Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
OK, de titel geeft inderdaad aanleiding tot flamen en fanboy-ism, maar voor de duidelijkheid:
IK ZOEK DUS ENKEL GEDEGEN ADVIES, liefst onderbouwd met eigen ervaringen of duidelijke reviews op het net.

Ik game nu af en toe (veel minder dan vroeger) op een Xbox 360. Daarvoor heb ik een PS2 gehad, en daarvoor een PSone. De 360 heb ik gekocht op releasedate, december 2005 en heb ik ondertussen al eens moeten vervangen vanwege een RROD. Games die ik leuk vind zijn racegames en 'blockbuster'-games die een filmische ervaring bieden (denk aan Halo, Gears of War, Mass Effect, Call of Duty, Assassin's Creed etc.). Maar ook andere games hebben mijn interesse, zo zit ik nu helemaal 'in' Diablo III en heb pas geleden Transformers Devastation uitgespeeld.
Mijn TV is momenteel nog een 32 inch HD-ready model (dus max 720p) maar die gaat in de komende anderhalf-twee jaar vast wel een keer vervangen worden.

Ik merk dat de nieuwere interessante games echter alleen nog voor PS4, XBO en PC uitkomen. Een game-PC wil ik niet, ik heb een Macbook voor alle computer-taken en een iPad voor Youtube, browsen etc. Ook staat er een Apple TV met o.a. Netflix dus daarin ben ik ook geheel voorzien.

Ik twijfel dus heel erg tussen aanschaf van een PS4 of een Xbox One. Ik speel nauwelijks online (met name afgeknapt destijds door alle '14-jarige gassies' die in racegames alleen maar liepen te zieken) en in mijn vriendenkring wordt weinig gegamed (en zeker nog niet op een PS4 of XBO).

De Xbox One biedt momenteel een paar mooie aanbiedingen die een paar tientjes goedkoper zijn dan vergelijkbare PS4-bundels. Vooral de bundel met Star Wars Battlefront heeft mijn interesse omdat die console er tof uit ziet en het me een goede game lijkt.

Mijn vraag is: welke console moet ik in mijn situatie kiezen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:43

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, ik denk dat dit toch neerkomt op de vraag; wil je bepaalde exclusives spelen? Je noemt in je lijstje namelijk direct 2 exclusives voor de XBO; Halo en GoW.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:44
Gezien de spellen die je noemt, zou ik een Xbox One aanraden. Daarvoor heb je nu een ruime keuze aan racespellen, ook voor de meer casual gamer, zoals Forza Horizon 2. Daarnaast heb je daar ook Halo, Gears of War en nu Tomb Raider (die waarschijnlijk dan ook wel in de smaak zal vallen).

Maar kijk naar de spellen en baseer daar je keuze op :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Kijk naar de exclusives die je wil spelen en check welke controller je fijner vind.
Zoals jezelf al hebt gezegd gamen je vrienden niet echt dus daar hoef je ook niet naar te kijken.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Ik zal je meteen aanraden om Battlefront NIET te kopen, dit is namelijk enkel online. Aangezien mensen al wat over de Xbox hebben verteld, maar ik deze niet heb zal ik wat over de PS4 vertellen.

Er zijn een aantal goede exclusives te verkrijgen op de PS4, zoals Driveclub, The Last of Us, Bloodborne, Until Dawn, God of War 3 remastered Uncharted Collection. Misschien kun je daar even naar kijken wat je ervan vind. Wat je het beste kunt doen is bekijken welke exclusive games beiden consoles hebben. Overwegen wat beter bij jouw past en dan de console aanschaffen die bij jouw soort games past.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als verzameaalr heb ik alle consoles staan maar de xbox one heeft mijn voorkeur.
vind de controller zoveel fijner in de hand liggen (best wel lange vingers).
bij de playstation krijg ik altijd een beetje kramp met lange speel sessies
kwa exclusives, tsja op beide consoles heb je dat en er is bijna altijd wel een vergelijkbaar spel bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Google naar de exclusives en zoek de console met de games die voor jou het vetst zijn. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
En hoe zit het met kwaliteitsverschil? In de hoogtijdagen van PS3 vs. Xbox 360 zag je vaak Youtube filmpjes waarbij de PS3 kleurrijker was, maar de 360 vloeiender? Ik kan zo geen duidelijke verschillen ontdekken tussen de PS4 en XBO maar klopt dat? In theorie heeft de PS4 de betere hardware, zou dat in de toekomst nog anders gaan liggen?
bram1984 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:07:
Google naar de exclusives en zoek de console met de games die voor jou het vetst zijn. Zo simpel is het.
Was het maar zo. Exclusives maken voor mij het verschil niet: Xbox heeft Halo, Gears of War en Forza, PS4 heeft/krijgt God of War, Drake Uncharted en Gran Turismo. Ik noemde eerder alleen de Xbox exclusivs omdat die bij mij het verst in het geheugen liggen...

[ Voor 42% gewijzigd door Icephase op 04-12-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De PS4 is krachtiger. Ook zeer veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je niet op basis van content kan/wil selecteren kan je inderdaad naar hardware of sales kijken, in beide gevallen is de PS4 dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:43

D4NG3R

kiwi

:)

De PS4 steekt er voor gaming inderdaad net iets boven uit, maar dit zal vanuit de bank op een paar m afstand van een TV voor 99/100 mensen niet opvallen bij multi-platform games.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zit in exact hetzelfde dilemma en het blijft een lastige keuze:

XONE PS4
Prestaties X (maar verschil is verwaarloosbaar)
Controller X
Backwards X
Exclusives Halo 5 Uncharted 4
Halo Wars 2 (ook PC) Horizon Zero Dawn
Forza Motorsport Gran Turismo
Quantum Break The Order: 1886
Killzone

Eigenlijk zijn ze voor mij gelijk en maakt niets de doorslag behalve de games. Ik ben onwijs fan van Halo, maar Uncharted, The Order, en Horizon Zero Dawn spreken mij ook erg aan. Ik dacht eerst even dat Metal Gear Solid nog steeds PS-exclusive was maar die blijkt voor allebei te zijn, anders was de keuze net iets makkelijker.
Halo Wars 2 schijnt ook voor de PC te verschijnen dus dan zou het voor mij enkel Halo 5 en Quantum Break zijn.

Blijft uitermate lastig omdat het aantal exclusief beperkt is maar dit wel erg sterke titels zijn. -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
Als ik je gamelijst zo zie, dan zou ik voor de XB1 gaan.

Ook de controller is fijner en gaat véél langer mee op een acculading (maar die accu met je er wel voor ruim 20 euro bij kopen). Grafisch is die wel de mindere. Geen enorm probleem (je vergelijkt toch nooit direct) maar het verschil is er weldegelijk.

Daarbij, op de XB1 kun je je huidige Halo en Gear games ook nog spelen, want die 360 titels worden al ondersteund :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De controller vind jij fijner. Je presenteert het als een feit. Sommige mensen vinden de PS4 controller fijner. Sommige mensen vinden een tobo muis weer fijner, of zelfs een controller fijner dan een tobo muis. Allemaal mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Zijn er niet al genoeg van zulke topics waar dit gevraagd wordt? Je kan toch ook zulke topics lezen en eruit halen wat voor jou van toepassing is ipv een eigen nieuwe te openen, waar dezelfde argumenten worden gegeven als in de overige topics....

Koop de console die je vrienden hebben. Heb je geen vrienden? Koop de console met exclusives die jou het meest aanspreken. Spreken de exclusives je niet aan? Koop de PS4 in dat geval, die is simpelweg krachtiger en vooralsnog draaien de meeste games daar beter op. Of je het merkt geen idee. Maar als je geen vrienden hebt en exclusives niks kan schelen, is de PS4 de veilige keus. Wil je wat geld besparen, koop dan de X1. Die heeft scherpere aanbiedingen.

Hoe dan ook, in beide gevallen heb je een prima systeem die 95% van alle nieuwe games kan spelen. Ik zou zeggen gooi een muntje op en beslis. Mocht het muntje op zn zij vallen kan je nog altijd meedoen aan de loterij en beide kopen.

Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door ASNNetworks op 04-12-2015 16:56 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Pagina: 1