Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Raspberry visueel bedienen, externe locatie, school

Pagina: 1
Acties:

• pjotter32
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:32
Hallo iedereen,

Om maar mee te beginnen wist ik niet zeker in welk forum ik dit moest posten, dus sorry als ik het niet in het goede forum heb gepost.

Ok, een paar dagen geleden ben ik begonnen met het gebruiken van een bot om bitcoins te verdienen (werkt best goed verdiend $5 per dag, en steigend). Het probleem is echter dat ik het nu op mijn computer draai. Dit heeft twee nadelen:
- De computer gebruikt natuurlijk ook nog stroom en omdat hij 24/7 aanstaat is het natuurlijk wat minder winstgevend.
- Als ik van afstand wil kijken hoeveel ik verdiend heb, gebruik ik teamviewer. Helaas is deze op het school wifi geblockeerd (Vpn's en proxies zijn dit ook). Nu gebruik ik dan mijn data, maar dat gaat er enorm snel doorheen.

Hierop heb ik besloten om te proberen mijn raspberry pi 2 te gebruiken om dit te doen. De website zelf gebruiken is geen probleem en werkt prima. Wat niet werkt echter is dat ik niet weet hoe ik deze van afstand kan bedienen, ook nog visueel.

Ik kan vanaf mijn eigen computer die op hetzelfde netwerk zit via extern bureaublad verbinding maken met mijn raspberry en hem zo besturen. Hoe kan ik er echter voor zorgen dat ik hem vanuit buiten mijn eigen netwerk kan besturen? En hoe kan ik er voor zorgen dat ik hem ook nog van mijn telefoon kan besturen?

Ik neem aan dat ik ergens een bepaalde poort moet forwarden om dan zo bij mijn raspberry uit te komen, maar ik hoop dat ik hier nog wat hulp mee kan krijgen. De raspberry draait op raspian btw.

Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan krijgen.

• Ruben Lubben
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Dit is een standaard probleem dat al heel vaak behandeld is. Je hebt namelijk een intern en extern netwerk. Je gebruikt het ip adres van je intern netwerk maar die is vanaf je werk niet bereikbaar. Kijk even wat je extern ip adres is en zoek even op port forwarding.

Google dit even goed en zoek ook even op dit forum want ik snap dat er achter komen wat het is en de goede zoektermen erbij vinden lastig is maar, nu je dit weet moet je er zelf wel uitkomen.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Ik kan weinig kaas maken van wat je nu wil ? Je hebt ergens een Raspberry Pi liggen en daar wil je van buitenaf bij kunnen ? Dan zul je inderdaad een port moeten forwarden op dat netwerk. Daar is genoeg info over te vinden.
Wat is 'visueel bedienen' ? Via welke methode wil je er bij kunnen? Gewoon de website, of via een SSH sessie? Je zult wat minder vaag moeten zijn en duidelijk aangeven wat je wil, hoe je dit wil bereiken en waar je vervolgens vastloopt.

Zwembad - Braaihok

• pjotter32
Koffie schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:49:
Ik kan weinig kaas maken van wat je nu wil ? Je hebt ergens een Raspberry Pi liggen en daar wil je van buitenaf bij kunnen ? Dan zul je inderdaad een port moeten forwarden op dat netwerk. Daar is genoeg info over te vinden.
Wat is 'visueel bedienen' ? Via welke methode wil je er bij kunnen? Gewoon de website, of via een SSH sessie? Je zult wat minder vaag moeten zijn en duidelijk aangeven wat je wil, hoe je dit wil bereiken en waar je vervolgens vastloopt.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik een mijn poort moet forwarden en dit gedeelte moet ook lukken. MIjn grotere probleem is hoe ik hem op afstand kan bedienen. Manieren om van een afstand bij command prompt te komen is veel te vinden, maar ik wil graag van afstand zien wat er gebeurd op het bureaublad. Ik wil dus eingelijk in plaats van puur de command promps (Of de linux versie daarvan) het GUI op afstand kunnen zien. Ik weet niet wat ik hiervoor moet doen.

• nWn
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-10-2019

nWn

In Geocentric Orbit

Edit: volgende keer beter lezen :)

Maar zo te horen wil je je Remote Desktop client vanaf een extern netwerk kunnen gebruiken. Dit moet lukken, zie bijv: http://www.circuitbasics....esktop-remote-connection/

[Voor 198% gewijzigd door nWn op 05-12-2015 11:23]

• dutchcrusader
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-10 12:54
Kijk eens naar Remmina The GTK+ Remote Desktop Client.

• pjotter32
dutchcrusader schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:20:
Kijk eens naar Remmina The GTK+ Remote Desktop Client.
I zal deze even checken thanks

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Zoals ik het begrijp heb je een OS op de Pi draaien met een grafische desktop.
Ik begrijp alleen niet hoe je nu bij die desktop komt (vnc?)

Je kan even kijken naar Guacamole (er is een tweaker die er over heeft geschreven)
Je richt dan een website in die naar je interne netwerk VNC, RDP (Windows remote desktop) of ssh kan doen. Het mooie is dat het een website is en allen over 80/443 gaat en dus niet te onderscheiden is van gewoon 80/443 verkeer EN je hebt alleen een (geschikte) browser nodig.

Geen idee hoe goed het werkt, laat het even weten

[Voor 5% gewijzigd door jeanj op 05-12-2015 13:51]

Everything is better with Bluetooth

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:02
Wil je nou dan ook gaan mine'en op je Raspberry of begrijp ik dat verkeerd? Die dingen hebben een stuk minder rekenkracht he, dus verwacht dan niet een al te grote winst...

Al is het met bitcoins tegenwoordig volgens mij niet eens meer zo rendabel om die dingen zelf te genereren gezien de stroomkosten...

Specs!

• pjotter32
jeanj schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:50:
Zoals ik het begrijp heb je een OS op de Pi draaien met een grafische desktop.
Ik begrijp alleen niet hoe je nu bij die desktop komt (vnc?)

Je kan even kijken naar Guacamole (er is een tweaker die er over heeft geschreven)
Je richt dan een website in die naar je interne netwerk VNC, RDP (Windows remote desktop) of ssh kan doen. Het mooie is dat het een website is en allen over 80/443 gaat en dus niet te onderscheiden is van gewoon 80/443 verkeer EN je hebt alleen een (geschikte) browser nodig.

Geen idee hoe goed het werkt, laat het even weten
Het is uiteindelijk gelukt door vnc te gebruiken. Ik heb een app om mijn andoid waarmee ik nu gewoon van buiten het netwerk contact kan maken met mijn Pi en hem ook kan bedienen. Moet nog even kijken hoe het op school gaat met geblokkeerde poorten.
GoldenBatt schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:56:
Wil je nou dan ook gaan mine'en op je Raspberry of begrijp ik dat verkeerd? Die dingen hebben een stuk minder rekenkracht he, dus verwacht dan niet een al te grote winst...

Al is het met bitcoins tegenwoordig volgens mij niet eens meer zo rendabel om die dingen zelf te genereren gezien de stroomkosten...
Nee ik ga niet minen met mijn Pi, gebruikt een website bustabit,com (mag ik de link geven?) En daar heb ik een script op ingesteld. Het is dus puur een webpagina die 24/7 open moet blijven staan. Heb sinds gisteren 50$ verdiend, maar ga nu maar zo'n 25$ cashen. Zodat ik tenminste winst heb.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Letop dat VNC onveilig als protocol. Laat het via SSH of dergelijke lopen

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True