3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik weet niet hoe oud uw Synology is, maar er zomaar van uitgaan dat de RPi2 een snellere SoC heeft is sowieso foutief. De RPi 2 is, net als het origineel, gebouwd rond zeer goedkope hardware en dat vind je niet als je voor nieuwe chips en SoCs gaat. De BCM2836 is ondertussen ook al weer 3 jaar oud en het systeem is simpelweg niet gebouwd voor snelheid. Bijkomend heb je met je Ubuntu natuurlijk ook nog eens een grote overhead van het OS en wie weet welke factoren er nog allemaal beperkd kunnen zijn. Je NAS daarentegen heeft een custom build OS met een minimum aan overhead, zal zeker al geen problemen hebben met snelheid naar de schijven of van de USB/netwerk en heeft mogelijks andere instructiesets aan boord waar zoneminder taken naar kan ontladen.
Nu persoonlijk zou ik ook wel verwachten dat er meer mogelijk moet zijn met de RPi2 en een snelle blik op Google toont aan dat het wel degelijk moet kunnen. Als je de RPi2 voor niets anders wenst te gebruiken dan zoneminder (of als je geen probleem hebt om Ubuntu op te geven en naar Raspian te gaan) dan zou ik volgende tutorial eens doorlezen:
http://blog.logicexceptio...ng-and-security-with.html
Maar ook daar word al aangegeven dat men de resolutie moet beperken en dat je niet veel cameras kunt verbinden.
Nu persoonlijk zou ik ook wel verwachten dat er meer mogelijk moet zijn met de RPi2 en een snelle blik op Google toont aan dat het wel degelijk moet kunnen. Als je de RPi2 voor niets anders wenst te gebruiken dan zoneminder (of als je geen probleem hebt om Ubuntu op te geven en naar Raspian te gaan) dan zou ik volgende tutorial eens doorlezen:
http://blog.logicexceptio...ng-and-security-with.html
Maar ook daar word al aangegeven dat men de resolutie moet beperken en dat je niet veel cameras kunt verbinden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ja, ik had ook gezocht op Google en overal kom je 320x240 tegen
640x480 ook wel eens. Maar ik wil graag het potentieel van de camera benutten met 720p. Ik zag in jouw link iets naar voorkomen dat je gesmeer krijgt in je pics van Zoneminder; daar heb ik nu ook last van. Daar ga ik eens naar kijken, tnx.
Anders een OS gebruiken zonder GUI.Wellicht Ubuntu Snappy Core.

Anders een OS gebruiken zonder GUI.Wellicht Ubuntu Snappy Core.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Sowieso heeft de pi niet bepaald de snelste io, usb 2 snelheid haal je bijv. nooit. Bovendien hangen de 4 poorten via een hubje aan 1 usb 2 poort van de SoC. Bij je Synology is alles juist opgebouwd rond maximale io snelheid.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier