Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe TV.

Formaat 50" of 55". Ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zit zo'n 3 meter van het scherm af. Heb momenteel een 40" die toch wel klein voelt.

Het belangrijkste vind ik een goede beeld kwaliteit. Smart functies en geluid interesseren me niet (ivm met chromecast en prima versterker die ik heb aangesloten).

Tevens graag een model wat er mooi uitziet. Dit is een kwestie van smaak uiteraard, maar goede afwerking is wel een pre.

Wat is je budget?
Onder de 1000 zou mooi zijn, maar 1500 of zelfs 2000 is niet onoverkomelijk als er duidelijke meerwaarde in zit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk Netflix en Plex. Dit doe ik via een chromecast. Dit bevalt zo goed dat ik eventuele smartfuncties van de TV hoogstwaarschijnlijk niet zal gebruiken.

Skype zou wel handig zijn, maar geen must.

Wegens gebrek aan geduld is een soepel draaiende interface wel erg fijn.

"gewone" TV kijk ik echt heel zelden. Maar als ik dit doe dan via Ziggo, dus d'r moet wel een ziggo kaartje in kunnen,

Ik heb een prima versterker op de TV aangesloten, dus het geluid van de TV zelf gaat op mute. Kwalieit van de ingebouwde speakers is dus geen issue.

De TV staat in een erg lichte kamer, dus veel last van licht inval. Contrast is dus erg belangrijk. Kijkhoek is minder belangrijk aangezien de bank recht voor de TV staat.

D'r is een xbox aangesloten, maar die wordt zelden gebruikt. Input lag is dus geen issue.

Eventuele 3D weergave kan geen kwaad, maar is geen must.

Zwarte behuizing is wel een must, tevens de mogelijkheid tot wandmontage (en dus bij voorkeur niet teveel kabels die naar achteren steken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb momenteel een Sony Bravia van een jaar of 6 oud die opzich prima bevalt. Plus meerdere andere apparaten van Sony die goed bevallen. Maar andere merken zijn zeker ook een optie.

Heb vooral gekeken naar deze review. Daar leek de sony een prima optie.

Zijn er andere TVs die ik zeker moet overwegen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Hele snelle luie reactie... maar als contrast belangrijk is, en je KAN oprekken tot 2000 euro... een Oled tv?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Hmm interessant! Dan zou dit wellicht een optie zijn.

Wel ineens een hele andere categorie! :-)

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:14:
Hele snelle luie reactie... maar als contrast belangrijk is, en je KAN oprekken tot 2000 euro... een Oled tv?
Dank voor de snelle luie reactie, dit heeft me geïnspireerd me wat in oled te verdiepen en heb gisteren een 55" oled gekocht!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
JedaiNait schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Dank voor de snelle luie reactie, dit heeft me geïnspireerd me wat in oled te verdiepen en heb gisteren een 55" oled gekocht!
Leuk dat je nog laat horen wat het geworden is. Hopelijk heb je er veel plezier van!