Toon posts:

Server Ruimte cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor de server ruimte bij ons in het bedrijf ben ik op zoek naar een " soort " iets van Airco

SItuatie nu is :

afgesloten ruimte op de 2e verdieping

1X 19" kast met alles er in incl cooling

3 Compaq servers ( los ) tegen de muur + hdd server

de ruimte zelf is vrij Heet of nou ja het is er niet aangenaam om te zitten er er komen nog 2 kasten bij.

nu moet er wat cooling in maar niet al te duur.

wie helpt ?

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
je kan toch gewoon een airco installatie installeren ??? ( :? ja lekker duidelijk :? )

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vraag ik dus .. of er iets is wat goedkoper is

een airco is toch vrij duur ( of er moet iets goedkopers zijn )

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem contactop met een bedrijf die airco's levert, zij kunnen je vertellen wat voor airco je nodig hebt voor de ruimte.
Het aantal m3 is van belang en hoeveel graden koeler het moet worden.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
airco vreet stroom, (logish |:( )

ik zou zelf meer waarden hechten aan ventilatie naar buiten toe ofzo.

Verwijderd

Ventilatie is inderdaad de goed koopste oplossing maar brengt een hoop stof mee
en dat is iets wat je in een server ruimte echt niet wil hebben

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon zo'n airco-ding om aan de muur te hangen, werkt goed (evt. neem je er een die gemaakt is voor nog wat grotere ruimtes dan de jouwe).

Als het al niet meer aangenaam is om er te zitten heb je het al wel erg ver laten komen trouwens.

• x-force
er zijn daar toch speciale bedrijfen in gespecialeerd?? die weten vast wel de best/goedkoopste oplossing......

nou zeggen jullie wat denk wel je wat dat kost?

nou een oferte is vast gratis :)

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Compaq zal vast ergens gedocumenteerd hebben hoeveel BTU/hr er uitgestoten wordt, je koeling moet dus minimaal deze capaciteit kunnen verwerken. Probeer tevens een overdruk te creeren in je serverruimte, dit houdt het stof ook buiten...

• x-force
Op woensdag 20 juni 2001 15:21 schreef Rosink het volgende:
Compaq zal vast ergens gedocumenteerd hebben hoeveel BTU/hr er uitgestoten wordt, je koeling moet dus minimaal deze capaciteit kunnen verwerken. Probeer tevens een overdruk te creeren in je serverruimte, dit houdt het stof ook buiten...
en hoe wil je dat gaan doen???

Verwijderd

We hebben een speciale installatie hangen hierow op de hsbos, die zorgt ervoor dat de temp van ons server hok (staan + 15+ servers in) lekker 12/15 graden blijft!

Dit is een soort gemodde airco!

Verwijderd

en hoe wil je dat gaan doen???
Eh, meer lucht (stofvrij uiteraard) erin blazen dan dat eruit gaat :?

• x-force
en wat kost dat???

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Om te koelen gewoon een Airco nemen, je kunt wel voor een houtje touwtje el cheapo deluxe ventilator oplossing gaan, maar zodra het een beetje zomer word en het buiten 25 graadjes is heb je er geen ruk aan en word het in je server hok bloedheet, met alle nadelige gevolgen van dien.

Simpelweg als je dan toch in goede apparatuur investeerd moet je niet ineens gaan bezuinigen op koeling, want je kunt nog zulke dure geweldige systemen hebben staan, tegen teveel warmte kunnen ze echt niet.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Wij hebben hier in het server hok (5x 19" Full Height kasten) een flinke airco hangen. Temperatuur blijf hier op 18 graden. Als ik het ding uit zet, wil je niet geloven hoe snel de warmte oploopt. Staan wel 22 servers (DELL), 5 switches(1 segment van de 4) en een core builder (3com 9000) in te draaien.

En 18 graden voelt echt wel koud aan als het hier naast het serverhok waar ik zit te werken nu al 27 graden is. Kan je wel nagaan waar ik van de zomer met mun PC'tje zit :)

Ik zou dus echt wel voor een airco gaan. Vooral als je weet dat je server park snel uitgebreid wordt.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het overhet zeggen had..was het er al vanaf het begin.

ik heb net een voorstel ingedient voor het aanschaven van een Airco.

dus ben benieuwd.

Verwijderd

Airco?
Je bedoelt een climate control.
Ruimte altijd op een bepaalde temp. houden.
:)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:26
Ik zou in ieder geval de servers op een KVM switch zetten. Monitoren maken een hoop warmte, plus het scheelt een hoop ruimte. Een LCD scherm scheelt ook weer warmte :)

No production networks were harmed during this posting

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Wij hebben hier ook alles op Outlook switches zitten. Alles geschakeld naar één monitor. En dan kunnen we ook nog remote bij de meeste servers. :) Erug handig...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• x-force
Op woensdag 20 juni 2001 16:36 schreef Fox-Web het volgende:
Wij hebben hier ook alles op Outlook switches zitten. Alles geschakeld naar één monitor. En dan kunnen we ook nog remote bij de meeste servers. :) Erug handig...
een oulook switch??? :? wat is dat?? Een kvm switch ken ik wel....

Verwijderd

Wat is eigenlijk de ideale temperatuur voor een server ruimte ?

Verwijderd

Er zijn van die verrijdbare airco's in de handel, die dingen werken prima. 2 punten waar je op moet letten:
  • het moet wel echt een airco zijn, niet zo'n ventilator met een vochtige doek ervoor<li> zo'n ding heeft een plek nodig waar hij z'n warme lucht kwijt kan.
</li>

Kosten: zo rond de Fl. 1000,-

Gewoon ventileren kan natuurlijk ook, wat betreft stof: er bestaat ook nog zoiets als een stoffilter ;)

mbt. de 'ideale temperatuur', tsja, ik zou zeggen zo rond de 18-20 graden. Da's prettig werkzaam, hoeft niet teveel geld te kosten om te handhaven en is voor de servers een uitstekende temp. Aangezien je een server toch niet gaat overclocken oid heeft het imo weinig zin om deze in een koelkast te zetten.

Zelfs een serverhok van 40 graden hoeft imo wat betreft apparatuur niet echt een probleem te zijn, maar het werkt gewoon niet prettig.

Verwijderd

onder de 20 graden :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:26
En geen tapijt op de vloer... heeft niet zozeer met de temp. te maken, maar je computers krijgen dat van binnen de kleur van het tapijt... ;)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:29 schreef paella het volgende:
En geen tapijt op de vloer... heeft niet zozeer met de temp. te maken, maar je computers krijgen dat van binnen de kleur van het tapijt... ;)
+ statisch elektriciteit
Pagina: 1