Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Hallo Tweakers,

Ik heb gisteren mijn PS4 van een nieuwe 2tb harde schijf voorzien http://www.bol.com/nl/p/s...f-zwart/9200000042865289/

deze was geschikt voor de PS4 en doet het ook wel. PS4 software op geinstalleerd alleen nu komt het probleem.

Bij elk spel wat ik op CD heb krijg ik na ongeveer 5 minuten de melding : kan niet doorgaan met gebruik van applicatie en dan heb ik als enige optie om de disc uit te werpen( PS4 draait ook als een malle met cd nu).

Nu heb ik net de optie geselecteerd om de ps4 opnieuw te initialiseren dit duurt 4 uur ongeveer :(.

Weet iemand nog een andere oplossing?

Alvast bedankt

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joel2802
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een 1TB SSHD schijf die ik vandaag erin heb gezet.
Games starten in eerste instantie wel op maar krijg daarna ook de melding dat de disc niet gelezen kan worden, waarna de game afsluit en de disc eruit moet.
Zit misschien die harde schijf niet helemaal goed op zijn plaats? (wat mij raar lijkt, gezien de Playstation zelf wel volledig functioneert).
Ook al een keer opnieuw opstarten of het met andere games proberen heeft nog niet gewerkt.

Hopelijk weet iemand de oplossing!

*update*

Ik heb ondertussen een maniertje gevonden om dit probleem (tot op heden) te omzeilen: wanneer je een 'schone' installatie hebt gedaan van de PS4 (dus nog geen gamedata of savedata gedownload) doe je de disc van een spel naar keuze erin. Zorg dat je direct de automatische update pauzeert en start het spel in zijn '1.0' versie dus feitelijk. Nadat het spel volledig is opgestart en je in het hoofdmenu bent (als het goed is kom je namelijk nu wel helemaal tot in het hoofdmenu) kan je het spel direct weer afsluiten en de patch laten installeren om vervolgens daarna je eigen savegame data (ik doe het vanuit de PS Plus opslag) ook weer erop te zetten. Als het goed is heb je daarna geen problemen meer met het spel opstarten. Ik heb dit nu oa bij NHL en AC Syndicate zo gedaan en die lopen als een zonnetje. Fallout 4 is as we speak bezig en ziet er tot op heden ook perfect uit.
Hopelijk heb je hier iets aan!

*update 2*

Helaas werkt dit foefje niet bij alle games; oa GTA V, SW Battlefront en Fifa 16 happen niet toe.
Het is dus hopen op een verlossend antwoord ergens...

[ Voor 52% gewijzigd door joel2802 op 18-12-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 20:17
Lijkt erop dat er iets stuk is met de lezer van de ps4. Ik zou het even bij Sony melden. Gewoon even bellen dit zou namelijk gewoon onder je garantie moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joel2802
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Uit de categorie 'soms is het antwoord simpeler dan je denkt': de discs hadden een paar vetvlekken waardoor die ze simpelweg niet kon lezen (lijkt wel alsof de SSHD harde schijf een stuk preciezer moet zijn dan de standaard 500 gig).
Met een speciaal doekje helemaal opgeboend en hij draait nu alle games perfect.
Misschien ook voor Sten123 de oplossing?