Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Ik zoek een?
telefoon met scherm rond 4"

Wat is je budget?
max 200 euro, mag ook 2dehands zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
email, surfen, boeken lezen, af en toe foto's trekken, en ook gps tracken bij het joggen.

Wat heb je zelf al gevonden?
geen echte voorkeur. Had vroeger 2x Sony gehad (laatste xperia p) redelijk tevreden, alleen met beide problemen met gps fix. Die P was qua specs wel de ideale telefoon voor mij: 4", goede resolutie (>800x480), goede camera, flits, maar onbruikbaar voor het joggen met gps probleem en soms toch wat traag.
Nu heb ik een Nokia 520. Voldoet, maar ik had graag iets beter scherm gehad, betere camera, flits en 4g.
Net voor mijn vrouw Nokia 735 gekocht, maar is echt te groot om in mijn sportbroek te steken bij het lopen.
Windows is iets te beperkt, maar dan weer wel vlot op lichte hardware.
Lumia x30 en x40 reeksen vind ik te weinig meerwaarde bieden tov de 520, of zelfs achteruitgang. Tenzij ik er eentje heb gemist...

Chinees toestal mag ook zeker, maar moet wel goede kwaliteit zijn en betrouwbaar.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Je scherm formaat is hier wel de uitdaging, iedereen gaat groter, is zo'n armband niet iets om de telefoon kwijt te kunnen, of een zakje op je rug zoals sommige wielrenners gebruiken? Dat geeft je veel meer keuze.

• Chris_147
Ja inderdaad, op Ebay zijn er voor bvb die Nokia 735 heel wat armbanden te vinden voor geen geld.

Laat ons zeggen dat het scherm dan naar 4,7" mag, maar dan moet de resolutie ook omhoog. (niet per se full hd)

Toch spijtig dat ze weinig goeds aanbieden met kleinere schermen...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja..., kleine schermen is tegenwoordig budgetklasse, dus met matig scherm en dito camera. Al eens aan een tweedehands iPhone 5, 5C of 5s gedacht? De enige high-end telefoons met 'klein' scherm

• swhnld
Met 4,7 inch zou je de Lumia 550 kunnen checken. Nieuw binnen budget binnenkort leverbaar.
Of diverse Samsungs, S4 mini, A3, Xcover 3, vallen allemaal nieuw in jou prijsklasse.
http://tweakers.net/categ...fr3FVN9EptsjT0yP-lihdjjDc

Tweedehands weet ik geen goede website om te zoeken op jou criteria om met goede voorstellen te kunnen komen.

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
hm ik heb ook al heel wat gezocht naar kleine telefoon met knappe hardware helaas eindig je dan echt in de low tot midrange phones ......( hooguit sony compact maar die is te duur)
je zou evt op kimovil kunen kijken
Deze komt bv in de buurt:
http://www.kimovil.com/en...-bq-aquaris-a4-5-2gb-16gb

het probleem is meestal de software want de meeste "redelijke"china merken zijn qua bouw kwaliteit echt niet verkeerd

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• Chris_147
swhnld schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:48:
Met 4,7 inch zou je de Lumia 550 kunnen checken. Nieuw binnen budget binnenkort leverbaar.
De 550 vind ik echt te weinig upgrade tov mijn 520.
Groter scherm met betere resolutie, maar dat is voor mij niet echt een grote plus.
1GB RAM ipv 512MB.

Camera allebei 5 MP en weinig extra zaken.

Eigenlijk wil ik dus een vlotte versie met goede GPS van die Xperia P. Maar dat bestaat dus niet meer... :'(

• swhnld
Ja, maar je wil er wel minder dan de helft aan uitgeven wat de Xperia P kostte indertijd.
pricewatch: Sony Xperia P Zwart

Verder zit er heel wat meer verschil tussen de 520 en 550 alleen de 1 Gb ram versus 512 Mb. Hier de specs:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7612&idPhone2=5322
550 heeft betere GPS door GPS, Glonass en BDS te ondersteunen (3 GPS signalen.
550 heeft bijna dezelfde pixel per inch als een iPhone 5s (315 versus 326).
550 heeft Quad Core processor en betere grafische chip als de 520.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 735 is even groot als de 550, als de 735 niet past, past een 550 ook niet.

Kleiner dan dat, eh, Lumia 820? Is iets van een centimeter korter dan de 735, en eigenlijk even groot als de 520, maar wel vrij oud, wel goedkoop, aardige camera [mits er een zonnetje is] en nog snel zat, zeker sneller dan een 520. Mijn moeder heeft een 520, en ik had een 820, en de 820 werkte veel soepeler, en heeft vergeleken met de 520 een geweldig scherm.

Verder:

Je kan kijken naar de Moto E, maar dat is redelijk low-end + Android, niet echt de meest toffe combinatie, en hoewel hij nu toch wel Android 6.0 gaat krijgen, is verdere support natuurlijk twijfelachtig.

Galaxy S4 Mini bestaat ook, heeft dezelfde SoC als een Lumia 640, maarja, Android, en nog erger, de skin van Samsung, betwijfel of dat lekker loopt op die toch wel beperkte SoC. In de review van Tweakers, bijna 2,5 jaar geleden, was het al niet de meest soepele telefoon...

Maar een leuke, kleine telefoon voor dat geld is vrij lastig te vinden. Als je niet een enorme snelheidsboost nodig hebt, en echt voor het formaat gaat, zou ik eens kijken naar een 820.

Voordat iemand erover begint: nee, ik zeg dat niet omdat ik toevallig een 820 te koop heb. De 820 is gewoon een prima toestel voor deze wensen.

People as things, that’s where it starts.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 23:07
Parcival44 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:07:
hm ik heb ook al heel wat gezocht naar kleine telefoon met knappe hardware helaas eindig je dan echt in de low tot midrange phones ......( hooguit sony compact maar die is te duur)
je zou evt op kimovil kunen kijken
Deze komt bv in de buurt:
http://www.kimovil.com/en...-bq-aquaris-a4-5-2gb-16gb

het probleem is meestal de software want de meeste "redelijke"china merken zijn qua bouw kwaliteit echt niet verkeerd
BQ is niet chinees maar Spaans en de A4.5 is de eerste Europese telefoon met Android One, dus software rechtstreeks van Google à la Nexus. Met Android 6 nu en 2 jaar lang gegarandeerde updates,
én BQ geeft 5 jaar garantie!

https://store.bq.com/es/aquaris-a4-5/

Ook interessant is de M4.5, die heb ik besteld.
Hardware is hetzelfde als A4.5, maar heeft extra tip toetsen onder het scherm. Zit niet in het Android One programma, maar je kan de software van de A4.5 er op installeren. Is nu in de aanbieding als 'outlet' en heeft ook 5 jaar garantie:
https://store.bq.com/es/aquaris-m4-5-outlet

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
misschien is dit wat?
pricewatch: LG Spirit 4G Zwart

heeft 4g, goede camera voor deze prijsklasse. Snel genoeg voor standaard apps.

http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/7339/lg-spirit-4g-review

edit: zie net dat dit topic al redelijk oud is, dus ik hoop dat je nog een nieuwe telefoon nodig hebt :)

[ Voor 16% gewijzigd door jessevandijk op 10-02-2016 10:54 ]

Pagina: 1