Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Openvpn]port?foward probleem Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

• Mastermuppet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-11 01:16
Beste Tweakers,

Ik heb op Windows 10 een VM draaien via Virtualbox,
op de VM draait debian met een Openvpn server,
Op de Host kan ik met de vpn verbinden via 127.0.0.1:5000, deze word netjes via 1194 naar de VM geleid,
maar op geen enkel ander device kan ik de openvpn server via het netwerkip benaderen, krijg gewoon time-outs.

SSH en SCP werkt echter wel zonder enige problemen

Iemand een idee waar ik dit zou moeten zoeken?
Ligt dit bij windows 10, Virtualbox, Debian, Openvpn?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Probleem ligt waarschijnlijk bij je router die geen Layer 3 doet: Wikipedia: MPLS VPN

Zelfde euvel ook gehad. Een portforward alleen is niet genoeg. Toen het systeem wat de VPN moest regelen als DMZ gezet, en toen werkte het wel. Was met een Ziggo Ubee modem/router.

Ey!! Macarena \o/

• Mastermuppet
RaZ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:59:
Probleem ligt waarschijnlijk bij je router die geen Layer 3 doet: Wikipedia: MPLS VPN

Toen het systeem wat de VPN moest regelen als DMZ gezet, Was met een Ziggo Ubee modem/router.
1x raden wat voor modem ik heb 8)7

wat bedoel je precies met als DMZ gezet?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DMZ -> Wikipedia: Demilitarized zone (informatica)

Je stuurt alles wat op het modem/router binnenkomt naar 1 ip-adres die alles verder regelt. Goed en wel, dat Ubee ding van mij is in rook opgegaan, dus ik heb nu een Cisco (net zo'n rampending trouwens), en ik zou echt niet meer weten waar dat in een Ubee modem verstopt zit.

Ey!! Macarena \o/

• Mastermuppet
Maw: modem als bridge en er iets tussen zetten dat als router gaat fungeren met dhcp en dergelijke?
die dan dus wel layer 3 doet, er ligt nog ergens een openwrt router hier in huis, dat zou dus soulaas moeten bieden?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, bridgen is echt wat anders. Met bridgen schakel je het router gedeelte uit, terwijl DMZ juist routing is.

Maar je zou het kunnen proberen hoor. Zelf bridge ik bewust niet, want daarmee ben je ook de wifi-hotspot functie kwijt, en als je die uit zet op je router, kan je zelf ook niet meer van die hotspots gebruik maken, en dat is nu net wat ik wel doe. Momenteel hangt er 1 raspberry pi met wifi aan die hotspot voor een extra ip-adres wat je krijgt.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1