Tweakers frontpage; nieuwsposters

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 08:30

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Alweer weken geleden een mail naar Robin gestuurd met de vraag of ik misschien nieuwsposter kan worden. Nog steeds geen andtwoord. Niet eens iets van 'Rot Op ED!' ofzo :) Ik weet dat het soms erg druk is maar is het echt zo druk? Of lees ik nou me mail niet goed?

OK ik geef toe ik heb ook nog steeds me stripvoorstel voor de frontpage nog niet laten zien, maar dat komt ook gedeeltelijk doordat ik iets nieuws voor jullie aan het verzinnen ben... (slap excuus ok.)

..Ik weet dat dit eigenlijk voor het forum hier is, maar een mailtje gaat misschien zo traag :)

Ik ben fan van dingen

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Wil je dat mailtje doorsturen aan <a href="mailto:daniel@tweakers.net">Daniel</a> en <a href="mailto:floris@tweakers.net">mij</a>

Blijkbaar geeft Robin niet thuis...

Bericht hierboven

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Dat is goed, ff kijken of ik het nog ergens heb, anders schrijf ik wel een nieuwe...

:)

Ik ben fan van dingen

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Done. enne aan die strips ga ik vanavond wel weer wat doen, des noods gooi ik van het weekend alvast wat id-tjes online... Allicht dat mensen zeggen 'ja dat is wel koel voor tweakers' ... of niet natuurlijk

Ik ben fan van dingen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
hoop het voor je Ed, ik wou het ook heel graag doen maar werd om tot dusver onbekende reden afgewezen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 20 juni 2001 15:53 schreef Kaap het volgende:
hoop het voor je Ed, ik wou het ook heel graag doen maar werd om tot dusver onbekende reden afgewezen.
Geen uitleg gegeven bedoel je?

Bericht hierboven

• JeroenNietDoen
  • Nu online
jah, Robin gaf alleen door dat de groep had besloten het niet te doen.
dus of ik niet geschikt was, er geen behoefte was of wat werdt niet gezegd en daar baalde ik wel erg sterk van.

heb sindsdien ook geen nieuws meer gesubmit omdat ik te teleurgesteld was, baal er nog wel van eigenlijk, t.net is het waard om je voor uit te sloven.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

en als je nieuws post komt er blijkbaar ook niet alles door :( of het wordt niet goed genoeg gevonden :? dat vraag ik me wel eens af :?
heb en paar dagen terug (naar mijn bescheiden mening)interesante nieuws items door geven, de enige die er op de front page kwam uit die serie was die van het reviewtje over de maxtor hd's...
en kijk eens naar het aantal van vandaag net nog maar twee item's :'(
wordt er dan echt zo selectief gekeken :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• JeroenNietDoen
  • Nu online
valt mee, het moet gewoon orgineel zijn.
ik heb een tijd terug zoveel nieuws erdoor gekregen doordat ik gewoon jacht maakte op echt nieuws.

vb: review nr 3567868967 over een gf3 is niet interesant meer.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Hoe origineler je nieuws hoe meer kans is het wel idd, en dat is wel logisch. Mijn ConnecTUX verhaal kwam er dan wel niet door maar het idee werd toch wel gebruikt :) Omdat het nog nergens anders stond.

Ik ben fan van dingen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:34
Op woensdag 20 juni 2001 16:27 schreef Kaap het volgende:
vb: review nr 3567868967 over een gf3 is niet interesant meer.
Waarom niet? Voordat ik 1300 gulden voor een videokaart uit zou geven, wil ik eerst tig reviews lezen. En als het nieuws niet interessant voor me is, dan lees ik het gewoon niet.
Wat mij betreft is de zoveelste review niet overbodig.

Verwijderd

Zoveel verschilt het posten niet van het submitten hoor. Je kan net zo goed gewoon submitten, dan help je bijna net zo hard mee.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het schrijven van de nieuwspostings kost het meeste tijd. Alleen aan linkjes submitten hebben we niet zoveel, die linkjes kunnen we zelf ook wel vinden.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 17:38 schreef Femme het volgende:
Het schrijven van de nieuwspostings kost het meeste tijd. Alleen aan linkjes submitten hebben we niet zoveel, die linkjes kunnen we zelf ook wel vinden.
Oh, ik dacht dat je, net als bij fokzine, de hele tekst moet submitten. Is dat geen idee? Als het een beetje goed is hoeven de newsposters dan alleen maar op post te klikken..

Verwijderd

Er komt idd wel wat meer bij een nieuwposting kijken dan een linkje
  • <li>Artikel lezen + samenvatten <li>Quote c/p <li>Relate ID's zoeken (relevante nieuwspostings) <li>Nieuwscategorie kiezen (+review categorie opgeven) <li>Produkt ID's zoeken <li>Header, bron link invullen <li>Plaatje downloaden, bijwerken (kleurtje opfleuren, resizen), plaatje uploaden, naam geven en HTML in textbox planten <li>Artikel controlleren op foutjes <li>Publiceren
Dus zelfs als iemand al zo vriendelijk is geweest om een goed inleidend verhaaltje te tikken moet je nog heel wat handelingen verrichten.

Soms kun je het in 5 minuten als je geluk hebt, maar vaak ben je 10-15 minuten bezig. Het kan niet ff vlug, je moet er gewoon even de tijd voor kunnen nemen en soms heb je die niet (school, andere werkzaamheden).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 20 juni 2001 16:45 schreef MeneerTim het volgende:
Zoveel verschilt het posten niet van het submitten hoor. Je kan net zo goed gewoon submitten, dan help je bijna net zo hard mee.
Submitten helpt en wordt ook zeer gewaardeerd, maar in het nieuwsposten zelf gaat veel meer tijd en moeite zitten, geloof me. Er zijn niet veel mensen die dat bijna dagelijks kunnen opbrengen.

Men vergeet wel ook eens dat je niet gewoon 123 kunt schrijven en klaar, hup, volgende... Robin heeft hierboven al e.e.a. uitgelegd, maar naast de stukjes die je doet ben je ook veel aan het rondkijken en submits aan het lezen waar je uiteindelijk niets mee doet. Daarmee verlies je ook tijd. Op een trage dag kun je twee uur bezig zijn en maar één of helemaal geen post gedaan hebben.

Verder moet je ook nog eens goed en zelfstandig kunnen werken, dat is een belangrijker criteria dan het aantal linkjes dat je kunt vinden per dag.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 20 juni 2001 17:44 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je, net als bij fokzine, de hele tekst moet submitten. Is dat geen idee? Als het een beetje goed is hoeven de newsposters dan alleen maar op post te klikken..
Dat is niet eens toegestaand ivm copyrights. Vaak is het ook niet mogelijk omdat de originele teksten engelstalig zijn. Bij reviews heeft het ook niet zoveel zin omdat we dan toch zelf een samenvatting moeten maken.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 17:58 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat is niet eens toegestaand ivm copyrights. Vaak is het ook niet mogelijk omdat de originele teksten engelstalig zijn. Bij reviews heeft het ook niet zoveel zin omdat we dan toch zelf een samenvatting moeten maken.
Ik bedoel niet dat de hele tekst van de originel site gekutenpeest moet worden! Je kan de users toch ook zelf het verhaaltje laten schrijven. Dat gebeurt bij fok ook.

Een user heeft even wat tijd over, ziet een leuk berichtje, en besluit dat bij fok! te submitten. We plakken geen hele tekst gewoon over dus je moet het even in je eigen woorden opschrijven. In het geval van tweakers dus een goede Nederlandse samenvatting, wellicht inclusief plaatjes.

Die mogelijkheid moet er toch zijn voor users? Dat maakt het voor jullie gelijk een stuk makkelijker om dat jullie dan weleens kant en klare submits binnen krijgen en jullie gelijk zien wie er talent heeft om eventueel newsposter te worden. Zo kunnen users zich bewijzen.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 20 juni 2001 18:05 schreef MeneerTim het volgende:
Die mogelijkheid moet er toch zijn voor users?
Die mogelijk is er ook maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Het is nooit zeker of een onderwerp wel geplaatst wordt en bovendien worden er heel veel dingen dubbel ingestuurd. De kans op 'pech' is dus zo groot dat ik mensen gelijk moet geven als ze alleen een URL droppen.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Okay :)
alles door gelezen :P
vrijwel altijd submit ik met een soort van inleidend verhaaltje bij en C/P de conslusie of een ander opvallend stukkie uit het orgineel :)
zal het dus dan ook op deze wijze blijven doen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• JeroenNietDoen
  • Nu online
nu WouterTinus en femme zich hier gemeld hebben, zou ik mischien alsnog de reden/uitleg kunnen horen?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 18:19 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Die mogelijk is er ook maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Het is nooit zeker of een onderwerp wel geplaatst wordt en bovendien worden er heel veel dingen dubbel ingestuurd. De kans op 'pech' is dus zo groot dat ik mensen gelijk moet geven als ze alleen een URL droppen.
Je kan ze op z`n minst een mogelijkheid geven. Je hoeft niet een heel bericht te posten. Een url volstaat ook.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:47 schreef Kaap het volgende:
nu WouterTinus en femme zich hier gemeld hebben, zou ik mischien alsnog de reden/uitleg kunnen horen?
Ik denk dat je beter contact op kunt nemen met RobinE of Floris / Daniel. Dit soort dingen bespreek je niet over een forum lijkt mij.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 20 juni 2001 21:28 schreef MeneerTim het volgende:
Je kan ze op z`n minst een mogelijkheid geven. Je hoeft niet een heel bericht te posten. Een url volstaat ook.
Je quote zelf het antwoord daarop :?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:06 schreef ACM het volgende:

[..]

Je quote zelf het antwoord daarop :?
Waar is die mogelijkheid dan? Bij opmerking? Maar enniewee. Dit was mijn gedachten daarover. Ik ben zelf een dik half jaar newsposter geweest bij fokzine en ik vond het prima als iemand zelf een verhaaltje in elkaar zette.. Doe er je voordeel mee..

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Op woensdag 20 juni 2001 22:00 schreef RobinVR het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter contact op kunt nemen met RobinE of Floris / Daniel. Dit soort dingen bespreek je niet over een forum lijkt mij.
dat heb ik al meerdere malen gevraagd aan Robin, zonder antwoord.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 20 juni 2001 22:13 schreef MeneerTim het volgende:
Waar is die mogelijkheid dan? Bij opmerking?
Jep.

Zoiets krijg je dan: http://www.tweakers.net/nieuws/17059

Maar het komt zelden voor dat een bezoeker een stukje schrijft dat goed genoeg is om rechtstreeks op de frontpage te plaatsen (zelfs als de spelfouten eruit gevist worden). Ik kan het persoonlijk ook niemand kwalijk nemen dat ze het niet proberen, omdat het overgrote deel van de submits het gewoon niet haalt.

Kaap: sorry, maar RobinVR heeft gelijk. Je afwijzing is een zaak tussen RobinE en jij en daar ga ik hier dus geen commentaar op geven.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
ok...
ik ga steeds meer het gevoel krijgen alsof er iets anders in het spel is maar jah...

ik zal het nog eens proberen

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 21 juni 2001 00:16 schreef Kaap het volgende:
ok...
ik ga steeds meer het gevoel krijgen alsof er iets anders in het spel is maar jah...

ik zal het nog eens proberen
Als Robin niet antwoord, dan moet je het dus aan iemand anders vragen, er zijn ondertussen genoeg hints gegeven.

Bericht hierboven

Verwijderd

Waarom niemand mij even op deze thread geattendeerd heeft snap ik dus niet, ik kan hier makkelijk antwoord op geven.

De situatie met Kaap snap ik niet, die heeft zich inderdaad aangemeld maar we (niet alleen IK dus!) hebben besloten geen login te verlenen vanwege zijn schrijfvaardigheden. Dit is gewoon correct afgehandeld. Herinner je deze mail van 19-5 niet meer???
Hoi Jeroen,

Sorry dat het wat langer duurder als gebruikelijk. We hebben je aanmelding overwogen maar besloten niet over te gaan tot het aanmaken van een account. Ik vind het rot voor je, maar de beslissing is na bespreking met de groep genomen, dus niet individueel. Desalniettemin stellen we je nieuwssubmits nog steeds erg op prijs.

Met vriendelijke groet,

Robin
robin@tweakers.net
Van The_Ed vind ik het lullig om te zeggen, maar ik kan echt nergens een aanmelding van je vinden (van je e-mail adres). De laatste aanmelding die heb gehad is van 19 april (!) van Henri Zikken. Ik kan er ook niks aan doen, misschien dat er toen wat met de servers ofzo was maar van jou heb ik echt NIETS.

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt.

ps. The_Ed: uiteraard kun je me effe mailen, ik ben alvast zo vrij geweest om je op mijn ICQ-lijst te zetten :).

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Op zondag 24 juni 2001 09:48 schreef Robin het volgende:
Waarom niemand mij even op deze thread geattendeerd heeft snap ik dus niet, ik kan hier makkelijk antwoord op geven.

De situatie met Kaap snap ik niet, die heeft zich inderdaad aangemeld maar we (niet alleen IK dus!) hebben besloten geen login te verlenen vanwege zijn schrijfvaardigheden. Dit is gewoon correct afgehandeld. Herinner je deze mail van 19-5 niet meer???
[..]

Van The_Ed vind ik het lullig om te zeggen, maar ik kan echt nergens een aanmelding van je vinden (van je e-mail adres). De laatste aanmelding die heb gehad is van 19 april (!) van Henri Zikken. Ik kan er ook niks aan doen, misschien dat er toen wat met de servers ofzo was maar van jou heb ik echt NIETS.

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt.

ps. The_Ed: uiteraard kun je me effe mailen, ik ben alvast zo vrij geweest om je op mijn ICQ-lijst te zetten :).
jah Robin, die herinner ik me zeker, alleen ik wou graag weten wat de reden voor afwijzing was, iemand van de t.net crew was zo vrij me per e-mail in te lichten.

de reden was dus schrijfvaardigheid.

jah sorry hoor, ik ga er ook geen stampei over maken maar ik lachte me wel 3 dubbel toen ik het hoorde, dat wou ik wel even kwijt.

:+

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
OK ik heb me mail opnieuw gestuurd...

Ik ben fan van dingen

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Tegenwoordig beslist Wouter toch over het aannemen van nieuwsposters? Of blijft Robin dat doen?

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Hmmz ja ik zag het net op de frontpage...

Ik neem aan dat 1 van de 3 mensen die het nu heeft het wel doorstuurt of er zelf even naar kijkt.

Ik ben fan van dingen

Pagina: 1