Videokaart verkeerde resolutie

Pagina: 1
Acties:

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-01 04:50
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn videokaart en beeldscherm. Na een driver update krijg ik mijn beeldscherm met geen mogelijkheid meer op de goede resolutie.

Ik heb gisteravond een driver update gedaan voor mijn videokaart omdat dat nodig was om een game te kunen spelen. Deze update heb ik gedaan via "Geforce Experience".

Het probleem is dat als ik mijn scherm zet op 1920X1080 dat er aan de linkerkant en aan de onderkant een deel "Buiten beeld valt". Als ik de resolutie dan 1 optie lager zet naar 1768X992 Dan heb ik aan alle kanten zwarte balken. Uiteraard wil ik mijn scherm gewoon op 1920X1080 hebben staan omdat het scherm gewoon die resolutie heeft en mijn videokaart dat makkelijk aan kan.

Ik heb op google al wat dingetjes gevonden over "scalen" (?) in het Nvidia configuratiescherm maar dit wil niet echt lukken. En ik heb ook maar tegen mezelf gezegd dat ik er niet teveel mee ga klooien zonder hulp te vragen want uit ervaring weet ik dat ik het dan zelf nog erger maakt :P

Het liefst doe ik deze driver updates alleen als het alleen nodig heb omdat ik altijd gekloot heb na z'n update. Prestatieproblemen, soms valt het beeldscherm weg en nu dus een resolutie probleem. Vaak werkt een syteemherstel of het verwijderen van de driver dan wel maar dat is nu niet het geval.

Het gaat om een Asus Strix GTX 970.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

alvast bedankt.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou even met Driver Display Uninstaller je drivers volledig verwijderen + vervolgens opnieuw de nieuwste drivers installeren.

DDU: http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html

970 Drivers: http://www.nvidia.com/download/index.aspx

Probeer dat eerst maar even, verhelpt een hoop vage problemen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• raiders
stin00 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:40:
Ik zou even met Driver Display Uninstaller je drivers volledig verwijderen + vervolgens opnieuw de nieuwste drivers installeren.

DDU: http://www.guru3d.com/fil...nstaller-download,20.html

970 Drivers: http://www.nvidia.com/download/index.aspx

Probeer dat eerst maar even, verhelpt een hoop vage problemen :)
Ik ga ervan uit dat DDU je videokaart zeg maar "reset" naar de fabrieksinstellingen of niet?

Ik zou er straks even naar kijken :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DDU reset de videokaart drivers, hij doet niks met de videokaart ;)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• raiders
stin00 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:40:
DDU reset de videokaart drivers, hij doet niks met de videokaart ;)
Nee dus de driver is zeg maar gewoon naar fabrieksinstellingen. Er kan eigenlijk niks mis gaan als ik dat programma gebruik...?

En welke optie moet ik dan selecteren in het programma om het goed aan de gang te krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door raiders op 05-12-2015 21:31 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Booten in veilige modus, dan DDU draaien en dan de optie selecteren die de Nvidia drivers verwijdert en reboot.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:39

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft NVidia geen Over/Underscan optie in de drivers?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• raiders
D4NG3R schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:21:
Heeft NVidia geen Over/Underscan optie in de drivers?
Held! Ik weet nog toen ik mijn pc kocht dat ik ook het probleem had dat er een stukje wegviel. Ik was helemaal vergeten dat die functie ook nog aanwezig was.

Het is dus weer helemaal in orde :)

Ik ga vandaag niet meer gamen. Maar ik zou jullie nog even laten weten of ik wel/geen prestatie problemen heb bij het gamen na deze update.

Ik heb DDU nog niet gebruikt aangezien het nu weer goed is. Mocht ik toch nog problemen hebben kan ik dit altijd nog doen :)

Pagina: 1