Toon posts:

MSI GTX 980 ti 6 GB Temperatuur loopt alleen op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweaks,

ik heb de pc van me in elkaar gezet, wel met hulp ( een kennis )
en was onwijs blij, tot ik er achter kwam dat mijn videokaart bij een stress test nonstop blijft oplopen.
ik ben hooguit tot 78 graden gegaan en daarna durfde ik t gewoon niet meer aan.

ik heb rond gekeken op het internet en hoor best veel verschillende verhalen,
mijn vraag is eingelijk , zou ik er een fan bij moeten zetten ( of fans )
want ben eingelijk ten einde raad nu.

pc werkt perfect verder,
het is alleen puur met stressen dat hij onwijs hoog blijft oplopen en er geen eind aan komt,
verder staat hij normaal op zn 25, 30 graden.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:46
Wat voorn programma?? Het is een stress test en hier zie je vaak onrealistiwche temperaturen kijk eens hoe hard de fans draaien? Tip fans worden pas luid bij 70% load. Wst gebeurd er als je gamed? Hoe zit de airflow?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik MSI afterburner + Kombustor, de fans draaien na 65 op maximaal, en als ik game, bv, was net op Rainbow six Siege, en stond erbij dat het rond de 65/70 kwam. met de airflow is het redelijk goed in mijn mening, genoeg in / uitvoer.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Op welke settings en welke resolutie..?
Heb je de 980 ti overgeklokt?

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:52
Maak anders even een foto van je setup. Vooral de binnenkant en de fans zijn voor dit onderwerp interessant

Verwijderd

Topicstarter
@KappaRoss ik speel op 1440p en nee hij is niet overgeklokt ( vind dat nu riskant tot ik weet waar het aan ligt.) en is goed zal fotos maken

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Tot 85c zou ik mij nog niet zo'n zorgen maken, dat zijn vrij normale temperaturen.
Zonder custom fanprofiel word die van mij (Gigabyte OC model) rond de 75c in games, ik heb vrij goede airflow in een grote case.
Kombustor zorgt voor een onrealistische load, dus ik zie niets abnormaals in dit topic.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:21

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het betreft een videokaart die moeten heet worden, anders werken ze niet..
Zolang je niet boven de 90gr komt, is er niets aan de hand, is de cooler warm na deze temps te hebben gehaald, of voelt hij juist koel aan, het zou kunnen dat hij slecht contact maakt maar 78gr na een stresstest (unigine valley of combuster) is heel normaal.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

OMD

Reference model? Worden allemaal 84 graden op stock.
3rd party model? 78 graden is prima voor een programma zoals kombuster. Die moet je ook niet gebruiken, gaat nergens over.

Hoe kom je erbij dt 78 graden riskant is? Heb je uberhaupt gegoogled op de max temp van de 980ti?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb dezelfde GPU en met furmark etc haal ik de 81 graden ofzo. Niks aan het handje.
Bij 85 graden klokt ie geloof ik pas terug.

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11-2025
De maximum temperatuur van de kaart is 92C bij langdurige belasting, wel is het zo dat het niet ten goede zal komen van de levensduur van de kaart maar hij zal er niet van weg smelten. Er zit een beveiliging op die bij 90C inspringt word ook wel 'thermal throttle' genoemd. De kaart zal bij een temperatuur van 85C zijn boost terug regelen om de temperatuur binnen perken te houden.

Dus in het kort:
'VOAK BIN IE TE BANGE'
MAX = 92C
KAART BEVEILIGING = 85C en 90C

PSN: SensLike_

Pagina: 1