Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59032

Topicstarter
Hey allemaal

ik ben overweldigd door de informatie van iptv etc en eigenlijk heb ik een eenvoudige vraag waarop ik hoop dat jullie een kort en bondig antwoord kunnen geven.

Ik heb een NAS van synology waarop ik Plex draai en zo via mijn TV (een Panasonic Smart Viera) kan ik naar filmpjes, foto's, muziek, etc kijken op mijn TV. Er zit geen media speler tussen de TV en de NAS.

Ik vroeg me nu af of het mogelijk is om ook aan IPTV Streaming te doen, bvb door een abbonement te nemen op een of andere IPTV leverancier en dit via mijn plex op synology over te brengen naar mijn TV ?

Alvast bedankt allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 18:52
Al eens gekeken voor de app van plex op je tv? Als het goed is kun je daarop inloggen en verbinding maken met je plexserver, je synology in dit geval dus. Meeste smarttv's ondersteunen dat gewoon. Anders is dit volgens mij tegenwoordig ook te doen met een chromecast.. (weet ik overigens niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Klopt. Ik heb mijn Thecus NAS ook als plex server ingericht en op mijn Samsung LCD's en LG lcd's draait de plex app. Werkt fantastisch zelfs op meerdere tv's tegelijk draait de plex server super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 07:08
@zavegent_3000 We zijn inmiddels alweer een half jaar verder en ik weet niet of je al een oplossing gevonden hebt? Ik ben thuis met de opstelling: Synology NAS + Kodi + IPTV bezig en kan je vertellen dat ik het inmiddels succesvol heb draaien. >:)
Ik ben nog druk bezig om zelf een synology package in elkaar te klussen die het IPTV via mijn NAS aanbied aan een willekeurige afnemer. Dus of je dan Plex of Kodi gebruikt moet niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Plex heeft sinds gisteren een DVR en DVB-C ondersteuning in beta voor plexpass gebruikers.

"Plex DVR : Join the revolution and liberate yourself from overpriced, under-featured satellite and cable DVRs. With a Plex Pass, now you can record free digital broadcast channels and watch your favorite HD TV shows, movies, news, and sports on any device, anywhere in the world."

Iemand hier al plannen mee?

Ze hebben een partnerschap met Homerun settop boxes die kunnen streamen naar DLNA en (BDA) drivers hebben voor o.a. Windows.

Het Prima model van homerun heeft ook een CI slot. https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-prime/
Hier staat een review van Hardware info voor een ander model.

https://nl.hardware.info/...cs-tablets-en-smartphones

Zou het al mogelijk zijn hier een Ziggo kaart in te stoppen om zo HD kabel te kijken vanaf overal via Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49
Niet helemaal het zelfde maar ik heb een tijdje UPnP gebruikt. Hiermee kon je iptv streamen over UPnP, alleen moest je het op je router instaleren. Zie ook http://xupnpd.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzardHawk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 14:35
[
Ik ben nog druk bezig om zelf een synology package in elkaar te klussen die het IPTV via mijn NAS aanbied aan een willekeurige afnemer.
Hoe ver zijn de vorderingen, ik zag iets staan op github.
Is dit zo te gebruiken of komt er een handleiding aan te pas?
Pagina: 1