Hallo Tweakers,
Sinds enkele tijd ervaar ik in al mijn games screen tearing. Dit is alleen als v-sync uitstaat. Ik heb opzich geen probleem met v-sync maar in shooters is het toch wel een stuk fijner als dit uitstaat ivm input lag. Het rare is dat ik er eerder nooit last van gehad heb, ook als ik meer frames had dan de refresh rate van mijn monitor (60hz). Wanneer ik nu v-sync uizet en meer dan 60 heb,
heb ik last van tears en/of het loopt niet soepel zoals het hoort
Mijn PC:
Intel i5 4590
Asus r9 280x
Gigabyte b1 sniper
8GB ram
Monitor: iiyama prolite X2483HSU
Ik heb al veel gezocht op internet en allerlei dingen geprobeerd:
Windows opnieuw geinstalleerd. (zelfs teruggegaan naar windows 8.1)
Nieuwe drivers geprobeerd, oude drivers geprobeerd. (met clean install)
FPS locken op 60. ( FPS is gewoon stabiel 60)
In ccc v-sync aanzetten en het in game uitzetten
Niks hiervan heeft resultaat gehad. Zoals ik al zei vind ik het zeer raar omdat ik eerst nergens last van had. Ik kon games spelen met 100 fps en v-sync uit zonder screen tearing.
Misschien weten jullie iets wat kan helpen, of hebben jullie misschien een idee hoe het kan dat ik er nu wel last van heb en eerst niet.
Bij voorbaat dank!
Sinds enkele tijd ervaar ik in al mijn games screen tearing. Dit is alleen als v-sync uitstaat. Ik heb opzich geen probleem met v-sync maar in shooters is het toch wel een stuk fijner als dit uitstaat ivm input lag. Het rare is dat ik er eerder nooit last van gehad heb, ook als ik meer frames had dan de refresh rate van mijn monitor (60hz). Wanneer ik nu v-sync uizet en meer dan 60 heb,
heb ik last van tears en/of het loopt niet soepel zoals het hoort
Mijn PC:
Intel i5 4590
Asus r9 280x
Gigabyte b1 sniper
8GB ram
Monitor: iiyama prolite X2483HSU
Ik heb al veel gezocht op internet en allerlei dingen geprobeerd:
Windows opnieuw geinstalleerd. (zelfs teruggegaan naar windows 8.1)
Nieuwe drivers geprobeerd, oude drivers geprobeerd. (met clean install)
FPS locken op 60. ( FPS is gewoon stabiel 60)
In ccc v-sync aanzetten en het in game uitzetten
Niks hiervan heeft resultaat gehad. Zoals ik al zei vind ik het zeer raar omdat ik eerst nergens last van had. Ik kon games spelen met 100 fps en v-sync uit zonder screen tearing.
Misschien weten jullie iets wat kan helpen, of hebben jullie misschien een idee hoe het kan dat ik er nu wel last van heb en eerst niet.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 4% gewijzigd door Kayliz op 05-12-2015 00:38 ]