Zes jaar geleden heb ik een Dell Inspiron 570 gekocht, die inmiddels aan vervanging toe is. Ik heb al aardig wat rondgeneust, maar heb nog geen ervaring met PC's bouwen. Jullie hulp zou dus zeer waardevol voor mij zijn! Ik heb overigens geen idee hoe ik die mooie tabellen maak, dus excuses dat ik alleen 'kale links' neerzet.
Wat ik met het systeem wil doen:
Ik wil de nieuwste games kunnen spelen, en de komende jaren ook nog. Ze hoeven tegen die tijd niet meer op high settings te staan. Daarnaast gebruik ik het voor de standaard, niet enorm intensieve dingen.
Budget:
Het systeem mag niet boven de 1000 euro uitkomen. Ik heb zelf al wat onderdelen, dus dat scheelt al een hoop.
De componenten die ik meeneem zijn:
Een optische drive. (Geen idee wat het voor ding het specifiek is. Is dit belangrijk om te weten?)
WD SATA 3 Gb/s Interne Harde Schrijf Is dit ding nog goed genoeg?
CM G750M Voeding Deze had ik gekocht toen m'n voeding kapot ging. Wellicht beetje overkill, maargoed.
Naast dit alles heb ik ook de Inspiron 570 kast, maar ik denk dat die te klein is voor wat ik wil.
Ik heb al een nieuwe windows 10 gekocht.
Ik heb zelf al wat rondgeneusd, en gekeken wat me goed lijkt om te kopen, maar ik heb er niet zoveel verstand van:
Gigabyte GA-B150-HD3P
Intel Core i5-6500 Boxed
2x Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Crucial BX100 250GB SSD
Qua processorkoeler en kast heb ik nog geen idee, zolang het maar goed koelt, niet superveel herrie maakt en er niet afgrijselijk uit ziet. (En er uiteraard plek is voor de optische drive)
Videokaart wordt ofwel de GTX 970, of de R9 390. Daar zijn van ieder ook een hoop soorten van, waar ik geen expliciete voorkeur voor heb.
Merkvoorkeuren:
Geen, zolang het maar goed samenwerkt en het een aantal jaar meegaat.
Overklokken:
Nee, hier blijf ik met m'n lekenvingers vanaf.
Wat ik van jullie verwacht:
Alle hulp is welkom! Korte uitleg waarom je advies goed zou zijn voor mij zou fijn zijn, dan snap ik ook wat ik koop.
Wat ik met het systeem wil doen:
Ik wil de nieuwste games kunnen spelen, en de komende jaren ook nog. Ze hoeven tegen die tijd niet meer op high settings te staan. Daarnaast gebruik ik het voor de standaard, niet enorm intensieve dingen.
Budget:
Het systeem mag niet boven de 1000 euro uitkomen. Ik heb zelf al wat onderdelen, dus dat scheelt al een hoop.
De componenten die ik meeneem zijn:
Een optische drive. (Geen idee wat het voor ding het specifiek is. Is dit belangrijk om te weten?)
WD SATA 3 Gb/s Interne Harde Schrijf Is dit ding nog goed genoeg?
CM G750M Voeding Deze had ik gekocht toen m'n voeding kapot ging. Wellicht beetje overkill, maargoed.
Naast dit alles heb ik ook de Inspiron 570 kast, maar ik denk dat die te klein is voor wat ik wil.
Ik heb al een nieuwe windows 10 gekocht.
Ik heb zelf al wat rondgeneusd, en gekeken wat me goed lijkt om te kopen, maar ik heb er niet zoveel verstand van:
Gigabyte GA-B150-HD3P
Intel Core i5-6500 Boxed
2x Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Crucial BX100 250GB SSD
Qua processorkoeler en kast heb ik nog geen idee, zolang het maar goed koelt, niet superveel herrie maakt en er niet afgrijselijk uit ziet. (En er uiteraard plek is voor de optische drive)
Videokaart wordt ofwel de GTX 970, of de R9 390. Daar zijn van ieder ook een hoop soorten van, waar ik geen expliciete voorkeur voor heb.
Merkvoorkeuren:
Geen, zolang het maar goed samenwerkt en het een aantal jaar meegaat.
Overklokken:
Nee, hier blijf ik met m'n lekenvingers vanaf.
Wat ik van jullie verwacht:
Alle hulp is welkom! Korte uitleg waarom je advies goed zou zijn voor mij zou fijn zijn, dan snap ik ook wat ik koop.