Aux poort kapot

Pagina: 1
Acties:

• K3rstman1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo

Mijn aux output en mijn interne speakers in mijn laptop zijn stuk waardoor ik op dit moment enkel mijn bluetooth speaker kan gebruiken. Aangezien ik vaak in de woonkamer zit zou ik toch graag mijn koptelefoon willen gebruiken. Zijn hier adaptertjes ofzo voor?

Ik had iets in gedachten zoals een aux uitgang via usb, maar heb geen idee of dat bestaat/hoe het heet.

Alvast bedankt!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45
Een USB geluidskaart is wat je zoekt. Voor een tientje of minder wel te krijgen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Overigens apart dat zowel je interne speakers als de aux (tegelijk?) niet meer werken?
Weet je zeker dat de driver geinstalleerd is enz?

Fixing things to the breaking point...

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

RGAT schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:05:
Overigens apart dat zowel je interne speakers als de aux (tegelijk?) niet meer werken?
Hoezo apart? Zodra er op een koptelefoonaansluiting een weerstand gekoppeld, worden de aangesloten luidsprekers ontkoppeld. De situatie die in de TS omschreven word, kan veroorzaakt worden door een afgebroken pen van de jack.

Dan kan je op driver niveau hoog en laag springen wat je wil. Maar als de grondslag van een niet functionerend hardwarecomponent, hardware gerealteerd is gaat dat je niet helpen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• K3rstman1
Lip schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:25:
[...]

Hoezo apart? Zodra er op een koptelefoonaansluiting een weerstand gekoppeld, worden de aangesloten luidsprekers ontkoppeld. De situatie die in de TS omschreven word, kan veroorzaakt worden door een afgebroken pen van de jack.

Dan kan je op driver niveau hoog en laag springen wat je wil. Maar als de grondslag van een niet functionerend hardwarecomponent, hardware gerealteerd is gaat dat je niet helpen.
Het komt idd door een afgebroken jack. had hem naar een computerwinkel gedaan en die hebben heel dat component waar je aux poort enzo aanzit eruit gehaald, sinds hun gepruts enkel maar problemen gehad, de aux poort was maar half gemaakt en mijn speakers deden het nietmeer... En zo een nieuw component is blijbkaar niet meer goed te vinden (ik wil ook niet meer teveel geld in deze laptop steken).

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 15:51

SA007

Moderator Tweaking
Dan hebben ze niet gesnapt hoe zo'n poort werkt, in de connector zitten schakelaartjes zodat als je een koptelefoon erin drukt de speakers uitgeschakeld worden.

Als je vervolgens de connector weghaald en dus ook die schakelaars, staan je speakers gewoon uit.

Maar een usb geluidskaart kost geen drol, als je gedult hebt heb je ze uit china voor minder dan een euro, anders vast in de pricewatch te vinden voor weinig.

Voorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/U...504132:g:NJcAAOSwx~JWE-~F
pricewatch: LogiLink USB Soundcard with Virtual 3D Soundeffects

Volgens mij is die 6 euro uid de pricewatch prceies hetzelfde ding in een andere kleur behuizing :P

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

K3rstman1 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:34:
[...]

En zo een nieuw component is blijbkaar niet meer goed te vinden
Nee dat klopt, een onderdeel zoals een DA converter is een geintregeerd onderdeel van een moederbord, waar ook nog de cpu en het werkgeheugen opgesoldeerd kàn worden.
(ik wil ook niet meer teveel geld in deze laptop steken).
Kan je dan beter niet gaan, orienteren op iets nieuws? Zodat je niet met tegenzin je geld uitgeeft.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• K3rstman1
SA007 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:42:
Dan hebben ze niet gesnapt hoe zo'n poort werkt, in de connector zitten schakelaartjes zodat als je een koptelefoon erin drukt de speakers uitgeschakeld worden.

Als je vervolgens de connector weghaald en dus ook die schakelaars, staan je speakers gewoon uit.

Maar een usb geluidskaart kost geen drol, als je gedult hebt heb je ze uit china voor minder dan een euro, anders vast in de pricewatch te vinden voor weinig.

Voorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/U...504132:g:NJcAAOSwx~JWE-~F
pricewatch: LogiLink USB Soundcard with Virtual 3D Soundeffects

Volgens mij is die 6 euro uid de pricewatch prceies hetzelfde ding in een andere kleur behuizing :P
Betekent dit dat als ik een usb geluidskaart gebruik de speakers ook weer kunnen werken? Of staan die definitief uit?
Lip schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:43:
[...]

Nee dat klopt, een onderdeel zoals een DA converter is een geintregeerd onderdeel van een moederbord, waar ook nog de cpu en het werkgeheugen opgesoldeerd kàn worden.

[...]

Kan je dan beter niet gaan, orienteren op iets nieuws? Zodat je niet met tegenzin je geld uitgeeft.
mwah, kwa specs trekt deze het nog wel eventjes, maar ik heb al een tijdje het idee van een pc te bouwen in mijn achterhoofd.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 15:51

SA007

Moderator Tweaking
De speakers zijn definitief uit, ze zijn waarschijnlijk simpelweg intern niet aangesloten.
Tenzij je het systeem uit elkaar haalt en dat fixed gaan je speakers het niet doen.
Pagina: 1