de TS. Als dit een vrij simpele headset is (lees: <€200) ga je het verschil waarschijnlijk niet merken. Als de TS een high-end headset heeft is het een heel ander verhaal.

Maar goed, de onboard audiochip kapt er niet voor niets randomly mee, een hardwareprobleem lijkt mij stug dus ga eens kijken of je wel de juiste en/of nieuwste drivers gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2015 15:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik zou alleen voor die dure gaan als je ook een hele dure/goede koptelefoon hebt, anders ga je dat verschil nooit merken. Maar als je in dat segment bezig bent wil je waarschijnlijk toch liever een externe USB-geluidskaart/DAC omdat die minder last hebben van ruis veroorzaakt door de stroomtoevoer in de computer.
Maar die hele goedkope Gembird zou ik ook weer niet niet snel kiezen, al heb ik er nooit naar geluisterd.

[ Voor 55% gewijzigd door Sebastiaannn op 05-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Middensegment zou mijn keuze zijn (dat bedoelde ik ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het probleem bij de minijack is het interne werk van het chassisdeel.
Ik maak wel vaker in mijn werk dat deze delen kapot gaan of niet goed contact meer maken.
Dit is volgens mij ook het probleem, vanaf het begin is het al niet veel soeps geweest, maar het wordt nu te vervelend.

Gezien de reviews op deze website lijkt me dit dan de beste keus, dit aangezien ik op deze pc niet een hele dure hoofdtelefoon heb.

pricewatch: Asus Xonar DG

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 05-12-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:55
Ik heb zelf de Xonar D2 in gebruik (en eentje ligt stof te happen op een plank, sinds we één PC uitgefaseerd hebben :+ ) maar die bevalt me wel enorm goed. Heb deze kaart(en) gebruikt met diverse speakers maar eigenlijk altijd vond ik het wel een verbetering ten opzichte van on-board. Die lichtgevende aansluitingen zijn ook best handig. De hoeveelheid componenten en de shielding zeggen ook wel iets: de lat bij de D2 ligt een stuk hoger. De prijs is volgens mij de laatste tijd ook juist weer omhoog gegaan.

Nadelen: je hebt bij de duurdere Xonar D2 geen pinnetjes voor de frontconnectors van je behuizing. En let even op, de PCI-expressversie heeft een floppyconnector voor stroom nodig. de PCI-versie die je linkt krijgt genoeg stroom van het moederbord zelf :)

edit:

Speakersets: Creative T40 Series 2, Altec Lansing ADA995, Bowers & Wilkins DM602S3 (+ Pioneer A-307R)

[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 05-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als het merk je goed bevalt zal de goedkopere ook wel goed genoeg zijn voor mij.
Voor die prijs kan het ook niet echt een miskoop worden.
Pagina: 1