ASUS ROG GL552VW zwart scherm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen echter na het eerste gebruik kom ik niet meer verder dan een zwart scherm, geen asus logo en ook geen bios scherm zichtbaar.

Er is wel enige activiteit zichtbaar op de status LEDS en het lijkt er op dat de laptop wel aan staat want na enige tijd is er warmte voelbaar. Ik hoor de HDD echter niet draaien. Caps lock en Num pad gaan niet branden wanneer deze toetsen ingedrukt worden.In een eigen poging (wat ik sowieso al van plan was) om het probleem op te lossen heb ik de HDD vervangen voor een SSD echter zonder resultaat. Wanneer ik de aan/uit knop voor 30 seconden in druk gaan de fans hard draaien en verder gebeurd er niets.

Het probleem dook op nadat ik de laptop (na windows voor het eerst ingesteld te hebben) voor het eerst wou uitschakelen. Het beeld werd zwart echter de keyboard verlichting bleef aan. Daarna kon ik niets meer met de laptop doen tenzij de accu verwijderd werd. De laptop is nu niet meer uit te schakelen middels de knop enkel wanneer de accu verwijderd wordt.

Als ik de laptop nu aan zet zie ik de volgende leds branden ( groen batterij lampje knippert langzaam):

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/21jbn2c.jpg

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? De laptop heeft dus prima gewerkt vanaf de eerste keer opstarten echter na het uitschakelen zit ik met dit probleem.

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 05-12-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik zou er niet over nadenken en de laptop gewoon terug sturen omdat deze defect is.
Natuurlijk wel even overleggen met de winkel waar je 'm gehaald hebt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
Zonde dat er zo veel problemen zijn met die asus 552, op tweakers zijn er meerdere topics over deze laptop met bijvoorbeeld back light bleeding en andere fouten.
Twijfel namelijk om hem te kopen, maar dit ontmoedigd wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Heb de laptop vandaag omgeruild. Echter nu weer last van behoorlijke backlight bleed. Tevens werkt mijn samsung evo SSD niet in de sata slot waar de HDD in zat. De computer komt niet in POST en schakelt niet in. Als ik de standaard HDD er weer in stop werkt de computer weer. Weet niet of dit een hardware defect is of dat een sata ssd wellicht niet ondersteund wordt.

De backlight bleed :

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zodbpg.jpg

Zit er al weer aan te denken om hem terug te sturen en er helemaal vanaf te zien. Ik weet niet of ik de koop kan ontbinden bij een defect artikel. Ik ben er helemaal klaar mee. :|

[ Voor 26% gewijzigd door Ruffzz op 06-12-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:16
Ruffzz schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:45:
Heb de laptop vandaag omgeruild. Echter nu weer last van behoorlijke backlight bleed. Tevens werkt mijn samsung evo SSD niet in de sata slot waar de HDD in zit. De computer komt niet in POST en schakelt niet in. Als ik de standaard HDD er weer in stop werkt de computer weer. Weet niet of dit een hardware defect is of dat een sata ssd wellicht niet ondersteund wordt.

De backlight bleed :

[afbeelding]

Zit er al weer aan te denken om hem terug te sturen en er helemaal vanaf te zien. Ik weet niet of ik de koop kan ontbinden bij een defect artikel. Ik ben er helemaal klaar mee. :|
Dat is wel erg lelijke backlight bleeding :X,zou ik ook niet mee akkoord gaan :X ,ik zeg terug sturen en je geld terug vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ruffzz schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:45:
Je mag de koop ontbinden zonder opgave van reden dacht ik.

Is de foto van het scherm in een donkere kamer genomen? Indien ja, dit zou ik inderdaad niet accepteren!
Als hij in een verlichte kamer is genoemen dan kan het ook nog licht weerspiegeling zijn, neem een foto zonder flits met wellicht de HDR optie indien aanwezig.

Het is in ieder geval geen IPS glare sinds je er recht voorzit op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:40:
[...]

Je mag de koop ontbinden zonder opgave van reden dacht ik.

Is de foto van het scherm in een donkere kamer genomen? Indien ja, dit zou ik inderdaad niet accepteren!
Als hij in een verlichte kamer is genoemen dan kan het ook nog licht weerspiegeling zijn, neem een foto zonder flits met wellicht de HDR optie indien aanwezig.

Het is in ieder geval geen IPS glare sinds je er recht voorzit op de foto.
De kamer was behoorlijk donker ja. De foto is zonder flits genomen.
Pagina: 1