Nieuwe koptelefoon max 150 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 09:02
Ik zoek een?
Ik zoek een koptelefoon voor oa het OV. Het is vooral belangrijk dat er weinig geluid 'ontsnapt', en natuurlijk goede geluidskwaliteit.

Wat is je budget?
Max 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals ik al aangaf wil ik de koptelefoon dagelijks gaan gebruiken. Dit ter vervangen voor mijn Sennheiser CX 400 ii, die echt altijd uit mn oren vallen. En de geluidskwaliteit word je ook niet warm van. Ik heb ook een Sennheiser PC 360, deze bevalt heel goed. Dit is echter een open headset, alles behalve ideaal als er andere mensen bij zijn (het ziet er niet uit + ontsnapt natuurlijk ontzettend veel geluid door open design)

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie veel koptelefoons met noise cancelation, maar is dit ook tegen het ontsnappen van geluid? Zo niet, dan heb ik dit eigenlijk niet nodig. Dat er wat omgevingsgeluiden bij komen maakt me vrij weinig uit, ik wil alleen niet dat de omgeving kan meegenieten van mijn muziek.
Ik gebruik Spotify (Premium) als bron voor al mijn muziek, door de OnePlus One. Mijn muzieksmaak is metal, dus de koptelefoon slechte kwaliteit biedt met klassiek lig ik daar zeker niet wakker om.
Bluetooth zou ik wel echt enorm handig vinden door het vele reizen. Geen ge*** met kabels meer.
Ik heb zelf dus de bovengenoemde Sony gevonden. Is dit een goede? Of is er een betere koptelefoon met betere geluidskwaliteit/draagcomfort voor deze prijs te krijgen?

Bvd!

[ Voor 3% gewijzigd door Sandert98 op 05-12-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34
Shure SRH440 ? Vond ik heerlijk klinken met rock Grado natuurlijk nog beter maar die is open. Nadelen kussentjes zit wel strak (kan vervangen worden) en ziet er wat lomp uit. impedantie is zeer laag dus kan je met wilkeurige telefoon makkelijk aansturen en kabel kan vervangen worden. En mids zijn heel typsche Shure :P

Of Audio-Technica ATH-M40x vergelijkbaar met de Shure volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Bedankt voor je antwoord!
De Shure vind ik niet echt wat, ziet er niet mooi uit + laag comfort = no go

De Audio-Technica blijkt inderdaad erg goed te zijn, helaas geen bluetooth en ziet er ook niet uit. Maar, ik neem hem zeker in mijn vergelijking omdat het geluid (voor de prijs) subliem blijkt te zijn.

Nog meer opties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Ik zit nu te kijken naar een Teufel Airy, heeft iemand deze ooit vergeleken met de bovengenoemde koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
BeyerDynamic DT770 Pro 80 Ohm, gesloten over-ears.
Niet geschikt voor mobiel gebruik en met name Iphones komen power te kort om deze van voldoende prik te voorzien design is archaisch, MAAR zeer goede geluidskwaliteit, de comfortabelste headphones die ik heb gehad (niet perfect maar zeer goed) bouwkwaliteit is top.

Ik gebruik hem dagelijks op kantoor (i.c.m. MBPr 13) en af toe op de fiets (nexus 5). Ik zit er over te denken er een voor thuis aan te schaffen.

OV over het hoofd gezien. :X

Wellicht de Beyer Custom One Pro iets voor je, die is iets beter geschikt voor mobiel gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 09-12-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
De oneplus heeft best een goede DAC. Als een kabel dan toch een overweging is, is de AKG K550 een van de beste keuzes die je kunt maken. Als je toch graag voor een BT koptelefoon gaat, kijk eens naar de AKG Y50BT. Beiden koptelefoons die erg mooi en goed geluid geven.

@eL_Jay; 80 Ohm is toch niet zoveel dat een iPhone daar de power niet voor kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 21:59
weet je of je een on-ear of over-ear wilt? Het volgende topic zou je ook even kunnen bekijken voor wat informatie en ervaringen. Het grote Headphones topic

-

Pagina: 1