Goedemorgen!
Ik heb een vreemd probleem met mijn auto en ik vraag hierbij jullie hulp. Een goede Toyotamonteur kan er niet achter komen, van meerde zoektochten op google wordt ik niet zoveel wijzer. Dus misschien hebben jullie nog ideeën.
Mijn auto stottert, het motorblok in ieder geval.
• niet altijd, zo'n 30% van de tijd
• als ik de koppeling in trap is het over
• vooral bij accelereren, maar ook bij 'gas' los
Verdachte 1 en 2: koppelingsplaten of vliegwiel
• koppelingsplaten, drukgroep en vliegwiel is vervangen, geen oplossing
Verdachte 3:
• injectoren, bij het uitlezen zitten injector #1 en #3 rond waarde 0. #2 zit rond 0,6 en injector 4 zat rond - 1,4. Daarom injector #4 vervangen, die zit nu rond waarde - 0,7 in de test. Geen oplossing.
Overige kenmerken van de auto:
• Toyota Corolla e12 uit 2002
• 2.0 D4D turbo diesel
• ruim 680.000km op de teller.
• motormanagement geeft geen fouten of lampjes
Iemand enig idee wat dit nog meer zou kunnen zijn? Iemand die onderbouwd misschien de turbo, brandstofpomp of nog een ander onderdeel verdacht kan maken?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een vreemd probleem met mijn auto en ik vraag hierbij jullie hulp. Een goede Toyotamonteur kan er niet achter komen, van meerde zoektochten op google wordt ik niet zoveel wijzer. Dus misschien hebben jullie nog ideeën.
Mijn auto stottert, het motorblok in ieder geval.
• niet altijd, zo'n 30% van de tijd
• als ik de koppeling in trap is het over
• vooral bij accelereren, maar ook bij 'gas' los
Verdachte 1 en 2: koppelingsplaten of vliegwiel
• koppelingsplaten, drukgroep en vliegwiel is vervangen, geen oplossing
Verdachte 3:
• injectoren, bij het uitlezen zitten injector #1 en #3 rond waarde 0. #2 zit rond 0,6 en injector 4 zat rond - 1,4. Daarom injector #4 vervangen, die zit nu rond waarde - 0,7 in de test. Geen oplossing.
Overige kenmerken van de auto:
• Toyota Corolla e12 uit 2002
• 2.0 D4D turbo diesel
• ruim 680.000km op de teller.
• motormanagement geeft geen fouten of lampjes
Iemand enig idee wat dit nog meer zou kunnen zijn? Iemand die onderbouwd misschien de turbo, brandstofpomp of nog een ander onderdeel verdacht kan maken?
Alvast heel erg bedankt!
Hoi!