Game-PC/Workstation webhosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• molistic
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 08:28
Hola beste heren en dames,

Naar aanleiding van een steeds meer falende laptop ben ik al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe desktop op me goeie ouwe bureau.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gebruiken voor meerdere doeleinden met voornamelijk school/werk-gerelateerde officegebruik, gamen op high specs en onderhoud plegen en werk verrichten aan mijn linux vps.

Momenteel game en doe ik schoolzaken voornamelijk op mijn laptop. Het draait alleen geen toppers meer qua games en er valt nog wel winst te behalen voor het oog.

Het liefst wil ik het systeem in meerdere maanden bouwen, met geen focus op het gaming gedeelte. Dus indien mogelijk later een videokaart instoppen gezien de kostenpost. Ik wil hem graag in de eerste instantie functioneel krijgen om er te minste op te kunnen werken.

Verder ben ik momenteel aan Ubuntu heel erg gewend omdat we het op werk veel gebruiken en zou ik dat ook graag naast windows 10 willen draaien. Hierbij denk ik zelf aan een SSD met windows installatie en vervolgens een normale SATA voor opslag en een kleinere hardeschijf voor Ubuntu. Ubuntu gebruik ik momenteel voornamelijk dus ook voor communicatie met VPS en alles omtrent de server en webhosting gerelateerd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb momenteel een budget om en nabij de 1000 euro voor een nieuwe desktop. Naarmate de tijd vordert komt daar dus ook meer bij. Gezien ik de desktop niet 1 keer hoef/wil bouwen, kunnen grotere uitgaven ook (hopelijk) worden uitgesteld. Hierbij dacht ik dus bijvoorbeeld aan de videokaart en een tweede scherm die geen topprioriteit hebben in mijn ogen, wel gewenst in de toekomst.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten die ik meeneem naar het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moeilijke vraag, voornamelijk twee besturingssystemen en of het handig is om dit op 1 harde schijf te draaien. Verder weet ik niet of er veel winst is om een 1440p scherm aan te schaffen voor het gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur qua processor gaat toch uit naar Intel in verband met de goeie ervaring en feedback dat ik hierover lees. Verder heb ik niet specifieke voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het scherm graag 90 graden willen kunnen draaien, maar gelukkig zijn er nog een hele hoop goeie schermen die dat nog kunnen.

Ga je overklokken?
Ja, ben ik wel van plan in de toekomst. Vandaar dat er nog geen aparte koeling bij zit.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of mijn huidige setup het meest optimaal zal draaien. Ik heb echter nog geen voeding gevonden omdat ik als eerste nog niet heb weet wat de output zal zijn. Verder heb ik geen idee hoe het zal werken als ik er later een videokaart of een harde schijf aan ga toevoegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1MSI R9 390X Gaming 8GB€ 467,95€ 467,95
1Dell P2416D Zwart€ 242,48€ 242,48
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 39,85€ 39,85
1Samsung 850 EVO 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.244,74

Bij voorbaat ontzettend bedankt _/-\o_

Mo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 22:51
Hierbij dacht ik dus bijvoorbeeld aan de videokaart en een tweede scherm die geen topprioriteit hebben in mijn ogen, wel gewenst in de toekomst.
Maar vervolgens wel een €500,- kostende videokaart erin doen.

Ik zou op het moment eerst een tweede scherm aanschaffen, tenslotte staat productiviteit voor op het gamen. (Als ik je post goed gelezen heb). Deze kan je aansturen met de igpu. Of je zou voor €200 een videokaart kunnen kopen?

Iets wat ik veel makkelijker vind mbt. Je Ubuntu en Windows omgeving: neem 2 ssd's. Ubuntu is maar heel klein en kan prima met een 120gb(60 zou ook al genoeg zijn), en dan voor je Windows een 250gb ssd ofzo. Het is gewoon makkelijker, en voor de kosten hoef je het tegenwoordig niet te laten.

Overigens mis ik een (data) harde schijf?! Weet niet of jij die ook mist?:p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een R9 390X is nauwelijks een verbetering tov de R9 390 maar kost wel €100,- meer.
Het geselecteerde geheugen is DDR3 terwijl het moederbord DDR4 vereist.
Waarom overklokken? Voor het webhosten heb je er m.i. niets aan en in games krijg je er maar een paar fps bij voor een meerprijs van €120,-. Je hebt dagelijks meer plezier van dat geld als je dat in een beter/groter scherm stopt, een stillere pc maakt of later in een videokaart stopt die wel het verschil maakt.
Verder missen nog:
Voeding. Een goede kwaliteit 500 - 550w is voldoende icm i5K met oc en een R9 390.
Behuizing.
Cpu koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:43
Een aantal zaken die ik zou overwegen om te veranderen zijn:
- Het scherm, je hebt momenteel een 1440p scherm, voor dit geld heb je 2x een ips 1080p ( dus direct 2 schermen, of je koopt 1x 1080p ips scherm en je bespaart je alweer een hoop en je voegt later een 2e 1080p ips scherm toe) 2x een 1440p scherm eist ook veel meer hardware dan 2x een 1080p scherm, dit terwijl 1080p nog lang niet achterhaald is vind ik persoonlijk. Natuurlijk zijn er doeleindes te vinden die er wel voordeel uithalen maar voor jouw taken vrees ik dat je voorlopig nog goed zit met 2x een 1080p ips scherm.
- CPU, overclocken doet niet meer zoveel als bijv 5-10 jaar geleden waarbij je met een overclock flink veel performance kreeg is dat nu bijna niet meer het geval. Vroeger was heel vaak de CPU een bottleneck, tegenwoordig niet meer ( ook kijkend naar jou eisen is het niet nodig ). Stel je pakt een non k versie bijv de 6500 boxed dan bespaar je je alweer geld
- GPU, overweeg de 390 ipv de 390x, verschil is zeer klein vergeleken het grote prijsverschil (neem ook eens een kijkje bij nvidia, veelal dezelfde performance maar minder stroomverbruik en persoonlijk vind ik de support/drivers een stuk beter bij nvidia. Dit is echter geen must maar ook op tweakers.net lees je heel veel klachten vanuit het rode kamp ( amd ati ): Ja waarom trekken alle ontwikkelaars naar nvidia, alle games worden geoptimaliseerd met nvidia terwijl amd / ati veel beter is en eerlijker en dit en dat. Ati is volgens de ati gebruikers dus veel beter dan nvidia, echter leggen de meeste game ontwikkelaars hun focus op nvidia. Nu kan je zoiets hebben: ik support nvidia niet en pak lekker een ati om hun te steunen, maar ik zou aan mezelf denken en een nvidia pakken, so what dat hun veel meer geregeld krijgen bij game ontwikkelaars. Maar goed, dit is iets wat je zelf moet beslissen, de ati 390 is zeer zeker een goede kaart, maar kijk eens naar nvidia en bijv hun site. Zelf heb ik als laatste kaar een ati gehad 380x in mijn geval, en ik was er zeer zeker NIET tevreden over, altijd nvidia en hun drivers/software gewend en de ati voelt toch wel cheapy aan op dat gebied. En dan zal ik nog niet eens beginnen over het stroom verbruik van die ati kaarten, en dat is echt niet leuk indien je je stroom zelf moet betalen of je ouders.)

Voor al het geld wat je je op deze manier bespaard kan je het weer leggen in een kwaliteit voeding a 500w (kosten rondom de 70 euro) + een behuizing + wellicht een opslag (data) schijf van 1 of 2TB

De keuze die je genomen hebt om direct voor DDR4 te gaan met je mainboard is geen slecht idee, je bent op die manier toch weer wat meer future proof dan wanneer je een goedkoper ddr3 mainboard koopt. Je mainboard is niks mis mee, echter heb je DDR3 geheugen toegevoegd terwijl dit dus de nieuwere DDR4 moet zijn.

Heb helaas geen tijd om een mooi lijstje voor je te maken want kan alweer de bende afsluiten ivm werk :D

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 12:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Wil je 1000 in totaal spenderen inclusief het scherm? Dat is niet helemaal duidelijk.

Opzet voor je desktop:
#ProductPrijsSubtotaalOpmerking
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51Je wilt overklokken, dus K-versie
1Gigabyte GA-Z170-HD3P€ 104,95€ 104,95Goedkoopst Z170 mobo met degelijke koeling
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95In je OP vond ik geen kast
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 118,95€ 118,9516GB DDR4 2800mhz CL14 geheugen
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 88,95€ 88,95Gold-rated voeding met 2x PCIe connectors
1Corsair Force LS V2 60GB€ 35,95€ 35,95Goedkoop 60GB SSD'tje voor je Linux installatie
1Samsung 850 EVO 250GB€ 75,-€ 75,-SSD voor je Windows 10 installatie
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,26Game-PC/Workstation

Opzet voor 1080p monitor + GPU:
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 190,95€ 190,95R9 380 voldoet uitstekend voor 1080p en is een stille kaart
1LG 24MB35PY-B Zwart€ 167,80€ 167,8024" 1080p monitor met IPS panel en 90 pivot-functie
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,751080p monitor + GPU

Opzet voor 1440p monitor + GPU:
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 351,99€ 351,99R9 390 voldoet uitstekend voor 1440p incl. 8GB VRAM
1Dell P2416D Zwart€ 242,48€ 242,48Je gekozen 1440p monitor
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,471440p monitor + GPU

Als je bovenstaande desktop aanhoudt met 1080p monitor en bijbehorende GPU dan kom je uit op ongeveer €1130.

Als je bovenstaande desktop aanhoudt met 1440p monitor en bijbehorende GPU dan kom je uit op ongeveer €1365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
demonic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:11:
[...]

Maar vervolgens wel een €500,- kostende videokaart erin doen.

Ik zou op het moment eerst een tweede scherm aanschaffen, tenslotte staat productiviteit voor op het gamen. (Als ik je post goed gelezen heb). Deze kan je aansturen met de igpu. Of je zou voor €200 een videokaart kunnen kopen?

Iets wat ik veel makkelijker vind mbt. Je Ubuntu en Windows omgeving: neem 2 ssd's. Ubuntu is maar heel klein en kan prima met een 120gb(60 zou ook al genoeg zijn), en dan voor je Windows een 250gb ssd ofzo. Het is gewoon makkelijker, en voor de kosten hoef je het tegenwoordig niet te laten.

Overigens mis ik een (data) harde schijf?! Weet niet of jij die ook mist?:p
Klopt inderdaad. Ik wil wel een krachtige pc om toekomstige games op very high(het liefst ultra) te kunnen spelen. Een tweede scherm is ook een must, dus dat zal inderdaad een net wat hogere prioriteit hebben dan een videokaart.

Twee SSD's klinkt als ik het zo hoor wel aantrekkelijk, alleen ben ik bang dat ik door de SSD voor Ubuntu snel heen ga in verband met de hoge hoeveelheid bestand die ik middels FTP van een server afhaal of ga uploaden. En verder staat er inderdaad geen harde schijf, maar volgens mij is het niet echt een no-brainer. :P Elke 2TB harde schijf voldoet wel zo'n een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:50:
Een aantal zaken die ik zou overwegen om te veranderen zijn:
- Het scherm, je hebt momenteel een 1440p scherm, voor dit geld heb je 2x een ips 1080p ( dus direct 2 schermen, of je koopt 1x 1080p ips scherm en je bespaart je alweer een hoop en je voegt later een 2e 1080p ips scherm toe) 2x een 1440p scherm eist ook veel meer hardware dan 2x een 1080p scherm, dit terwijl 1080p nog lang niet achterhaald is vind ik persoonlijk. Natuurlijk zijn er doeleindes te vinden die er wel voordeel uithalen maar voor jouw taken vrees ik dat je voorlopig nog goed zit met 2x een 1080p ips scherm.
- CPU, overclocken doet niet meer zoveel als bijv 5-10 jaar geleden waarbij je met een overclock flink veel performance kreeg is dat nu bijna niet meer het geval. Vroeger was heel vaak de CPU een bottleneck, tegenwoordig niet meer ( ook kijkend naar jou eisen is het niet nodig ). Stel je pakt een non k versie bijv de 6500 boxed dan bespaar je je alweer geld
- GPU, overweeg de 390 ipv de 390x, verschil is zeer klein vergeleken het grote prijsverschil (neem ook eens een kijkje bij nvidia, veelal dezelfde performance maar minder stroomverbruik en persoonlijk vind ik de support/drivers een stuk beter bij nvidia. Dit is echter geen must maar ook op tweakers.net lees je heel veel klachten vanuit het rode kamp ( amd ati ): Ja waarom trekken alle ontwikkelaars naar nvidia, alle games worden geoptimaliseerd met nvidia terwijl amd / ati veel beter is en eerlijker en dit en dat. Ati is volgens de ati gebruikers dus veel beter dan nvidia, echter leggen de meeste game ontwikkelaars hun focus op nvidia. Nu kan je zoiets hebben: ik support nvidia niet en pak lekker een ati om hun te steunen, maar ik zou aan mezelf denken en een nvidia pakken, so what dat hun veel meer geregeld krijgen bij game ontwikkelaars. Maar goed, dit is iets wat je zelf moet beslissen, de ati 390 is zeer zeker een goede kaart, maar kijk eens naar nvidia en bijv hun site. Zelf heb ik als laatste kaar een ati gehad 380x in mijn geval, en ik was er zeer zeker NIET tevreden over, altijd nvidia en hun drivers/software gewend en de ati voelt toch wel cheapy aan op dat gebied. En dan zal ik nog niet eens beginnen over het stroom verbruik van die ati kaarten, en dat is echt niet leuk indien je je stroom zelf moet betalen of je ouders.)

Voor al het geld wat je je op deze manier bespaard kan je het weer leggen in een kwaliteit voeding a 500w (kosten rondom de 70 euro) + een behuizing + wellicht een opslag (data) schijf van 1 of 2TB

De keuze die je genomen hebt om direct voor DDR4 te gaan met je mainboard is geen slecht idee, je bent op die manier toch weer wat meer future proof dan wanneer je een goedkoper ddr3 mainboard koopt. Je mainboard is niks mis mee, echter heb je DDR3 geheugen toegevoegd terwijl dit dus de nieuwere DDR4 moet zijn.

Heb helaas geen tijd om een mooi lijstje voor je te maken want kan alweer de bende afsluiten ivm werk :D
Super feedback dat je mee hebt gegeven. Als ik het zo lees en kijken naar prestatiewinst bij een non k en een k processor is er inderdaad niet veel prestatiewinst. Nu ik er zelf over nadenk zullen het alleen maar zorgen zijn en tijd kosten in de toekomst. Ik verander ook even lijstje naar een non k processor. Echter vraag ik me nog wel af voor er veel verschil zit tussen de 6400 of de 6500, maar dat zal ik nog even nakijken.

Ik zie net inderdaad dat ik een standaard DDR3 geheugen erin heb gegooid zoal jij en @ACB2401 hebben opgemerkt. Dat pas ik ook wel aan. Verder ook even gekeken naar de videokaart. Misschien toch de 390 overwegen over de 390x. De reden dat ik voornamelijk kijk naar AMD is omdat ik veelal lees dat je daar toch en hogere prestatiewinst valt te behalen om vergelijkbare videokaarten van Nvidia, zoals de GTX980 wat toch wat hoger in prijs zit naar mijn idee. Het is inderdaad zoals je zegt fijn om een niet te al te hoge stroomverbruik te hebben. Het is moeilijk om alle factoren in balans te krijgen.

Ik keek even wat de prijs zou dan als ik voor 1440p beeldschermen zou kijken. Alleen spelen de voordelen niet op tegen de nadelen. Ik zal het in de nabije toekomst niet actief gebruiken. Wel kijk ik graag naar een 1080p scherm die 90 graden draaibaar is, maar de scherm die @Sokkiejjj ziet er wel vrij netjes uit voor 1080p scherm.

Dit heeft me al super op weg geholpen. Een lijst is al niet meer nodig. Ik ben mijn al aan het updaten met de feedback die ik tot nu toe heb ontvangen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
Dijkertje schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:29:
Wil je 1000 in totaal spenderen inclusief het scherm? Dat is niet helemaal duidelijk.

Opzet voor je desktop:
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51Je wilt overklokken, dus K-versie
1Gigabyte GA-Z170-HD3P€ 104,95€ 104,95Goedkoopst Z170 mobo met degelijke koeling
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95In je OP vond ik geen kast
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 118,95€ 118,9516GB DDR4 2800mhz CL14 geheugen
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 88,95€ 88,95Gold-rated voeding met 2x PCIe connectors
1Corsair Force LS V2 60GB€ 35,95€ 35,95Goedkoop 60GB SSD'tje voor je Linux installatie
1Samsung 850 EVO 250GB€ 75,-€ 75,-SSD voor je Windows 10 installatie
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,26Game-PC/Workstation

Opzet voor 1080p monitor + GPU:
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 190,95€ 190,95R9 380 voldoet uitstekend voor 1080p en is een stille kaart
1LG 24MB35PY-B Zwart€ 167,80€ 167,8024" 1080p monitor met IPS panel en 90 pivot-functie
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,751080p monitor + GPU

Opzet voor 1440p monitor + GPU:
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 351,99€ 351,99R9 390 voldoet uitstekend voor 1440p incl. 8GB VRAM
1Dell P2416D Zwart€ 242,48€ 242,48Je gekozen 1440p monitor
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,471440p monitor + GPU

Als je bovenstaande desktop aanhoudt met 1080p monitor en bijbehorende GPU dan kom je uit op ongeveer €1130.

Als je bovenstaande desktop aanhoudt met 1440p monitor en bijbehorende GPU dan kom je uit op ongeveer €1365.
Sorry voor de onduidelijkheid. Wat ik momenteel kan spenderen is ongeveer 1000 euro aan een desktop eigenlijk. Maar dat kan wel met reden worden uitgestrekt. Heel erg bedankt van je lijst.

Ik heb naar aanleiding van de feedback toch gekozen om niet te overklokken en een 390 te nemen in plaats van de 390x. Ik miste inderdaad nog ontzettend veel in mijn lijstje. De kast die je hebt gebruikt is echt bruut en heb ik overgenomen. :P Verder is het echt een prima lijst en heb ik een aantal componenten bekeken en gekozen. Ik denk toch dat ik niet kies voor een 1440p setup en neem de 1080p scherm met een 390.

Heb ik aan een non K processor genoeg aan de meegeleverde koeler of kom ik beter uit met een derde partij's processorkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27
Ik snap niet goed waarom je ubuntu op je machine gaat zetten als je die mischien 1 uurtje nodig hebt dan moet je heel de tijd rebooten. Ik maak vaak gebruik van winscp en putty op mijn windows 10 en daarmee kan ik alles doen wat ik wil op mijn debian vps

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 12:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

molistic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:20:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid. Wat ik momenteel kan spenderen is ongeveer 1000 euro aan een desktop eigenlijk. Maar dat kan wel met reden worden uitgestrekt. Heel erg bedankt van je lijst.

Ik heb naar aanleiding van de feedback toch gekozen om niet te overklokken en een 390 te nemen in plaats van de 390x. Ik miste inderdaad nog ontzettend veel in mijn lijstje. De kast die je hebt gebruikt is echt bruut en heb ik overgenomen. :P Verder is het echt een prima lijst en heb ik een aantal componenten bekeken en gekozen. Ik denk toch dat ik niet kies voor een 1440p setup en neem de 1080p scherm met een 390.

Heb ik aan een non K processor genoeg aan de meegeleverde koeler of kom ik beter uit met een derde partij's processorkoeler?
Ik denk ook dat je het beste doet door om 1080p te nemen. Daarmee kun je toekomst gerichter games spelen met de R9 390 en hoef je in principe niet te klootzakken met Crossfire.
Als je de non K cpu neemt, dan heb je in principe genoeg aan de meegeleverde koeling. Met idle zal die vrijwel geruisloos zijn, pas als je de cpu (flink) gaat stressen zal je hem wel degelijk horen. Wil je een stille pc dan zou ik alsnog een aftermarket cpu cooler nemen.
lordgandalf schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:03:
Ik snap niet goed waarom je ubuntu op je machine gaat zetten als je die mischien 1 uurtje nodig hebt dan moet je heel de tijd rebooten. Ik maak vaak gebruik van winscp en putty op mijn windows 10 en daarmee kan ik alles doen wat ik wil op mijn debian vps
Ik heb geen ervaring in het gebruik met Linux en dualboot, maar ik weet wel dat ie het voor de boottijden niet hoeft te laten. Met die SSD's booten beiden OS's extreem snel. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dijkertje op 04-12-2015 22:44 . Reden: spellingsfout verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

molistic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:50:
Verder ben ik momenteel aan Ubuntu heel erg gewend omdat we het op werk veel gebruiken en zou ik dat ook graag naast windows 10 willen draaien. Hierbij denk ik zelf aan een SSD met windows installatie en vervolgens een normale SATA voor opslag en een kleinere hardeschijf voor Ubuntu. Ubuntu gebruik ik momenteel voornamelijk dus ook voor communicatie met VPS en alles omtrent de server en webhosting gerelateerd.
Ik zou het geheugen uitbreiden naar 16GB en dan Ubuntu als virtuele machine draaien, zodat je tussen het gamen door je server kunt blijven volgen, zonder telkens opnieuw opstarten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molistic
De lijst die ik nu heb staan voor mijn desktop, naar aanleiding van de feedback die ik tot nu toe heb ontvangen van jullie. Een scherm en de R390 worden later erbij toegevoegd. Natuurlijk zal nog wel een versie van Windows 10 erbij moeten worden aangeschaft en een fijne keyboard en muis. Echter heb ik nog wel tijdelijk wat ancient liggen dat ik kan gebruiken tot ik moois vind.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,80€ 193,80
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,95€ 364,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 58,77€ 58,77
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
2LG 24MB35PY-B Zwart€ 167,80€ 335,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 117,95€ 117,95
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 88,95€ 88,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.469,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
molistic schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:58:
De lijst die ik nu heb staan voor mijn desktop, naar aanleiding van de feedback die ik tot nu toe heb ontvangen van jullie. Een scherm en de R390 worden later erbij toegevoegd. Natuurlijk zal nog wel een versie van Windows 10 erbij moeten worden aangeschaft en een fijne keyboard en muis. Echter heb ik nog wel tijdelijk wat ancient liggen dat ik kan gebruiken tot ik moois vind.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.469,92
Vanwaar zo een duur moederbord met een niet-k cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

molistic schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:58:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.469,92
Duur overklok moederbord met een niet overklok cpu. Meer logische combi is pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed met pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Geheugen kan ook wat goedkoper zonder op prestaties in te leveren. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 Standaard wordt toch niet meer dan 2133 MHz ondersteunt. Voor hogere frequenties moet je overklokken en dan nog is de winst marginaal.
Voeding is niet interessant. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je een betere en volledig modulaire pricewatch: Corsair RM550x
Pagina: 1