Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Mijn Lumia 620 was kapot en is voor herstel naar Duitsland gestuurd, onder garantie (kon nog net, 2 jaar garantie gelukkig). Ik heb uiteraard mijn SD kaart verwijderd en de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als ik de telefoon komende week terug krijg is voor mij het belangrijkste dat ik mijn WhatsApp conversaties weer terug krijg. Ik heb WhatsApp gebackupt naar de SD kaart.

Moet ik nu voor een correct herstel eerst de SD kaart erin stoppen en vervolgens de backup vanaf mijn Outlook.com-account terugzetten, of eerst de backup terugzetten en dan pas de SD-kaart erin stoppen. Ik ben bang dat optie 1 wellicht de SD-kaart deels overschrijft (m.n. de WhatsApp backup) of dat met optie 2 WhatsApp niet goed wordt hersteld. Iemand ervaring hiermee?

Ach joh, werken is ook niet alles

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 04-10 11:37
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Maar volgens mij wordt de Back-up niet overschreven. Voor zover ik weet doe ik altijd de Back-up met het kaartje erin. Op het moment dat ik dam Watsapp weer installeer zet ie keurig de berichten terug. Je kunt voor de zekerheid de Back-up backuppen. Kopie van het Whatsapp mapje op je pc zetten.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-10 10:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gewoon je SD kaart direct in je telefoon doen, je telefoon opstarten, eventueel nog een hard-resetje. Als je dan Whatsapp verwijdert (indien geen hard-reset) en opnieuw installeert, zal deze automatisch je backup herkennen en terugzetten.

Professioneel Heftruck Syndroom

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Oké, bedankt. SD kaart backuppen gaat helaas niet lukken. De PC met kaartlezer heeft een kapot mobo, dus vandaar mijn voorzichtigheid. Maar dus gewoon kaart erin en backup terugzetten, we zullen het zien. Mobiel wordt pas 9/12 verstuurd, terwijl de reparatie nu al klaar is....

Ach joh, werken is ook niet alles

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True