Toon posts:

Dell XPS 420 of nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op het moment heb ik een Dell XPS 430 staan die inmiddels al vele jaren oud is. Zelf heb ik niet heel veel verstand van computers en de daarbij behorende hardware. Ik hoop dat jullie kunnen meekijken en advies geven:

- Ik heb een desktop nodig voor werk (Werk bestaat uit enkel office,mail, presentaties), voldoet deze Dell of moet er een nieuwe worden aangeschaft?
- Welke windows kan ik het beste draaien op deze Dell?
- Moet ik een onderdeel of onderdelen vervangen om de Dell weer wat leven in te blazen?

+ In het verleden al vaker opnieuw geïnstalleerd, heb het gevoel dat hij er niet sneller van wordt. Ook blijft windows.old een hoop geheugen innemen? Vertraagd dit de computer niet?

Jullie advies, tips en andere comments helpen mij enorm. Dank alvast _/-\o_ d:)b <+:)

____________Hieronder de details_____________
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
Speed 2.8 GHz
Number of Cores 4

Video Card 1 ATI Radeon HD 3870 X2
Chipset ATI Radeon HD 3870 X2
Dedicated Memory 1024 MB
Total Memory 2.2 GB

Video Card 2 ATI Radeon HD 3870 X2 (Microsoft Corporation WDDM 1.1)
Manufacturer ATI
Chipset ATI Radeon HD 3870 X2 (Microsoft Corporation WDDM 1.1)
Dedicated Memory 1024 MB
Total Memory 2.2 GB

Windows 64

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 15:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis hier nog een hele hoop voorwerk.

Allereerst kan je het voor iedereen een stuk overzichtelijker maken door alleen de vermelden welke processor, moederbord, opslag, geheugen, videokaart en voeding je hebt. Al die andere overbodige tekst is niet heel veelzeggend (drivers, software etc, tja, "boeiend"). Gebruik dus even die mooie wijzig-knop rechtsboven je post om dat allemaal weg te halen.

Verder verwachten we ook al dat je zelf uitzoekt wat je zoal nodig hebt bij je wensen. Je hebt het over "werk", maar wat voor werk hebben we het over? Voor wat simpel officewerk heb je heel wat minder nodig dan als je dagelijks 8K films in elkaar edit.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus heb het aangepast br00ky.

Ik ben niet zo handig met computers. Heb deze 8 jaar geleden gekocht, toen was hij state of the art. Hoop op advies of ik wat geld moet investeren in nieuwe componenten of nieuwe kopen.