Toon posts:

CD Drive laat GTA V niet zien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen / middag Tweakers.
Ik ben helemaal ten einde raad. Toen ik vanochtend GTA V wou installeren op mijn computer deed ik gewoon de 1e setup disc erin maar hij ging wel lezen zeg maar je hoorde ook dat de CD drive bezig was maar hij liet niks zien. Als ik de GTA V disc bij me ouders computer erin doet dan laat de CD drive de GTA V setup gelijk zien. Maar als ik bijvoorbeeld een drivers disc in mijn CD drive stop dan kan ik gelijk de setup uitvoeren. Ook heb ik geprobeerd om een andere sata kabel erin te doen er in verschillende sata-poorten in me moederbord te doen. Maar als ik de disc wil installeren op me laptop dan doet hij het ook niet. Ik heb ook al op internet gezocht hoe ik dit kan fixen maar ik heb niks gevonden.
Ik hoop dat jullie me een stapje verder kunnen helpen.

Mvg Antho

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
Dit er misschien een verse kras of vingerafdruk op de GTA disc?
Ik neem trouwens aan dat je ipv CD drive een DVD-Drive bedoelt? De GTA disc zal waarschijnlijk ook een DVD-rom zijn. Als je inderdaad een CD-rom drive hebt (Alleen cd's lezen) dan snap ik het wel.

Heb je ook met een DVD (film) getest of de drives werken? Mogelijk dat ze toevallig beiden geen dvd's meer willen lezen.

Aan de kabels etc zal het niet liggen als een andere disc (driver disc) wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:13:
Dit er misschien een verse kras of vingerafdruk op de GTA disc?
Ik neem trouwens aan dat je ipv CD drive een DVD-Drive bedoelt? De GTA disc zal waarschijnlijk ook een DVD-rom zijn. Als je inderdaad een CD-rom drive hebt (Alleen cd's lezen) dan snap ik het wel.

Heb je ook met een DVD (film) getest of de drives werken? Mogelijk dat ze toevallig beiden geen dvd's meer willen lezen.

Aan de kabels etc zal het niet liggen als een andere disc (driver disc) wel goed werkt.
Er zitten geen krassen / vinger afdrukken op ja ik bedoel een DVD drive maar wat ik wel knap vind is dat de dvd drive 4 maanden wel gewoon gta v kon downloaden op de zelfde pc met de zelfde dvd drive wat ik ook al zij in me post driver disks werken wel.

• nachtnet
Een DVD heb je ook getest? (de meeste driver discs die ik hier heb zijn gewoon nog cd-roms.)

Er zitten ook geen krassen aan de bedrukte kant van de dvd? (vaak zorgen krassen aan die kant dat een schijfje helemaal niet meer leesbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:20:
Een DVD heb je ook getest? (de meeste driver discs die ik hier heb zijn gewoon nog cd-roms.)

Er zitten ook geen krassen aan de bedrukte kant van de dvd? (vaak zorgen krassen aan die kant dat een schijfje helemaal niet meer leesbaar is.
Ik zal heel even een DVD testen, en nee niet zo ver ik kan zien

Verwijderd

Het kan ook door je cpu liggen dat hij niet draait of je ssd is gewoon corrupt het kan ook zijn dat je case statisch is geladen.

Verwijderd

Topicstarter
Een DVD doet het ook niet....

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-01 23:03

sbuter

...dus...

Je kunt als workaround de game downloaden bij de social club, als je jouw key registreert.
https://socialclub.rockstargames.com/activate

• nachtnet
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:33:
Het kan ook door je cpu liggen dat hij niet draait of je ssd is gewoon corrupt het kan ook zijn dat je case statisch is geladen.
Nog nooit van gehoord? kun je dit toelichten?
Als een DVD het ook niet doet zullen jouw dvd-drives het beiden mogelijk niet meer doen. Dan kunnen ze nog wel gewone cd's lezen maar lukt een dvd niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:39:
[...]

[...]

Als een DVD het ook niet doet zullen jouw dvd-drives het beiden mogelijk niet meer doen. Dan kunnen ze nog wel gewone cd's lezen maar lukt een dvd niet meer.
Ooh.. Oke bedankt ik ben er wel wat duidelijker uit geworden bedankt voor je reactie.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:56

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:33:
Sorry, maar dit vind ik allemaal wel heul erg sterk. Een DVD station die de disk niet laat draaien ligt aan je CPU. Hoe precies? Hetzelfde voor "een corrupte SSD" of statische lading. Dit allemaal is nou niet echt gerelateerd aan elkaar.

Hoe dan ook. Je zegt dat een andere DVD het ook niet doet. Dan ga ik toch eerder kijken naar een defect station of andere problemen. Het zou ook best kunnen dat de lens simpelweg vies is. Ondanks dat zo'n station redelijk dicht lijkt te zitten, kan de lens na een tijdje toch best (relatief) vies worden.

Daarnaast kunnen er nog allerlei andere problemen zijn met het station. Je kan, zoals ik hierboven zei, proberen het station open te maken en de lens schoon te maken met een kwastje. Of het station het daarna nog doet, ligt aan je eigen skills. :P Er zijn ook CD's met een soort kwastje er op, speciaal gemaakt voor het schoonmaken van de lens. Maar dan moet je wel zo'n CD zien te vinden.

Het simpelste lijkt mij dan ook om twee tientjes uit te geven aan een nieuwe drive. Het kost niet veel geld, en de kans dat het weer werkt is erg groot. Ik heb tot nu toe nog niet gezien dat het niet kunnen lezen van een DVD (maar wel een CD) een softwareprobleem is. Ik heb echter wel al een paar keer gezien dat het niet kunnen lezen van DVD's een hardwaredefect is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:44:
[...]

Sorry, maar dit vind ik allemaal wel heul erg sterk. Een DVD station die de disk niet laat draaien ligt aan je CPU. Hoe precies? Hetzelfde voor "een corrupte SSD" of statische lading. Dit allemaal is nou niet echt gerelateerd aan elkaar.

Hoe dan ook. Je zegt dat een andere DVD het ook niet doet. Dan ga ik toch eerder kijken naar een defect station of andere problemen. Het zou ook best kunnen dat de lens simpelweg vies is. Ondanks dat zo'n station redelijk dicht lijkt te zitten, kan de lens na een tijdje toch best (relatief) vies worden.

Daarnaast kunnen er nog allerlei andere problemen zijn met het station. Je kan, zoals ik hierboven zei, proberen het station open te maken en de lens schoon te maken met een kwastje. Of het station het daarna nog doet, ligt aan je eigen skills. :P Er zijn ook CD's met een soort kwastje er op, speciaal gemaakt voor het schoonmaken van de lens. Maar dan moet je wel zo'n CD zien te vinden.

Het simpelste lijkt mij dan ook om twee tientjes uit te geven aan een nieuwe drive. Het kost niet veel geld, en de kans dat het weer werkt is erg groot. Ik heb tot nu toe nog niet gezien dat het niet kunnen lezen van een DVD (maar wel een CD) een softwareprobleem is. Ik heb echter wel al een paar keer gezien dat het niet kunnen lezen van DVD's een hardwaredefect is.
nachtnet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:39:
[...]

[...]

Ik denk dat ik maar een andere DVD drive koop haha..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip:
Tenzij je een optical disk fetishist bent, geen interne meer kopen anno 2015 maar een externe (USB) optical drive. Dan kun je met één apparaat al je computers, waaronder laptops zonder ingebouwde opticals, die ene keer dat je nog zo'n schijfje nodig hebt bedienen.

Neem ook gelijk Blu-Ray, dan heb je de laatste optical drive gekocht die je ooit nodig gaat hebben.

Overigens, optical drives zijn opslagtechnologie. Daar hebben we een apart subforum voor. Ik verplaats wel even.

Move OH -> OT

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 06-12-2015 00:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1