Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Corsair h110i gt pomp geluid

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 13:39
Beste tweakers,

Ik ben in het bezit van een corsair h110i gt water cooler. Koelt verder goed laten we dat voorop stellen. Mijn hardware zit in een Fractal R5 kast gebouwd. In het kader van een stille pc.

Enige probleempje waar ik tegen aan loop is dat de pomp van de h110i gt een trrrrrrrrr geluidje maakt, het is niet luid maar je hoort het wel. Komt van de pomp, deze draaid via corsair link in quiet mode. Zet ik de h110i op volle toeren dan komt er een ander pomp geluidje bij. Dit geluid is logisch verklaarbaar omdat de pomp harder gaat draaien.

Enige wat ik wel moet vermelden is dat ik de radiator van de h110i bij de front intake heb gemonteerd.

Ik ben dus benieuwd of mensen ook met een corsair set het trrrrrrr geluid herkennen en of dit normaal is. Of dat het maybe komt door de manier van hoe ok het gemonteerd heb.

Ik heb zelf nog een h60 en een h90 draaien waarvan de pompen veder geen geluid maken. Wel moet ik erbij zeggen dat ik ook een nxzt x61 kraken set heb gehad in dezelfde front intake setup en die maakte ook een trrrrrr geluidje. Deze set heb ik netjes kunnen terug sturen naar de leverancier onder garantie.

AMD 2600X - Corsair 110i GT - Asus PRIME X470-Pro - Kingston HyperX 2x8GB 3000Mhz- EVGA GTX1070 FTW 4GB - Samsung 850 Evo 250GB - Crucial MX100 512GB - Seagate Barracuda 3TB Ex. USB3.0 - Fractal Design R5 750Watt - LG 34UM95-P

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-10 13:28
Je bent zeker niet de enige: klik

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Ik heb een Kraken X41, X61 en Corsair H110i GT gehad die allemaal ratelden.
Sindsdien ben ik helaas allergisch geworden voor closed AIO watercoolers..

Ik heb allerlei fixes geprobeerd, van verschillende soorten software tot bios updates/changes.
Bij de Corsair H110i GT viel het op quiet mode nog enigszins mee met een laag gezoem.
Op de performance modus werd het een wat hoger en 'sneller' geluid.

Ik neem aan dat de pomp ook met een 4-pin header is aangesloten op het moederbord?
Je kan eens proberen deze manual op ergens tussen de 75-100% te zetten en kijken of dit het pompgeluid verandert.
Idealiter staat deze op 100% zodat de pomp het maximale vermogen krijgt en niet geknepen wordt.

Verder heb ik helaas geen fix of andere tip voor je, aangezien ik er zelf ook een enorm gekloot mee had :/

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-10 13:28
stin00 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:07:
Ik heb een Kraken X41, X61 en Corsair H110i GT gehad die allemaal ratelden.
Sindsdien ben ik helaas allergisch geworden voor closed AIO watercoolers..
Of misschien ben je wat overgevoelig aan het geluid van de pomp en/of is je case niet geïsoleerd. Of is het echt zo problematisch? Vooral over de Kraken X61 lees ik namelijk zeer weinig klachten.

Ikzelf heb nog "ouderwetse" luchtkoeling, en closed loop watercooling setjes bieden net een mooie "middle ground" tussen deze luchtkoelers en custom loops.

• stin00
  • Niet online
SanderH_ schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:23:
[...]

Of misschien ben je wat overgevoelig aan het geluid van de pomp en/of is je case niet geïsoleerd. Of is het echt zo problematisch? Vooral over de Kraken X61 lees ik namelijk zeer weinig klachten.

Ikzelf heb nog "ouderwetse" luchtkoeling, en closed loop watercooling setjes bieden net een mooie "middle ground" tussen deze luchtkoelers en custom loops.
Ik ben wel vrij overgevoelig voor dergelijke geluiden inderdaad; ik heb het ratelende geluid in meerdere cases gehad ( Corsair 730T / NZXT H440 / Phanteks Enthoo Luxe). De NZXT H440 had dempende pedding en weinig openingen, zelfs in die case was het bijzonder irritant!

Dit geluid dus: YouTube: NZXT Kraken X61: Faulty pump - grinding / rattling noise..... of YouTube: NZXT Kraken X61 Water Cooling Kit sound

De Kraken X41/X61 hebben vooral in het begin veel RMAs gehad, er waren toentertijd best veel klachten namelijk.

Heb momenteel een closed loop met D5 pomp en die is 100% stil :)
Maar ik kan me dus zeker vinden in de problemen van DutchPlayer met z'n ratelende pomp; zeer irritant..

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:20
helaas is het een bekend probleem ik heb al 3 corsair closed loop koelers gehad en ze bromden of ratelden allemaal. 1 zo erg dat ik hem de dag na ontvangs al weer weg deed, als je er de tijd en energie voor hebt kun je hem direct naar corsair sturen en dan krijg je een andere terug. kans is alleen dat die het zelfde probleem heeft

x370 Taichi | R5 3600 | Vega 64 Liquid| Phanteks Evolv atx

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Ik heb hier ook 4 Corsair AIO's liggen die allemaal ratelen op 100% vermogen. En dat is bij "stille" pc's gruwelijk irritant.
Ze hebben trouwens wel allemaal een sweetspot ergens tussen de 80% en 100% waarop ze helemaal stil zijn. Maar dan heb je weer een controller nodig om ze naar beneden af te regelen.

Ik gebruik trouwens geen AIO's meer omdat een beetje goede luchtkoeler al vergelijkbare of betere prestaties levert bij minder geluid.

• DutchPlayer
Bedankt voor jullie reakties! Ja weet je wat het is als je een stille pc bouwt/probeert te maken dan zit je gewoon niet op bij geluidjes te wachten. Ik snap ook wel dat een pomp geluid maakt, maar ratelen of een buzzzzz/trrrrrrrrr geluidje is dan gewoon super irritant. Ook omdat je of ik dan vrijwel verder geen draaiende fan geluid in de kast heb en is het geratel het hoofd geluid wat uit de kast komt.

En omdat ik eerst de kraken x61 had die ook een soort gelijk geluid maakte, en nu de H110i GT ook begon ik een beetje aan mezelf te twijvelen of ik niet te veel eisend was van de AIO cooler. Maar zo te lezen zijn er dus idd mee mensen die hetzelfde ervaren.

Ik vind het wel jammer want de setjes koelen goed en snap het ook niet helemaal waarom deze sets het geluid maken want zoals ik al aangaf ik heb een geruisloze H60 in een servertje zitten en had een stille H90 op mn videokaart zitten. Daarbij moet ik wel melden dat de H90 na 2 weken super stil draaien opeens water geluiden begon te maken die ook niet meer weg gingen. Die heb ik dus vandaag RMA gestuurd.

Ik heb zelf een beetje het idee dat het geluid komt doordat de sets niet helemaal gevuld zijn met water. En in mijn geval kan de front mount misschien nog een nadelige werking hebben omdat de slangen boven aan uit komen ipv onderaan.

Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn aquarium pomp kijk die stil is en die eigenlijk een beetje hetzelfde werkt alleen dat systeem zit wel helemaal afgevuld met water.

Ik begin nu ook toch weer te denken aan een fatsoenlijke lucht koeler zoals hierboven ook al aangegeven word, heb een Thermalright True Spirit 140 Power gehad en die was muis stil, fan draaide idle 400rpm, word wel wat warmer bij stress, maar zoveel scheelt dat niet met de AIO coolers.

Ik ga kijken of ik er nog een RMA aan waag, wel weer irritant je zit toch weer een paardagen zonder PC ivm geen koeler.

AMD 2600X - Corsair 110i GT - Asus PRIME X470-Pro - Kingston HyperX 2x8GB 3000Mhz- EVGA GTX1070 FTW 4GB - Samsung 850 Evo 250GB - Crucial MX100 512GB - Seagate Barracuda 3TB Ex. USB3.0 - Fractal Design R5 750Watt - LG 34UM95-P

• stin00
  • Niet online
Ik denk persoonlijk dat het ook heel erg met kostenbesparing te maken heeft.
Een Corsair H110i GT haal je voor ongeveer 130 euro, hier zit dan bij;

- Waterblock
- Pomp
- Radiator
- 2 Slangen
- Mounting brackets
- Vloeistof
- 2 Fans

Vervolgens moet hier ook nog winst op gemaakt worden.. Voor dat geld kan je niet verwachten dat er een hoogwaardige pomp wordt gebruikt, helaas.
Die AIO setjes functioneren natuurlijk prima en koelen ook enorm goed in mijn ogen.

Als je het spul los koopt voor een eigen waterloop dan zit je al snel op een pompje van 50+ euro, radiator van 60+ euro, blockje van 50 euro etcetc; je kan dit uiteraard niet 1 op 1 vergelijken, maar voor die 130 euro krijg je wel een complete set, alleen zal die pomp niet van enorm hoge kwaliteit zijn. Nou hoeft dat natuurlijk ook niet omdat het een closed setje is, waardoor uitbreiden niet kan.

Enfin ik zou lekker luchtkoelen of ooit een custom loop nemen :D

• DutchPlayer
Ja dat is zeker ook wel zo, de sets zijn niet duur en de kwaliteit is niet optimaal. Denk ook voor mensen die niet zozeer een stille PC willen hebben dat zo een AIO setje prima voldoet en als je een beetje fans hebt draaien dat je het geratel ook niet meer hoort.

Voor nu maar weer een Thermalright True Spirit 140 Power gekocht van een Tweaker en dan gaan we maar weer RMAen. In de toekomst eens kijken naar een custom loop.

Normaals dank voor de reakties!

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True