Toon posts:

Upgraden geheugen Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn geheugen upgraden voor mijn desktop.
Ik heb helaas op het moment geen fysieke toegang tot mijn desktop, en alleen mijn factuur (alternate) wat het volgende aangeeft;
D3 4GB 1333-999 XMS CORSAIR

Verder heb ik het volgende moederbord;
Asus P8H67-M PRO <Rev.3.0> H67 RG SM
En de volgende processor:
Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX

Nu wil ik graag mijn geheugen verhogen om mijn games beter te laten lopen..
Mijn eerste vraag is dan ook; is 8GB genoeg ?
En hoeveel strips moet ik dan gebruiken ?(kan er maximaal 4 gebruiken)

Mijn tweede vraag is; welke snelheid geheugen moet ik kopen? ( ik heb 1333 maar kan dit niet hoger?)

Hebben jullie verder nog advies voor een bepaald merk?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 13:54
Hoi, 8GB is voorlopig voldoende, je zou nog een reep van 4GB erbij kunnen prikken en deze dan in dualchannel samen laten werken. Ik weet niet precies wat de maximale snelheid is wat het moederbord aankan, dit zou je kunnen vinden op de website van de fabrikant.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Batumulia,

Moet deze reep van 4gb van hetzelfde merk zijn en dezelfde snelheid? Of maakt dit niet veel uit?

• batumulia
Het liefst wel ja

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het dan nog uit dat je een andere type neemt maar wel met dezelfde snelheid en geheugen?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zou of een nieuwe kit van 8GB kopen, of een exact dezelfde 4GB reep om compatibiliteitsproblemen te voorkomen. Als je een ander type koopt loop je het risico dat het niet met elkaar samen werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan beter om 2 keer 4gb te kopen of 1 keer 8 gb?

• batumulia
Ik zou voor 1 keer 8GB gaan (minder transfer tijd tussen reepje 1 en reepje 2, alhoewel dat ook wel te verwaarlozen is).

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:45:
Is het dan beter om 2 keer 4gb te kopen of 1 keer 8 gb?
Je hebt een dedicated videokaart zag ik in een ander topic. Voor iGPU's kan dualchannel RAM een voordeel bieden maar in jouw geval ga je er niets van merken.

Ik sluit aan bij de reactie boven mij en ik zou ook voor 1 reep 8GB gaan. :)

PS: Je gaf vorige maand aan dat je er ook wat games op wilt draaien, de upgrade waar je het echt van gaat merken dat je systeem een ander niveau bereikt is wanneer je de 1GB HD6850 vervangt voor een krachtiger exemplaar. En dan heb je ook een mooi excuus om de PSU mee te nemen in de upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Scherp steff85,

Is dit dan een goed reepje?

https://www.alternate.nl/...duct/1133990?tk=7&lk=9328

Laat ik dan het oude geheugen erin zitten, of haal ik dit eruit?
Pagina: 1