Mechanisch toetsenbord: Cherry FX brown vs Cherry FX Red

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Beste medetweakers,

Ik wil al een tijdje een mechanich toetsenbord en aangezien het bijna gooi-je-geld-uit-het-raam klaas is vind ik dat ik mezelf wel mag trakteren. En aangezien mijn trouwe Logitech G15 een beetje dood aan het gaan is (ledjes worden minder, de blue leds heb ik al vervangen maar het schermpje is een no-go) en eigenlijk wil ik al heel lang een mechanisch toetsenbord met Cherry keys.

Alleen zit ik nog te twijfelen tussen Cherry FX red en Cherry FC blue. Ik heb op mijn werk nog een IBM-M aan de pc hangen omdat die simpelweg beter typt en deze vind heeft Cherry White keys (wordt niet meer gemaakt) Ik zou dus het beste voor Cherry brown kunnen gaan maar die zijn lichter dan de white en hebben ook de ''feedback'' click, deze is voor typen natuurlijk heel fijn maar De red switch zijn beter voor het gamen (oh shooters) aangezien je deze toetsen beter kan ''spammen''

Dus nu zit ik met de vraag wat nou slechter is voor een bepaald vakgebied. Is de red zo veel slechter voor typewerk dan de brown en is de brown slechter qua spammen dan de red?

En ten 2e wat is nou beter. Is de Corsiar met de hoge toetsen of juist een toetsenbord met lage toetsen het fijnst?

Mijn budget is €180,-

Brown

Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown (US layout) (hoog)
Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty (laag)

Red

Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (hoog)

Andere eisen:

- Het moet de US indeling hebben (langwerpige enter) en verder de orginele IBM-Windows indeling (met de ins/del knoppen en het numpad)

- En blauwe backlight of de optie op blauw backlight te hebben

Wat ga ik er mee doen:

voornamelijk mee typen, RTS en Shooters mee spelen.

Alvast bedankt :)

TIME TO UPGRADE !!!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 12:00
Mij lijkt de Corsair beter, ook al lees ik wat reviews op het internet

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Het lijkt waarschijnlijk dat ik je niet verder help maar ik ben sterk van mening dat een toetsenbord en muis zeer persoonlijk zijn. Gebruik zelf Cherry clears en vind ze ultiem voor gamen terwijl ze vaak worden afgeraden als gameboard.

Ik zou een switchtester bestellen (coolermaster maakt leuke) en op je gevoel afgaan. Als je 15 euro voor een switchtester te duur vindt stuur me een PM. Stuur ik die van mij op en stuur jij hem weer terug.