Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook pro vervanger

Pagina: 1
Acties:

• timewatcher
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09-10 14:54
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt gebruikt voor Adobe Photoshop, illustrator en websites bouwen (gamen mag, black ops 3, gta 5.)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows, Adobe Photoshop, illustrator en brackets, (gamen mag, black ops 3, gta 5.)

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, ik wil hem iedere dag meenemen naar school, grote 15 inch 17 is te groot en 13 te klein. Gewicht rond de 2 kg als het maar geen baksteen wordt. Accu duur 3 uur is prima prestatie gaat gewoon voor. Moet stevig zijn geen goedkope meuk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles behalve apple.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zit te denken aan:
pricewatch: Dell XPS 15 9550-3628
pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)
pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

Maar alternatieve zijn altijd welkom.

• TVH7
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 22:02

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Eventueel gewoon weer een MbP? Anders moet ik zeggen dat de XPS 15 wel een erg goede keus is. Vooral die met de nieuwe bezels.

• timewatcher
TVH7 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:52:
Eventueel gewoon weer een MbP? Anders moet ik zeggen dat de XPS 15 wel een erg goede keus is. Vooral die met de nieuwe bezels.
Ja klopt de nieuwe Dell ziet er mooi uit op papieren. Ik heb zijn broertje volgens mij het 2014 model gezien in het echt. Alleen de 2015 nog niet. Wat jammer is aan Dell dat je het vaak moet bestellen.

MacBook is echt geen optie. Het 15 inch model waar een gpu inzit kost 2800 euro |:(
Ook veel pech gehad met me MacBook alhoewel ik wel altijd bij amac goed geholpen ben.

• TVH7
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-10 22:02

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

timewatcher schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:18:
[...]

Ja klopt de nieuwe Dell ziet er mooi uit op papieren. Ik heb zijn broertje volgens mij het 2014 model gezien in het echt. Alleen de 2015 nog niet. Wat jammer is aan Dell dat je het vaak moet bestellen.

MacBook is echt geen optie. Het 15 inch model waar een gpu inzit kost 2800 euro |:(
Ook veel pech gehad met me MacBook alhoewel ik wel altijd bij amac goed geholpen ben.
Ben je niet toevallig student?, dan krijg je korting bij Apple. Scheelt best wel wat, 2500 Euro. is het dan voor eentje met een GPU.

Met bestellen bij Dell (zakelijk) heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Ze leveren snel, en hebben een redelijke service.

[Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 04-12-2015 01:31]

• archi_wouter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12-11-2017
Ikzelf ben ook nog steeds een het rondkijken voor een laptop in die prijsklasse, de ideale laptop bestaat bijlange na nog niet heb ik gemerkt, momenteel leun ik zelf meer naar de GS60 6QE...

Form follows whatever the f*ck I want

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:40
Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb nu een mid 2012 MB pro met GPU. Wat je zegt 2800 is gewoon te extreem. Als ik het goed begrijp wordt Q1 2016 de nieuwe MB pro aangekondigd (of te verkrijgen?). Ik weet niet of je tot die tijd kunt wachten. Ik ga het wel proberen, al ben ik niet erg hoopvol over MB pro's en GPU's. Ben alleen wel bang dat het erg afkicken is wanneer je naar een niet Macbook laptop over stapt... Zelf nooit problemen met m'n MBP gehad en t is bijna een deel van m'n lichaam.

• archi_wouter
De nieuwe MBP voor 2016 is momenteel enkel een vermoeden dacht ik, gebaseerd op vorige tijden tussen releases en ivm met component releases zoals skylake

• timewatcher
marijnvtg schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:04:
Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb nu een mid 2012 MB pro met GPU. Wat je zegt 2800 is gewoon te extreem. Als ik het goed begrijp wordt Q1 2016 de nieuwe MB pro aangekondigd (of te verkrijgen?). Ik weet niet of je tot die tijd kunt wachten. Ik ga het wel proberen, al ben ik niet erg hoopvol over MB pro's en GPU's. Ben alleen wel bang dat het erg afkicken is wanneer je naar een niet Macbook laptop over stapt... Zelf nooit problemen met m'n MBP gehad en t is bijna een deel van m'n lichaam.
Grappig dan hadden wij dezelfde laptop. Mijne is gevallen en licht nu bij amac, ze zeiden in de winkel haal maar een nieuwe laptop want scherm moederbord en body was stuk. Body was helemaal verbogen.

Inderdaad de Mac was een geweldig apparaat toen die het eenmaal voort deed. Veel bij de reparatie gelegen 3 Macs of 4 in 1 jaar tijd. Alleen 2800 euro voor een Mac met gpu vind ik gewoon belachelijk 500 euro gestegen in 2 jaar tijd!

Momenteel wat ik kon vinden was dan asus ux501, asus rog g501 of de Dell xps15 een mooie keuzen voornamelijk de Dell met uhd scherm er in. Die moest 96-100 rgb kleuren hebben als ik het goed had voor 2200 euro waar 10% afging wegens studente korting ?

Ook lijkt me de msi gs60 een goede keuzen. Iets minder mooi afgewerkt (vind ik een zwarte laptop wel mooier) scherm moet volgens msi 100%rgb hebben (het 17 inch model gisteren gezien die had ook een mooi scherm er in zitten wel maar snel gekeken.) en de 15 inch heeft een gtx970 toch weer betere kaart dan xps15, 27 feb heeft mediamarkt 21% btw vrije dagen las ik op internet?

Maar weet niet of mijn Mac zolang het nog volhoudt. Scherm flikkert nu al etc. Als ik die
Keuzen zou doen.

• archi_wouter
Die sRGB en Adobe RGB waardes zou ik toch eens nakijken bij elke laptop dat je tegenkomt, MSI claimt idd 100% maar dit was als ik me goed herinner eerder in de 80%
edit:
"Color space coverage is a measured 54 percent and 82 percent of the AdobeRGB and sRGB "
Dat gaat over de 1080p GS60 6QE-002US

[Voor 29% gewijzigd door archi_wouter op 04-12-2015 19:26]

• timewatch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-01-2016
archi_wouter schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:23:
Die sRGB en Adobe RGB waardes zou ik toch eens nakijken bij elke laptop dat je tegenkomt, MSI claimt idd 100% maar dit was als ik me goed herinner eerder in de 80%
edit:
"Color space coverage is a measured 54 percent and 82 percent of the AdobeRGB and sRGB "
Dat gaat over de 1080p GS60 6QE-002US
bij Xps 15 is dat trouwens ook lager bij het full HD model.

Bij 3k msi
The panel supplied with the unit is a Panasonic IPS 2880×1620 glossy screen. The model number is MEI96A2 VVX16T029D00 according to HWinfo. Screen brightness is measured to be just over 300 nits. I measured 92% sRGB, 72% aRGB and 68% NTSC coverage. Contrast ratio across the brightness levels averaged around 600:1.

Bron: http://www.ultrabookrevie...gs60-ghost-pro-3k-review/

• timewatcher
Weet iemand hoe het zit met Dell en zelf de hdd vervangen voor ssd?
Net live chat aangevraagd alleen daar wordt je zoals altijd nooit echt wijs van.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True