GPU klokt terug na installatie AMD radeon software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Beste Tweakers

Sinds enkele dagen is mijn gpu teruggeclocked op 50% van zijn prestaties. Het probleem is begonnen sinds ik de radeon software van amd heb gedownloaded (denk ik). Het kan ook zijn doordat ik een nieuwe cpu in mijn systeem heb geplaatst sinds enkele dagen geleden, de drivers zijn allen up to date (intel, mobo en gpu).

Als ik in ASUS gpuTweak kijk, zie ik bij gpu usage 50% staan, vandaar mijn vermoeden dat de videokaart zich terugklokt. Ik merk dit zeker bij games, ik krijg stutteringen, lagg en het geluid komt 30 seconden nadat ik een schot heb gelost... Onspeelbaar dus. Hoe het met de frames zit tijdens de game weet ik niet, maar ik vermoed dat deze dus op de helft zitten van wat zou moeten...

Kan iemand mij aub helpen om mijn gpu-speed terug gelijk eerder (100%) te krijgen? Alvast bedankt!

Mijn systeem:
Intel core i7-4790
Gigabyte GA H97-D3H
Asus r9 280X directCU II OC 3Gb
8Gb corsair vengeance ram

MVG

Dietaahhhpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ja, dat lijkt me ook wel logisch met een GTX 280 erin...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Oei, sorry, verkeerde gpu! Dat moet uiteraard een r9 280x zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Je fan speed gaat wel hoger dan 20-30%?
nieuws: AMD Crimson-drivers zorgen voor oververhitte videokaarten

Dit probleem zou in ieder geval opgelost moeten zijn met de nieuwste versie:
nieuws: AMD brengt nieuwe Crimson-drivers uit om fanproblemen op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Ja hoor, mijn ingestelde fanprofiel in Asus GPU Tweak werkt gewoon. Ik heb nu manueel de waardes neutraal gezet in Asus gpu tweak, maar ik weet niet of dit zo blijft en de gpu zich na verloop van tijd opnieuw op 50% zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Met van die grafieken heb je vaak dat je wel eens klikt en je niet merkt dat je een waarde instelt die veel lager is, zie je wel dat de normale speeds worden behaald voor core en mem speed?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Nu ik de zaak heb aangepast wel ja, maar nee, ik heb niets in GPUtweak anders ingesteld. Vanaf de radeondrivers of de nieuwe cpu die ik heb ingeplugd begon het probleem. Heb de pc nu herstart met de standaardwaarden in asus gpu tweak en de waarden blijven nu wel constant. In ieder geval bedankt voor het meedenken, ik denk dat het probleem dus verholpen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mocht je weer tegen het probleem oplopen dan kan het geen kwaad om nog eens je drivers goed te verwijderen in veilige modus met DDU. Daarna nieuwe drivers instaleren.
Pagina: 1