Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem installatie SolidWorks Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HackingDutchman
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15-10 12:46

HackingDutchman

Scientia potentia est

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met de installatie van Solidworks 2014 64 bit SP4 en tevens met SolidWorks 2015 64 bit SP4 op Windows 10. Beide versies willen niet installeren. Dit schijnt een bekend probleem te zijn en de enige oplossing is terug te gaan naar Windows 8/8.1, wat ik natuurlijk niet wil, of versie 2015 SP5 te installeren, waar ik helaas niet legaal aan kan komen.

Problemen:
Na het uitpakken van Versie 2014 mét en zonder compatibiliteitsmodus krijg ik een melding of ik de installatie wil starten, deze toepassing verdwijnt weer meteen en hij doet niks, in taakbeheer zie ik inderdaad ook dat de toepassing ongeveer 2 seconden na het bevestigen van het beginnen van de installtie verdwijnt.

Na het mounten van Versie 2015 en het openen van de setup file mét en zonder compatibiliteitsmodus krijg ik de volgende foutmelding: Internal error: The Windows Installer for this product component did not run as expected: 2908.

Mijn installatiebestanden:
-Versie 2014 --> 2 Winrar bestanden die zichzelf eerst uitpakken.
-Versie 2015 --> een ISO file.

Wat heb ik al geprobeerd:
-Compatibiliteitsmodus Windows 8
-Via deze(http://www.solidworks.com/sw/support/techkb3072630.htm) link de Windows KB3072630 update geprobeerd te deactiveren(of wat het dan ook mag doen)

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt voor de reacties.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Alle reacties

• daniellammers
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 29-10 18:54
Dit werkte voor mij.

New update on how to fix this issue has been posted see below taken from SolidWorks KB

Standalone installs:
1. Click 'Start', click 'Run', type "regedit" in the 'Open' box, and then click 'OK'.
2. Locate and click the following subkey in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer
Note: If this subkey does not exist, create it.
3. In the 'Edi't menu, point to 'New', and then click 'DWORD Value'.
4. For the DWORD name, type "RemappedElevatedProxiesPolicy", and then press 'Enter'.
5. Right-click "RemappedElevatedProxiesPolicy", and then click 'Modify'.
6. In the 'Value' data box, type 1, and then click 'OK'.
7. Run a Repair of your SOLIDWORKS Installation (S-050527)
8. After the application installs successfully, reset the 'RemappedElevatedProxiesPolicy' DWORD value to "0" to re-enable the security fix for KB 3072630.

Administrative Image installs:
1. Uninstall SOLIDWORKS from Programs and Features
2. Click 'Start', click 'Run', type "regedit" in the 'Open' box, and then click 'OK'.
3. Locate and click the following subkey in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer
Note: If this subkey does not exist, create it.
4. In the 'Edit' menu, point to 'New', and then click 'DWORD Value'.
5. For the DWORD name, type "RemappedElevatedProxiesPolicy", and then press 'Enter'.
6. Right-click "RemappedElevatedProxiesPolicy", and then click 'Modify'.
7. In the Value data box, type "1", and then click 'OK'.
8. Install SOLIDWORKS from your Administrative Image
9. After the application installs successfully, reset the RemappedElevatedProxiesPolicy DWORD value to "0" to re-enable the security fix for KB 3072630.

Succes!

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True