Prijsfout + verkeerde levering bol.com/Bax-shop.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 2.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:02

Tahref

God bless you

Topicstarter
Hallo allen.

Op 1 december rond 8:30 was ik rond gaan kijken naar budget systeemcamera's nadat ik bij cameranu de ''Fujifilm FinePix X-M1'' voor 99 euro was misgelopen.

Ik ging naar pricewatch en tot mijn verbazing zag ik dat bol plaza voor 24,20 euro!! de ''Olympus PEN E-PM2 + 14-42mm - Systeemcamera'' in de verkoop had staan.
Ik klikte op de link http://www.bol.com/nl/p/o...0020149200000010840016PLZ en zag inderdaad dat deze camera voor 24,20 euro in de aanbieding was. Deze werd door Bax-shop.nl via bol.com verkocht. Een half uur later bleek deze camera alweer uitverkocht nadat ik na twijfel een 2e wilde aanschaffen.

Na een aankoop bewijs/bon te hebben gekregen dacht ik dat alles wel goed zou zijn.
Tot mijn verbazing kreeg ik echter gisteren (3 december) dit product thuis gestuurd: http://www.bax-shop.nl/re...paar/product-details.html

Nu is mijn vraag of ik alsnog recht heb op de camera omdat ik twijfel of dit een typefout is. (ik zie trouwens dat het product weer online staat voor 24 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

En wat zei Bax Shop toen je dit meldde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28
Nee je hebt er geen recht op. Je had genoeg redenen om aan de prijs te twijfelen en hebt onvoldoende onderzoek verricht om de juistheid van de prijs te achterhalen. Wel moet bax het product terugnemen en de leverkosten vergoeden. Waarschijnlijk ook de retourkosten aangezien de fout bij hun ligt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bax shop verkoopt de "Olympus PEN E-PM2 + 14-42mm" niet eens, het is nl een muziekmakerswinkel.

Denk wel dat je recht hebt op geld terug aangezien je teveel voor je oordopjes betaald hebt.

Grote humor dit, denken dat je de uberdeal van de eeuw hebt en dan erachter komen dat je teveel betaald hebt. :D

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
Hoi Daar staat 95% korting ofnie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 16:14
Bol.com en hun partners doen dit zo vaak. Je stuurt het terug, krijgt je geld terug en kunt daarna in de boom klimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:46

ITsEZ

parttime all-rounder

Voor zover ik weet zijn externe bol.com verkopers verplicht tot het leveren van het product zoals aangeboden voor de prijs waarvoor aangeboden (zoals in de verkoop voorwaarden). Ik zou contact opnemen met bol zelf, wellicht kunnen deze iets voor je doen. Ik acht de kans echter groot dat ze hier een uitzondering mee maken.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickeydus
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-04 12:04
Heb ik gedaan. Had zelfde probleem. Omdat ze helemaal geen camera's verkopen en er een communicatiefout is geweest hoeven ze dit niet te doen. Ik kon mijn geld terugkrijgen als ik het product terugstuurde en kreeg dan een cadeaubon van bax-shop voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:32
Dat os al een heel stuk netter dan bij bol zelf. Daar krijg je met geluk 2,50 korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 05:58
Het gaat hier om een toestel van minstens €400,-... Wat verwacht je zelf? ;) Het komt vaker aanbod hier op het forum, maar als je redelijkerwijs kan verwachten dat het om een prijsfout gaat dan wordt het moeilijk om juridisch gezien aanspraak te maken op het product.

Denk vooral ook even na welke gevolgen het zou hebben voor een webwinkel in de huidige markt als ze bij dit soort enorme prijsfouten wél moeten leveren. De marges zijn op dit moment al dusdanig krap dat de ene na de andere partij omvalt...

Met andere woorden: wat zou je willen van bax-shop / bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
Dit hoort in SF. Buiten dat zijn er legio voorbeelden te vinden op GoT en anders Google. Dit topic doe ik dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.