Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over voorwaarden Sinterklaasactie

Pagina: 1
Acties:

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Geachte redactie,

Elk jaar kijk ik weer uit naar de sinterklaasactie van Tweakers, want het is echt top dat jullie zo'n grote actie van de grond weten te krijgen. Ondanks dat ik nog nooit wat heb gewonnen, waardeer ik het echt dat jullie de moeite nemen om zo'n actie op touw te zetten.

Toch had ik nog enkele vragen/opmerkingen betreft de voorwaarden van de sinterklaasactie.
  • Mensen die gebruik maken van een adblocker zijn uitgesloten.
    Wat mij betreft een logische regel, maar op dit moment niet vermeld in de "regeltjes" van de actie en dat zorgt ervoor dat de actie wat schimmig over kan komen. Waarom vermelden jullie niet gewoon dat deze mensen geen deel mogen nemen?
  • Abonnees tellen zwaarder mee in de loting. In de regeltjes staat dit niet vermeld, maar in de reacties wordt er wel over gespeculeerd. Waarom staat dat niet gewoon in diezelfde actievoorwaarden? Want an sich is er natuurlijk niks op tegen dat abonnees meer kans maken op prijzen, aangezien Tweakers zo wat voor hen, die Tweakers helpen draaiende te houden, terug kan doen. Maar op het moment dat dit nergens vermeld staat is het vervalsing van de competitie en zijn jullie in het ergste geval juridisch niet gedekt.
  • Wat betreft de games:
    Er staan meerdere titels die jullie alleen voor bepaalde platformen weggeven. Maar aangezien je alleen voor de hele actie mee kan doen, hoe groot is dan de kans dat een game terecht komt bij een persoon die niet beschikt over die specifieke console (dus een PS4-gamer die een XBOX-game krijgt)? Natuurlijk kan diegene het spel dan doorverkopen of iemand in zijn directe omgeving er blij mee maken, maar het zou natuurlijk leuker zijn als die PS4-speler alleen een PS4 game kon winnen.
Nogmaals, ik vind de actie echt top en hoop zelf dat ik wellicht wat ga winnen dit jaar. Dit is alleen bedoeld als opbouwende kritiek, aangezien ik hoop dat ik zo ook een (klein) steentje bij kan dragen aan deze geweldige website.

Groet,
THWIT

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:34
Ik gebruik een adblocker, maar heb Tweakers op de witte lijst staan. Ben ik nu toch van deelname uitgesloten, omdat ik toch een adblocker gebruik?

Verwijderd

Je kan dit verpakken als ombouwen de kritiek maar dat is het in mijn ogen niet. :F

• THWIT
Yonix schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:36:
Ik gebruik een adblocker, maar heb Tweakers op de witte lijst staan. Ben ik nu toch van deelname uitgesloten, omdat ik toch een adblocker gebruik?
Volgens mij niet. Zolang je alle third-party cookies etc toestaat op Tweakers, mag je gewoon deelnemen.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:37:
Je kan dit verpakken als ombouwen de kritiek maar dat is het in mijn ogen niet. :F
Oké, laat ik het dan zo zeggen. In principe heb ik niks tegen de dingen die ik noem, ik moedig het juist aan. Ik ben alleen van mening dat het de transpiratie van de website ten goede komt als het vervolgens wel ergens wordt toegelicht hoe de daadwerkelijke richtlijnen in zijn werk gaan.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb mijn adblocker op T.net en GoT uitstaan. Vind dat wel zo netjes. Alleen het enige wat me vanaf dag 1 dat deze abbo's werden geintroduceerd waren tegen de borst stuit is de grotere winkansen voor abbonees. Hoewel iedereen volgens het ontzettend achterhaalde Tweakblog van ACM (no offence) even veel kans heb is er wel sprake van een oneerlijke verdeling.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ook ik gebruik een adblocker, maar ben Tweakers abonnee met 'reclame uit' ingesteld... hoe zijn de regels voor mij, bij deze actie?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

THWIT schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:34:
[..]
  • Wat betreft de games:
    Er staan meerdere titels die jullie alleen voor bepaalde platformen weggeven. Maar aangezien je alleen voor de hele actie mee kan doen, hoe groot is dan de kans dat een game terecht komt bij een persoon die niet beschikt over die specifieke console (dus een PS4-gamer die een XBOX-game krijgt)? Natuurlijk kan diegene het spel dan doorverkopen of iemand in zijn directe omgeving er blij mee maken, maar het zou natuurlijk leuker zijn als die PS4-speler alleen een PS4 game kon winnen.
[..]
Doe doe lekker niet mee met die actie.

Ik doe er ook aan mee, maar ik ben helemaal geen gamer. Dus wat moet ik uberhaupt met een game? Ik zelf helemaal niks. Ik heb er niet eens de hardware voor, en console heb ik ook helemaal niet.

Maar als ik een game zou winnen, waarvoor ik dus helemaal niet mee doe, dan ben ik toch dankbaar om een keer wat te winnen, en vervolgens kan ik iemand anders weer blij maken met iets wat ik niet nodig heb.

Heb jij nooit iets gewonnen waar dan ook, waar je niks aan hebt? Een fiets van de postcodeloterij ofzo, een pakje vatwaas tabletten van de bingo, terwijl je zo'n ding niet hebt.

Ik vind dit eigenlijk toch wel een vorm van ondankbaarheid als ik heel eerlijk ben hoor.

Ey!! Macarena \o/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Allereerst: ik ben forumvrijwilliger en weet niks van deze actie. Mijn rooie naam betekent dus niks in dit topic, ik reageer hier als user. ;)
Wat betreft de games:
De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door mensen zélf te laten kiezen welk product ze eigenlijk willen winnen, en dat zou ongetwijfeld een hoop tijd kosten om te ontwikkelen. Iemand die nét een navigatiesysteem heeft gekocht zal het navigatiesysteem uit het prijzenpakket ook niet echt een geweldige prijs vinden. En iemand zonder Galaxy Tab kan ook niks met de covers voor de Tab die je kan winnen.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:37:
RaZ schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:16:
Ik vind dit eigenlijk toch wel een vorm van ondankbaarheid als ik heel eerlijk ben hoor.
Zullen we de waardeoordelen over iemand die gewoon op beleefde wijze verbeterpuntjes aandraagt verder achterwege laten? :)

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 05-12-2015 16:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

RaZ schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:16:
[...]

Een betere reactie op de startpost had ik niet kunnen typen. Het woord 'eigenlijk' is net iets teveel.

Met 80+% van de prijzen kan of wil ik ook niets, toch doe ik wel mee. Hopelijk kan ik er dan een ander blij mee maken mocht ik voor het eerst in mijn leven een prijs winnen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:04 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• THWIT
JCE schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:30:
[...]
Maar weet je nou zeker dat het zo is? Ik vind het overigens prima. Het is maar net hoe je het formuleert. Stel, je krijgt als abo 2x zoveel winkans. 2 keer! TWEE KEER!! Of nou ja. Je winkans gaat van 0,00002% naar 0,00004%.
Nee, zoals ik ook eerder al zei, ik weet het juist niet. En ik zou het juist op prijs stellen als Tweakers openheid van zaken gaf. En ik stel dat op prijs om maar één reden en dat is precies de reden die ik hier nu ook ervaar: allerlei mensen reageren op mijn forumpost, met verschillende meningen, waarbij sommige mensen het er absoluut niet mee eens zijn, andere mensen het wel een goeie zaak vinden etc., zonder dat iemand eigenlijk weet óf het überhaupt zo is, of dat we nu eigenlijk gewoon aan het speculeren zijn, terwijl iedereen evenveel kans maakt...

Ook lees ik dat veel mensen zich over mij uitspreken en mij ondankbaar noemen. Dit betreur ik zeer. Ik kan nogmaals niet vaak genoeg zeggen dat deze mensen de intentie van mijn post in ieder geval volledig verkeerd geïnterpreteerd hebben, aangezien ik enkel pleit voor een zo transparant en voor iedereen zo plezierig mogelijke sinterklaasactie.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

It's a sign of the time...

Maar gvd, waarom moet zelfs een loterij met gratis kado'tjes, waarvoor je he-le-maal NIKS hoeft te doen (ok, je moet op "ja" klikken en een account hebben), helemaal dichtgetimmeld worden met algemene voorwaarden? Waarom moet je precies weten wat de voorwaarden zijn? Of abonnee's meer kansen maken? Maakt het je iets uit of je nou 0,0004 of 0,0002% kans hebt? Zou je in het laatste geval niet mee doen? Wáárom wil je in vredesnaam álles hiervan weten???

Moet daar ook zo'n EULA bij komen van tig pagina's die vervolgens toch niemand leest?

Laten we alsjeblieft een keer gewoon zonder zeiken of commentaar "hey, wat leuk! Dank je wel!" kunnen zeggen...

Je laatste puntje vind ik dan weer wel valide, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat als je per item wil aangeven wat je wilt winnen, je als organisator veul meer werk hebt. En dat gun ik ze ook weer niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Dat abonnees meer kans maken hoeft niet in de voorwaarden van elke actie, dat staat al in de "perks" / voorwaarden van de abbo's. En Is toendertijd ook volop gecommuniceerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 17:30 ]

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:18

deepvreezo

Redacteur
Ardana schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:07:

Je laatste puntje vind ik dan weer wel valide, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat als je per item wil aangeven wat je wilt winnen, je als organisator veul meer werk hebt. En dat gun ik ze ook weer niet.
Toevallig heeft Arstechnica vandaag ook een prijzenfestijn aangekondigd. Daar worden eerst alle winnaars van de actie gekozen, in een bepaalde volgorde. Een voor een mogen ze vervolgens een prijs uitzoeken. Misschien is dat wel een slim systeem om hieraan tegemoet te komen. Maar ook dat zal natuurlijk meer werk zijn dan random toewijzen. En het is altijd leuk om iets te winnen. Daarbij, voor wie nu echt helemaal niemand kent die iets met de prijs kan, heeft Tweakers al een mooie oplossing ;).

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:18
Ik ben benieuwd hoe dit geregistreerd wordt, op kantoor is de ad blocker niet uit te zetten en kan ik geen uitzondering invoeren. Thuis / mobiel staat Tweakers op de whitelist.
Ik zal met de actie wel via mijn mobiel de keuze kiezen, wie weet maakt dat iets uit.

Al met al een top actie, kan mij voorstellen dat dit aardig wat energie heeft moeten kosten.

psn drad83

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DRaD schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:34:
Ik ben benieuwd hoe dit geregistreerd wordt, op kantoor is de ad blocker niet uit te zetten en kan ik geen uitzondering invoeren. Thuis / mobiel staat Tweakers op de whitelist.
Ik zal met de actie wel via mijn mobiel de keuze kiezen, wie weet maakt dat iets uit.
Zoals ik hierboven al zei weet ik niet precies hoe het zit maar het lijkt me niet dat het een probleem is. De poll wordt domweg geblokkeerd in browsers waarin ads geblokkeerd worden. En ik denk niet dat iemand je er raar op zal aankijken als op kantoor of op school op een of andere manier buiten jouw macht om ads geblokkeerd worden. :)

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45
NMe schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:21:

[...]

De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door mensen zélf te laten kiezen welk product ze eigenlijk willen winnen, en dat zou ongetwijfeld een hoop tijd kosten om te ontwikkelen. Iemand die nét een navigatiesysteem heeft gekocht zal het navigatiesysteem uit het prijzenpakket ook niet echt een geweldige prijs vinden. En iemand zonder Galaxy Tab kan ook niks met de covers voor de Tab die je kan winnen.
Of gewoon de actie opsplitsen in meerdere delen zodat je per onderdeel aan kunt geven of je mee wil doen aan de winactie ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

commentator schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:53:
[...]

Of gewoon de actie opsplitsen in meerdere delen zodat je per onderdeel aan kunt geven of je mee wil doen aan de winactie ;)
Dat lost het game-probleem uit de TS niet op. ;)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Geachte redactie,

Elk jaar kijk ik weer uit naar de sinterklaasactie van Tweakers, want het is echt top dat jullie zo'n grote actie van de grond weten te krijgen. Ondanks dat ik nog nooit wat heb gewonnen, waardeer ik het echt dat jullie de moeite nemen om zo'n actie op touw te zetten.
Hold that thought. ;)
Toch had ik nog enkele vragen/opmerkingen betreft de voorwaarden van de sinterklaasactie.
  • Mensen die gebruik maken van een adblocker zijn uitgesloten.
    Wat mij betreft een logische regel, maar op dit moment niet vermeld in de "regeltjes" van de actie en dat zorgt ervoor dat de actie wat schimmig over kan komen. Waarom vermelden jullie niet gewoon dat deze mensen geen deel mogen nemen?
  • Abonnees tellen zwaarder mee in de loting. In de regeltjes staat dit niet vermeld, maar in de reacties wordt er wel over gespeculeerd. Waarom staat dat niet gewoon in diezelfde actievoorwaarden? Want an sich is er natuurlijk niks op tegen dat abonnees meer kans maken op prijzen, aangezien Tweakers zo wat voor hen, die Tweakers helpen draaiende te houden, terug kan doen. Maar op het moment dat dit nergens vermeld staat is het vervalsing van de competitie en zijn jullie in het ergste geval juridisch niet gedekt.
  • Wat betreft de games:
Nogmaals, ik vind de actie echt top en hoop zelf dat ik wellicht wat ga winnen dit jaar. Dit is alleen bedoeld als opbouwende kritiek, aangezien ik hoop dat ik zo ook een (klein) steentje bij kan dragen aan deze geweldige website.

Groet,
THWIT
  • De adblockers zijn niet uitgesloten in de regels omdat we dat niet kunnen controleren. We proberen met het verbergen van de poll voor mensen met een adblocker bewustzijn te creëren. Uiteraard hebben we nog onze algemene voorwaarden waar al sinds jaar en dag staat dat mensen met een account beloven om geen adblocker te gebruiken.
    geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.
    (zie artikel 4.2 xii) Maarja .... ik heb zo het idee dat niet iedereen die voorwaarden even scherp in gedachte heeft. :+
  • De extra winkans voor abonnees is van toepassing op alle acties. Ook die hoeven we niet in de regels te zetten want zoals al eerder gezegd staat deze vermeld op de aboshop pagina. De discussie over de wenselijkheid van die extra witkans, die gaan we hier niet overdoen.
  • Een andere loting. De charme van de actie is de eenvoud. We doen het al een jaar of wat op deze manier en natuurlijk evalueren we dat op z'n tijd. Het kenmerk van de Sinterklaasactie is dat we uit het hele bestand winnaars trekken die willekeurig over de prijzen worden verdeeld. Je weet pas wat je wint als je de doos openmaakt. We doen het ook wel eens anders, zoals bij de opruiming.
Veel succes, hoop dat je (iets leuks) wint! ;)

Ik heb de titel van het topic iets aangepast. 'Schimmig' heeft een negatieve bijklank die -gezien de toon van je TS- niet op z'n plaats is.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 06-12-2015 01:03 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
Je kan zo met alle prijzen wel een probleem hebben. Als je een cpu hebt gewonnen zal daar op een of andere manier een pc om heen moeten om maar eens wat te noemen.
Maar dat zie ik dan wel als ik zou winnen. Er is in het leven al genoeg om je druk over te maken ;)

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 15:00
NMe schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:54:
[...]

Dat lost het game-probleem uit de TS niet op. ;)
Jawel, want dan houd je de systemen apart.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37
Dan ook maar meteen een vraag van mijn zijde, waar ik/we geen reactie op heb(ben) gehad bij de reacties onder het artikel.

Namelijk, dubbele accounts zijn buitengesloten, maar hoe zit het als mn zus en ik een account hebben en daarmee werken vanaf dezelfde pc? Dit is al tijden zo en heb me er nooit wat bij gedacht, maar nu ik dit zo las zou ik het wel erg jammer vinden als ik (en meerdere zoals mijn situatie) hierdoor geen kans meer maken.

Oorspronkelijke reactie en die van mij daaronder:
Darkangle in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas: win een van de meer ...
(offtopic moderatie?!? voegt inderdaad minder toe dan "yes bedankt" of "ik doe mee" :') )

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

marcel87 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:50:
Dan ook maar meteen een vraag van mijn zijde, waar ik/we geen reactie op heb(ben) gehad bij de reacties onder het artikel.

Namelijk, dubbele accounts zijn buitengesloten, maar hoe zit het als mn zus en ik een account hebben en daarmee werken vanaf dezelfde pc? Dit is al tijden zo en heb me er nooit wat bij gedacht, maar nu ik dit zo las zou ik het wel erg jammer vinden als ik (en meerdere zoals mijn situatie) hierdoor geen kans meer maken.
We zien over het algemeen het verschil wel tussen twee verschillende mensen op hetzelfde IP. Ik ga niet zeggen wat we daar precies voor tools voor hebben (omdat de mensen die er misbruik van kunnen maken natuurlijk ook meelezen) maar uiteindelijk komt het wel goed.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37
Thnx voor je uitleg en ook @zeef onder mijn reactie bij het artikel.
Ik neem dan aan dat het geen probleem vormt. Fijn om te weten! :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe wordt er btw omgegaan met nieuwe registraties en de 'inactieve maar even voor een actie inloggen' accounts? Zag een oude bekende in de reacties langskomen, kan je nu al vertellen dat hij never nooit op T.net te vinden is (enkel toen registreerde voor die D3 beta keys).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:03:
Hoe wordt er btw omgegaan met nieuwe registraties en de 'inactieve maar even voor een actie inloggen' accounts? Zag een oude bekende in de reacties langskomen, kan je nu al vertellen dat hij never nooit op T.net te vinden is (enkel toen registreerde voor die D3 beta keys).
Volgens mij wordt die discussie elk jaar gevoerd. Als het aan mij lag zou hier een soort systeem voor zijn zodat lui die echt enkel voor de acties hier komen (en voor de rest (vrijwel) nooit online zijn met hun account) uitgesloten worden (al weet ik niet hoe haalbaar dit is), maar nu is het gewoon zoals het er staat, iedereen met een account van vóór de start van de actie doet mee.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
-gefixt-- :P

[ Voor 95% gewijzigd door maarud op 14-12-2015 09:06 ]

Pagina: 1