beeldscherm upgrade

Pagina: 1
Acties:

• UndeadlyDragon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07-2025
Hallo,

Ik heb nu een lenovo y50-70 met ene 1080p beeldscherm (non-touch) Nu was mijn vraag aangezien er op google niks erover te vinden was: Is het mogelijk om dit beeldscherm te upgraden naar een 4k scherm en wat zijn mijn mogelijkheden/kosten daarin? Hopelijk is hier iemand die daar meer verstand over heeft :)

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je bedoelt dat je het scherm wat in je laptop zit graag naar een 4K scherm wilt laten maken? dat lijkt me nagenoeg onmogelijk namelijk.

edit; het lijkt toch iets makkelijker te zijn; aangezien deze laptop ook met 4K scherm is geleverd, YouTube: Lenovo Y50 (1080P Non-Touch) Display Upgrade / Replacement Guide hier is een guide

[ Voor 48% gewijzigd door NLBUURMAN op 04-12-2015 09:49 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Er zijn mogelijkheden. Dan moet je een 4k beeldscherm voor je laptop moeten vinden(als ze bestaan). En dan of zelf inbouwen. Of het laten doen.

En welke heb je precies? Er lijken duizend en een verschillende lenovo y50-70 te zijn. En grote kans dat ze niet allemaal de zelfde maten gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 04-12-2015 09:51 ]

• UndeadlyDragon
loki504 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:48:
Er zijn mogelijkheden. Dan moet je een 4k beeldscherm voor je laptop moeten vinden(als ze bestaan). En dan of zelf inbouwen. Of het laten doen.

En welke heb je precies? Er lijken duizend en een verschillende lenovo y50-70 te zijn. En grote kans dat ze niet allemaal de zelfde maten gebruiken.
Het model nummer van mijn laptop is: 20378

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom zou je dit willen ? Voor een 15 inch laptop vind ik 1080p meer dan prima. Er is hiermee zat ruimte en onscherp is het ook niet. Ik zie niet echt wat 4K zou toevoegen behalve meer pixels om aan te sturen en problemen met scaling.

4K is leuk voor een scherm bij een PC van 36 inch of groter, of voor een 50+ inch TV, voor een laptop van 15 inch zie ik het nut totaal niet.

• UndeadlyDragon
PilatuS schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:24:
Waarom zou je dit willen ? Voor een 15 inch laptop vind ik 1080p meer dan prima. Er is hiermee zat ruimte en onscherp is het ook niet. Ik zie niet echt wat 4K zou toevoegen behalve meer pixels om aan te sturen en problemen met scaling.

4K is leuk voor een scherm bij een PC van 36 inch of groter, of voor een 50+ inch TV, voor een laptop van 15 inch zie ik het nut totaal niet.
Ik weet zelf ook nog niet of ik dit zelf ga doen, maar ik wou eens kijken wat de eventuele mogelijkheden hier in waren.

• PilatuS
  • Niet online
UndeadlyDragon schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:17:
[...]

Ik weet zelf ook nog niet of ik dit zelf ga doen, maar ik wou eens kijken wat de eventuele mogelijkheden hier in waren.
Maar waarom zou je dit dan willen doen ? Wat verwacht je dat er beter van gaat worden ?

• UndeadlyDragon
PilatuS schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:12:
[...]

Maar waarom zou je dit dan willen doen ? Wat verwacht je dat er beter van gaat worden ?
Ik zou het graag willen doen aangezien ik eht wel eens op een laptop gezien heb en er zeer strak uit zag, ena aangezien er ook uitvoeringen zijn van deze laptop met een 4K scherm was mijn vraag of het mogelijk was om bij deze variant van de y50-70 hetzelfde 4k scherm in te bouwen.Ik kijk ook graag films/youtube en ik speel natuurlijk ook veel games dus vandaar. :)

Alvast bedankt :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik kijk ook graag films/youtube en ik speel natuurlijk ook veel games dus vandaar.
Films ga je alleen merken als de bron hoger is dan Full-HD. Je moet dan echt 4K films gaan downloaden of de settings op YoutTube hoger zetten als Full-HD. Helaas is nog maar erg weinig content op YouTube hoger dan Full-HD. Voor YouTube heeft het dus vrijwel geen nut. Voor films in 4K zal er wel verschil zichtbaar zijn als je dicht genoeg bij de scherm zit.

Qua games wil je nou juist echt geen 4K draaien. Zelfs een dikke Game PC met GTX 980Ti in SLI kan games nog niet fatsoenlijk op 4K draaien op Ultra settings. Dit gaat de videokaart in je laptop die iets van 10x langzamer is nooit fatsoenlijk draaien. Qua games moet je dan wel draaien op Full-HD ook al zou je er een 4K scherm in gaan bouwen.

Of het kan zou je moeten opzoeken of de laptop de juiste kabel naar het scherm heeft die deze resolutie aankan. Helaas is dit meestal niet het geval. Als het wel zou kunnen word het sowieso een prijzig iets.

• UndeadlyDragon
PilatuS schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:44:
[...]

Films ga je alleen merken als de bron hoger is dan Full-HD. Je moet dan echt 4K films gaan downloaden of de settings op YoutTube hoger zetten als Full-HD. Helaas is nog maar erg weinig content op YouTube hoger dan Full-HD. Voor YouTube heeft het dus vrijwel geen nut. Voor films in 4K zal er wel verschil zichtbaar zijn als je dicht genoeg bij de scherm zit.

Qua games wil je nou juist echt geen 4K draaien. Zelfs een dikke Game PC met GTX 980Ti in SLI kan games nog niet fatsoenlijk op 4K draaien op Ultra settings. Dit gaat de videokaart in je laptop die iets van 10x langzamer is nooit fatsoenlijk draaien. Qua games moet je dan wel draaien op Full-HD ook al zou je er een 4K scherm in gaan bouwen.

Of het kan zou je moeten opzoeken of de laptop de juiste kabel naar het scherm heeft die deze resolutie aankan. Helaas is dit meestal niet het geval. Als het wel zou kunnen word het sowieso een prijzig iets.
Oke, dankjewel! :) Dan denk ik dat ik antwoord op mijn vraag heb.

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02 17:05
even inhaken op mensen die zeggen dat 4K op 15 inch onzin is:

4K schaalt zeer goed met 1080p. Als je je scaling op 200% zet heb je de werkruimte van 1080p, maar alles is dan 4x zo scherp. Zo werkt het ook standaard met bijvoorbeeld mn macbook pro retina. De resolutie is 2880x1800, maar alles wordt weergegeven alsof het 1440x900 is.

Het gaat dus niet om de resolutie opzich (die op 100% onwerkbaar klein wordt) maar meer om hoeveel werkruimte je overhoudt op 200% scaling.

Net als dat mensen zeurden om het feit dat 5K op 27 inch onzin is. Nee dus; want dat schaalt perfect met 2560x1440.
Pagina: 1