Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Juiste tijd om een MacBook Pro 13" retina aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

• TomVanOoijen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 26-04 23:45
Goedemorgen!

Deze maand wil ik eigenlijk graag een MacBook Pro 13" met Retina display aanschaffen. Maar is het eigenlijk verstandig om deze nu te kopen of is het slimmer om even te wachten voor de nieuwe serie MacBooks?

Ik hoor graag jullie mening! :)

PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Nu online

SR+ midnight grey, black / 18"

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Dat is eigenlijk de zelfde vraag die ik me afvraag als ik een iPhone koop, is het wel het juiste moment?
De waarde van Apple producten blijft altijd hoog, daar zou ik me nooit zo'n zorgen over maken.

Ik denk zodra je het koopt je er geen spijt van zult hebben, want als de nieuwe macbooks uitkomen dan kun je net zo goed weer wachten op de volgende serie? Tenminste zo denk ik altijd.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Het antwoord van carpebios hierboven gecombineerd met een uitspraak die ik vaak lees legt de keuze weer bij TS terug. Heb je nu een MacBook nodig? Kopen. Heb je nu nog geen MacBook nodig? Dan niet kopen.

Er is geen goed of niet goed moment. Er is altijd een mogelijkheid dat bij een nieuw model productiefouten aan het licht komen. Dat is bij iedere lichting weer het geval. SATA-kabels, coating op beeldschermen, videochip-problemen, optische drives die haperen... er zijn veel series die een bekend probleem hebben, wat niet wil zeggen dat iedere computer in die serie er last van heeft/krijgt.

Het beste moment om een MacBook te kopen was 7 jaar geleden, toen ze ook nog MacBook genoemd werden. De Unibody uit 2008 is tot nu toe het beste model gebleken, zonder enig bekend probleem. Al kan ik dit alleen zeggen uit eigen ervaring en het afstruinen van het internet. Het 2008 model zie je nooit met productieproblemen.

• gijsheg
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17-10 23:51
TomVanOoijen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:50:
Goedemorgen!

Deze maand wil ik eigenlijk graag een MacBook Pro 13" met Retina display aanschaffen. Maar is het eigenlijk verstandig om deze nu te kopen of is het slimmer om even te wachten voor de nieuwe serie MacBooks?

Ik hoor graag jullie mening! :)
He goese vraag, ik zit een beetje met het zelfde probleem, ik brn van plan een 15'' aan te schaffen alleen vraag me ook af of het verstandig is om te wachten.

In verband met skylake!! Heeft iemand tips/advies? Verwachtingen?

[Voor 3% gewijzigd door gijsheg op 05-12-2015 10:32]

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Nu nodig nu kopen. In het MacBook 12" draadje hebben meerdere al weer afscheid genomen van hun 12" en zijn terug bij Air en Pro, beide zijn sneller dan de 12" met Core M..

Geruchten gaan er over komende 13 en 15" Air ergens volgend jaar en uiteraard de Pro met Skylake, maar dat gaat nog wel wat maanden duren.

Nu een Air of Pro kopen is het qua prestaties zeker waard

• TomVanOoijen
Sorry, voor mijn wat late reactie!

Iedereen hartelijk dank voor het reageren.

Het is zo dat ik begin te merken op school dat als je geen laptop heb je een beetje snel begint achter te lopen. Ikzelf heb alles het liefst bij elkaar en dat is nu niet het geval omdat ik alles op school computers uit moet voeren, zoals het werken met virtuele machines, het is zo dat je telkens op een andere PC werkt en vaak weer veel instellingen moet wijzigen om die virtuele machines te kunnen gebruiken. Ook ben ik zelf al maanden bezig met het sparen ervan en wilde hem deze maand kopen. Het enige wat mij tegen hield is eigenlijk het moment van het jaar, maar wat jullie inderdaad aangeven is dat ik er zeker geen spijt van zal krijgen, welk moment het van het jaar is, een Apple machine zal altijd zijn waarde behouden.

[Voor 5% gewijzigd door TomVanOoijen op 05-12-2015 20:22]

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:51
Ik ben er ook van plan eentje te halen deze maand. Weet best dat er nieuwe komen, maar dat kun je eigenlijk elke maand wel zeggen...er zal altijd een nieuwe komen. Denk dat je hier prima een paar jaar mee vooruit kunt :)

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
TomVanOoijen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:21:
Sorry, voor mijn wat late reactie!

Iedereen hartelijk dank voor het reageren.

Het is zo dat ik begin te merken op school dat als je geen laptop heb je een beetje snel begint achter te lopen. Ikzelf heb alles het liefst bij elkaar en dat is nu niet het geval omdat ik alles op school computers uit moet voeren, zoals het werken met virtuele machines, het is zo dat je telkens op een andere PC werkt en vaak weer veel instellingen moet wijzigen om die virtuele machines te kunnen gebruiken. Ook ben ik zelf al maanden bezig met het sparen ervan en wilde hem deze maand kopen. Het enige wat mij tegen hield is eigenlijk het moment van het jaar, maar wat jullie inderdaad aangeven is dat ik er zeker geen spijt van zal krijgen, welk moment het van het jaar is, een Apple machine zal altijd zijn waarde behouden.
Zodra je het geld hebt zou ik er een gaan kopen.
Vaak krijg je als student ook korting?

Doe je een HBO WO opleiding dan krijg je bij Apple studentenkorting op de site. Als je een MBO student bent dan kun je via slim.nl een macbook aanschaffen, krijg je geloof ik 200 euro korting. (mocht je dit nog niet weten).

Je moet het ook zo zien, een laptop is een investering die je doet. Je krijgt er nooit je hele aankoop bedrag van terug maar als je er goed mee omgaat kun je over 4 jaar er nog aardig wat voor vangen.

• TomVanOoijen
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en besloten om hem toch maar aan te schaffen. Gister, 6 december 2015 werd de aanschaf van mijn MacBook Pro 13'' met Retina display een feit! Nu nog eventjes een paar daagjes wachten tot ik er mee aan de slag kan! Bedankt iedereen voor de reacties! :)

[Voor 14% gewijzigd door TomVanOoijen op 07-12-2015 11:37]

• Tweaker010
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-10 16:27
Veel plezier ermee!
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True