Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Standaard opent Windows 10 na installatie een JPG-file met een Windows App.
Ik heb dat daarna ingesteld via
CONFIGURATIESCHERM > STANDAARD APPS > FOTOVIEWER > HONEYVIEW

Dat werkte prima.
Maar zomaar ineens zonder herinstallatie van Honeyview, opent een JPG weer in die oude windows-app.

En niet alleen dat: Mijn PSD's open ik default in Photoshop. (moest ik ook wat voor instellen op FILETYPE in Windows. Dat heeft ook goed gewerkt. Maar ik heb het inmiddels al 2x gehad dat er na het dubbelklikken een schermpje oppopt met "U wil een PSD openen, kies de default app". Photoshop is aangegeven als de standaard APP in dat scherm; daaronder staan wat alternatieven... en dan kan ik een vinkje aanzetten om dat (wederom!) voor altijd te bevestigen.

Mijn grote vragen:

1) heeft iemand hetzelfde (...ben ik niet gek).
2) Hoe kan ik een extensie EN/OF een applicatie zo instellen dat deze voortaan altijd de default opener is EN DAT DAT NIET MEER WIJZIGT :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stranger__NL op 04-12-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je soms onlangs Windows 10 bijgewerkt? Er was een update die het een en ander heeft gereset...

nieuws: Windows 10-update veranderde privacy-instellingen van sommige gebruikers

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ja, ik heb wel wat bijgewerkt. Maar ik heb dit probleem al eerder gehad; voordat dat bericht over geresette settings kwam. Ik dacht ook dat het enkel over privacysettings ging...

Ik blijf het in de gaten houden of het weer gebeurt (misschien nog bij andere filetypes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Helaas niet, andere (niet privacy gerelateerde) instellingen zijn her en der ook gereset, bij sommigen zijn zelfs complete programma's verwijdert omdat ze ineens niet meer compatible zouden zijn...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde